بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۱/۳۰|
      تعداد بازدید: 2129
      بانک تجارت میزبان نشست هم اندیشی مدیران عامل بانکها
      مدیران عامل بانکها و موسسات مالی – اعتباری گردهم آمدند تا به میزبانی بانک تجارت مهمترین موضوعات پیش روی بازار پول کشور در سال 94 را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهند .

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت ، در این نشست هم اندیشی که صبح روز شنبه 29 فروردین ماه برگزار شد ابتدا مقدم مدیرعامل بانک تجارت با آرزوی یک سال کاری موفق و پرثمر برای مدیران و کارکنان شبکه بانکی در سال 94 گفت: بسیار مهم است در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال " دولت و ملت ، همدلی و همزبانی" نام گرفته خدمتگزاران مردم در شبکه بانکی همراهی شایسته ای با راهبردهای اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران از خود نشان داده و علاوه بر سودآوری مناسب برای ذینفعان، مسئولیت های اجتماعی خود در قبال کشور و آینده فرزندان آن را نیز به خوبی ایفاء کنند .
      در ادامه این جلسه "همتی" مدیرعامل بانک ملی و رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل بانکها با اشاره به اینکه تغییر نرخ سود بانکی یکی از مهمترین موضوعات پیش روی شبکه بانکی در سال 94 است یادآور شد : در این برهه لازم است که مجموعه نظام بانکی در مدیریت تغییرات نرخ سود تسهیلات و سپرده ها پیشگام شود و با توجه به کاهش نرخ تورم ، نرخ سود بانکی نیز به گونه ای تعیین و مدیریت شود که علاوه بر تحقق انتظارات دولت و فعالان بخش‌های مختلف اقتصاد کشور، حیات موثر و موفق بانکها در اقتصاد کشور نیز تداوم یابد .
      همتی خاطر نشان ساخت : قطعا هیچ تقابلی میان بانک مرکزی و شبکه بانکی در موضوع تعیین نرخ سود بانکی وجود ندارد و مدیران عالی اقتصاد کشور نیز این دیدگاه را بارها مطرح نموده اند که بانکها می توانند موضوع تغییر نرخ سود بانکی را مدیریت کنند .
      در این جلسه تمام مدیران عامل بانکهای دولتی و خصوصی و موسسات مالی اعتباری به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مسائل مرتبط با تعیین نرخ های جدید برای سپرده ها و تسهیلات بانکی پرداختند و موضوعاتی چون کاهش تدریجی نرخ ها متناسب با تغییرات آتی شرایط اقتصاد کشور، توجه به تاثیر تغییرات نرخ سود بر سایر بازارهای مهم اقتصاد کشور نظیر بازار مسکن و ارز و ...،  لزوم برخورد جدی‌تر دستگاه‌های ذیربط با موسسات مالی غیرمجاز، کاهش فاصله بین حداقل و حداکثر نرخ سود بانکی ، تشکیل کمیته مشترک بانکها برای نظارت بر اجرای نرخ های جدید، ایجاد انعطاف لازم در نرخ گذاری تسهیلات بانکی براساس متغیرهایی چون نوع وثایق و مدت زمان بازپرداخت و ... مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .
      در پایان این جلسه مقرر شد تا شبکه بانکی کشور پیشنهادهای مشخص خود در خصوص تغییر نرخ سود تسهیلات و سپرده ها را در آینده نزدیک به شورای پول و اعتبار ارائه دهد .