بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۵/۲۶|
      تعداد بازدید: 2454
      بانک تجارت در مراسمی از خبرنگاران اقتصادی تجلیل کرد
      بانک تجارت آئین تجلیل از تلاشهای خبرنگاران اقتصادی رسانه های گروهی کشور را برگزار کرد.

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت در این مراسم که شامگاه  دوشنبه 25 مرداد ماه با حضور خبرنگاران اقتصادی رسانه های گروهی کشور برگزار شد ، محمدابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به تحولات چشمگیر فضای اطلاع رسانی کشور در سالهای اخیر گفت : قطعا بنگاههای اقتصادی باید خود را با این تحولات همراه کرده و روندهای اطلاع رسانی و پاسخگویی خود را متناسب با انتظارات و سلایق جدید مردم بهبود بخشند . وی افزود : تجربه پذیری و آموختن از تجربیاتی که بنگاههای اقتصادی در دیگر کشورها در این مسیر کسب کرده اند می تواند برای بانکها و دیگر بنگاههای اقتصادی بزرگ ایرانی بسیار مفید باشد .

      مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به دشواری های حرفه ی خبرنگاری و حساسیت های بیشمار آن یادآور شد : اقتصاد کشور پس از حصول برجام و افزایش انتظارات مردم ، شرایط حساسی را پشت سر می گذارد و بنگاههای اقتصادی امروز بیشتر از همیشه نیازمند حرفه ای شدن روندهای اطلاع رسانی و تحلیلگری اطلاعات درباره عملکرد خود و انتظارات مردم هستند.در این میان رسانه ها با توزیع مناسب و به موقع اطلاعات بین گروه های مختلف جامعه و بین مردم و مسئولان ، مسیر توسعه کشور را هموارتر می کنند .

      مقدم با اشاره به اینکه امروز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مهمترین اولویت عملیاتی بنگاه های اقتصادی کشور است تاکید کرد: اصحاب رسانه می توانند با مسئولیت پذیری و شناسایی و معرفی درست فرصت های سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال مولد در کشور ، ما را در اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی یاری کنند .

      در ادامه این مراسم دکتر ضیایی پرور از کارشناسان علوم ارتباطات کشور با اشاره سیر تحولات دو دهه گذشته در گذار از روزنامه نگاری سنتی به روزنامه نگاری مدرن گفت : همانطور که ظهور اینترنت ، تحولی بسیار عظیم در افزایش حجم محتوای خبری و سرعت چشمگیر انتقال اطلاعات داشت ، با تولد شبکه های اجتماعی نیز برخی از ساختارها و فرآیندهای خبررسانی و بازخورد دچار تغییرات اساسی شده اند.

      رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری صنایع دستی با اشاره به دیدگاه های مختلف درباره نقش و کارکرد شبکه های اجتماعی در کشور گفت : مانند هر ابزار و پدیده ی ارتباطی که از فناوری تاثیر می پذیرد ، استفاده از شبکه های اجتماعی نیز همراه با مزایا و مخاطراتی است ، با این حال به نظر می رسد فرصتهای ناشی از نقش مثبت این شبکه ها در افزایش آگاهی مردم و شفافیت فضای اطلاع رسانی در کشور غیرقابل چشم پوشی است و تهدیدهای ناشی از استفاده از این شبکه ها را نیز می توان با برنامه ریزی و آگاهی بخشی مسئولانه به کاربران مدیریت کرد .   

      در ادامه ی این مراسم از آخرین کتاب دکتر ضیایی پرور  با عنوان "شبکه های اجتماعی مجاری ، فرصتها و تهدیدها" رونمایی شد. همچنین لوح تقدیر مدیرعامل بانک تجارت به خبرنگاران حاضر در این مراسم اعطاء شد و از تلاش های آنان تجلیل بعمل آمد .

      گفتنی است مدیرکل مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی ، مدیرکل  روابط عمومی بانک مرکزی ، روسای برخی از تشکل های مهم روابط عمومی و مدیران مسئول تعدادی از روزنامه های بزرگ کشور از جمله میهمانان این مراسم بودند.