بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۰/۱۲/۰۶|
      تعداد بازدید: 2349
      واگذاری سه کرسی از هیات مدیره بانک تجارت به بخش خصوصی

      با برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده و مجمع عمومی فوق العاده بانک تجارت سهامداران این بانک ، انتخاب سه کرسی از پنج کرسی هیات مدیره بانک تجارت را به بخش خصوصی واگذار کردند و اساسنامه جدید این بانک را به تصویب رساندند.

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت ، در این جلسه که مطابق دعوت بعمل آمده از سهامداران در محل سالن همایش های بانک تجارت برگزار گردید با انتخاب سهامداران ، دکتر ابوالحسنی معاون وزیر اقتصاد در امور بانکها ، بیمه ها و شرکتهای دولتی به عنوان رئیس مجمع انتخاب شد و نمایندگان سهام عدالت ، سازمان بورس و اوراق بهادار ، یکی از سهامداران حقیقی و نماینده حقوقی بانک به عنوان اعضای هیات رئیسه مجمع برگزیده شدند .

      ابوالحسنی معاون وزیر اقتصاد و رئیس مجمع بانک تجارت عملکرد موفق اعضای هیات مدیره ، مدیران و کارکنان این بانک در دوران پس از خصوصی شدن این بانک را مورد تقدیر قرار داد و افزود : تداوم روند حرکت موفق بانک تجارت نیازمند حفظ همدلی و همسویی مجموعه مدیریت و کارکنان این بانک در شرایط حساس کنونی اقتصاد و نظام بانکی کشور است . تحقق برخی الزامات نیز در هموار ساختن این حرکت موفق نقشی اساسی دارد که طراحی و پیاده سازی Core Banking ، رساندن نسبت مطالبات معوق بانک به کمتر از ده درصد و تقویت سازوکارهای اجرایی و نظارتی بانکداری اسلامی از آن جمله است.   

      دکتر داوری مدیرعامل بانک تجارت گزارش هیات مدیره این بانک از عملکرد بانک تجارت طی دو سال پس از خصوصی سازی را ارائه داد . دکتر داوری در ابتدای گزارش خود با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دومین مجمع عمومی بانک تجارت در سال 90 یک روز تاریخی را برای این بانک رقم بزند به افزایش سرمایه این بانک از 10,437میلیارد ریال به 17,500میلیارد ریال طی دو سال گذشته اشاره کرد و افزود : در میان سه بانک تجاری خصوصی شده کشور بانک تجارت با بیش از 7/67 درصد رشد رتبه نخست را در افزایش سرمایه داشته است و نسبت کفایت سرمایه بانک را از 5/7 درصد به 4/8 درصد رسانده که قطعا تا پایان سال این نسبت بازهم بهبود خواهد یافت .

      دکتر داوری با اشاره به اینکه در تمام روزهایی که نماد این بانک باز بوده ، خرید و فروش سهام صورت گرفته است گفت : طی دو سال گذشته سهام بانک تجارت یکی از نقدشونده ترین نمادهای بورس بوده است . عایدی هر سهم بانک از ابتدای سال 1390 تا پایان آذرماه 235 ریال بوده که معادل 70 درصد کل EPS پیش بینی شده بانک برای امسال است که امیدواریم با تداوم روند حرکت مطلوب بانک تا پایان سال به هدف تعیین شده دست پیدا کنیم .

      مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به مهمترین شاخص های عملکرد این بانک در بازار پول کشور یادآور شد : بانک تجارت از نظر سهم مانده تعهدات اعتبار اسنادی و تعهدات ضمانتنامه با 35 و 7/36 درصد رتبه اول را در نظام بانکی کشور در اختیار دارد و تا پایان آذرماه سالجاری مانده سپرده های بانک به به بیش از 351 هزار میلیارد ریال و مانده تسهیلات بانک نیز به بیش از 310 هزار میلیارد ریال رسیده است . وی افزود : بیش از 76 درصد از مصارف بانک تجارت صرف اعطای تسهیلات به بخش های مختلف اقتصاد کشور شده که این خود نمونه خوبی از عملکرد بسیار مثبت نظام بانکی در اقتصاد کشور و به حرکت درآوردن چرخ های تولید ، توسعه و آبادانی میهن عزیز است .

      پس از سخنان معاون وزیر اقتصاد ابتداء مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک تجارت با دستور انتخاب اعضاء هیات مدیره برگزار شد که پس از توضیحات رئیس مجمع انتخاب کرسی اعضای هیات مدیره رای گیری میان سهامداران برای انتخاب اعضاء جدید هیات مدیره براساس قانون تجارت برگزار شد که براساس نتایج این رای گیری دولت جمهوری اسلامی ایران حق انتخاب یک کرسی، شرکت کارگزاری سهام عدالت حق انتخاب یک کرسی، شرکت عمران رضوی حق انتخاب یک کرسی ، شرکت صبا تامین حق انتخاب یک کرسی و صندوق بازنشستگی وپس انداز کارکنان بانکها حق انتخاب یک کرسی از هیات مدیره بانک تجارت را به دست آوردند تا برای نخستین بار سه کرسی از پنج کرسی هیات مدیره یک بانک بزرگ تجاری کشور به بخش خصوصی واگذار شود . پس از اتمام این مجمع و اعلام تنفس ، جلسه مجمع عمومی فوق العاده بانک تجارت با دستور اصلاح اساسنامه بانک برگزار شد که با رای این سهامداران اساسنامه جدید این بانک تصویب شد.