فعالسازی
1. نرم افزار همراه بانک تجارت را تنها از سایت mobilebank.tejaratbank.ir یا از مارکتهای کافه بازار، چارخونه، ایران اپس، آیاپس، سیب ایرانی، سیب بانک و اپ استور ایرانی دریافت کنید.
هشدار: از باز کردن لینکهای نامعتبر و مشکوک خود داری نموده و هرگز از طریق جستجو در گوگل، ایمیل، دریافت از دوستان، شبکههای اجتماعی، سایتهای متفرقه و فروشگاههای نامعتبر و ناشناخته ارائه دهنده نرم افزار اقدام به دانلود و نصب همراه بانک تجارت نکنید.
2. در هنگام نصب و فعالسازی، از خاموش بودن vpn اطمینان حاصل کنید.
3. در صورت ثبت نام از طریق شعبه، هنگام دریافت پاکت محتوی رمزهای سامانه همراه بانک، از باز و مخدوش نبودن پاکت اطمینان حاصل نموده و در غیر اینصورت مسئول شعبه را مطلع نمایید.
4. رمز ورود و رمز همراه بانک خود را در اختیار دیگران قرار نداده و آن را در فواصل زمانی یا بنا به ضرورت تغییردهید.
ملاحظات امنیتی استفاده از همراه بانک
1. از انتخاب رمز ورود قابل حدس شامل سال تولد، شماره شناسنامه و... برای سامانه همراه بانک خود، خودداری کنید.
2. همواره از به روز بودن نسخه همراه بانک خود اطمینان حاصل کرده و در صورت بروز مشکل در به روز رسانی، مراتب را به بانک اطلاع دهید.
3. حتی الامکان هنگام اتصال به شبکههای بیسیم رایگان و عمومی یا در زمان متصل بودن VPN از همراه بانک استفاده نکنید.
ملاحظات امنیتی
1. در صورت سرقت یا مفقودی تلفن همراه، یکی از اقدامات ذیل را در اسرع وقت انجام دهید:
- اطلاع موضوع به مرکز ارتباط مشتریان بانک تجارت 1554 و درخواست غیرفعالسازی همراه بانک
- مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک تجارت و درخواست غیرفعالسازی یا صدور رمز جدید همراه بانک
- استفاده از قابلیت «فعال/غیرفعال نمودن خدمات الکترونیک» موجود در سامانه بانکداری اینترنتی بانک تجارت به منظور غیرفعال نمودن خدمات سامانه همراه بانک
2. در صورت تغییر در شماره تلفن همراه یا واگذاری سیم کارت فعلی، اطلاعات مربوط به شماره تلفن همراه خود را در بانک به روزرسانی کنید.
3. پیش از فروش یا واگذاری گوشی تلفن همراه خود، نرم افزار همراه بانک را بطور کامل از روی آن حذف (Uninstall) کنید.
ملاحظات عمومی
1. از به روز رسانی مستمر سیستم عامل، مرورگر وب و سایر نرم افزارهای نصب شده روی گوشی تلفن همراه خود اطمینان حاصل نمایید
2. تلفن همراه خود را به ضدویروس معتبر مجهز نموده و آن را به صورت مستمر به روز رسانی کنید.
3. به منظور پیشگیری از بروز مخاطرات امنیتی، از اقدامات ذیل بر روی گوشی تلفن همراه اجتناب نمایید:
- دریافت و اجرای نرم افزار و فایلهای ناشناس و متفرقه مشکوک
- باز کردن فایلهای ناشناخته پیوست ایمیل
- ورود به سایتهای متفرقه و باز کردن لینکهای مربوطه
4. گوشی تلفن همراه خود را طوری تنظیم کنید که در فواصل زمانی کوتاه با استفاده از روشهای امنیتی (PIN, Pattern, Password و...) قفل گردد.
5. بانک هرگز اطلاعات محرمانه شما (نظیر رمزها، مشخصات شناسنامهای، کد ملی، اطلاعات مربوط به کارت و حساب بانکی و...) را از طریق تلفن، ایمیل، پیامک، شبکههای اجتماعی، پیشنهاد اتصال به لینکهای ارتباطی اینترنتی و... درخواست نمیکند. از ارائه اطلاعات در قالب پیامهای فوق خودداری کنید.
6. هرگز اطلاعات مهم خود مانند رمز اول و دوم کارتها، کلمه عبور سامانههای بانکی، cvv2 و تاریخ انقضای کارت را بر روی گوشی تلفن همراه ذخیره نکرده، یا از طریق پیامک، ایمیل و سایر سامانههای ارتباطی تلفن همراه برای سایرین ارسال و بازگو نکنید.
7. در صورت مشاهده هرگونه اختلال در عملکرد گوشی تلفن همراه یا نیاز به سرویس سخت افزاری و نرم افزاری، به نمایندگیهای معتبر مراجعه کنید.
ارتباط با مرکز ارتباط با مشتریان
مشتری گرامی در صورت بروز هرگونه مشکل و یا مشاهده شواهد مشکوک در حساب خود یا دریافت ایمیل/پیامک غیرقابل اطمینان که صحت آنها از سوی شما مورد تایید نیست، حتماً بانک را از طریق شماره تلفن 1554 (تهران) یا 88852200-021 (شهرستان) مطلع نمایید.