|
|
Tejaratbank
صفحه ویژه نابینایان و کم بینایان
|
سه شنبه 27 آذر 1397
معرفی خدمات
    • شما اینجا هستید
         
        • نکات امنیتی

          فعالسازی :

          • 1. نرم افزار همراه بانک تجارت را تنها از سایت mobilebank.tejaratbank.ir و یا از مارکت های ایران اپس و سیب بانک دریافت کنید. و از سایر شامل ایمیل، دریافت از دوستان، شبکه های اجتماعی، وب سایت های متفرقه و فروشگاه های ارائه دهنده نرم افزار، اقدام به دریافت و نصب ننمایید.
          • 2. در هنگام نصب و فعالسازی از خاموش بودن فیلترشکن های نصب شده در تلفن همراه اطمینان حاصل کنید.
          • 3. هنگام دریافت پاکت محتوی رمز ورود سامانه همراه بانک از باز و مخدوش نبودن پاکت اطمینان حاصل نموده و در صورت مخدوش بودن مسئول شعبه را مطلع نمایید.
          • 4. توصیه می شود علیرغم الزام در تغییر رمز دریافتی از شعبه در اولین ورود به سامانه همراه بانک-نسخه جدید، نام کاربری خود را نیز به منظور افزایش ضریب امنیتی پس از نصب کامل نرم افزار، در اولین فرصت تغییرداده و در محل امن نگهداری نمایید.
          • 5. رمز ورود سامانه همراه بانک خود را در اختیار دیگران قرار نداده و آن را در فواصل زمانی (حداقل هر سه ماه) و همچنین بنا به ضرورت تغییردهید.

          ملاحظات امنیتی استفاده از سامانه همراه بانک

          • 1. از انتخاب رمز ورود قابل حدس مشتمل بر سال تولد، سال ازدواج، شماره شناسنامه و... برای ورود به سامانه همراه بانک خود، خودداری کنید.
          • 2. همواره از به روز بودن نسخه نرم افزار سامانه همراه بانک خود اطمینان حاصل کرده و در صورت بروز مشکل در به روز رسانی سامانه مراتب را به بانک اطلاع دهید.
          • 3. حتی الامکان هنگام اتصال به شبکه های بی سیم رایگان و عمومی و VPN از نرم افزار همراه بانک استفاده نکنید.

          ملاحظات امنیتی

          1. در صورت سرقت یا مفقودی تلفن همراه، یکی از اقدامات ذیل را در اسرع وقت انجام دهید:

          • - اطلاع موضوع به مرکز ارتباط با مشتریان (1554) و درخواست غیرفعالسازی سامانه
          • - مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک تجارت و درخواست غیرفعالسازی سامانه
          • - استفاده نمودن از قابلیت"فعال/غیرفعال نمودن خدمات الکترونیک" موجود در سایت بانکداری اینترنتی به منظور غیرفعال نمودن خدمات سامانه همراه بانک

          2. در صورت تغییر در شماره تلفن همراه یا واگذاری سیم کارت فعلی، اطلاعات مربوط به شماره تلفن همراه خود را در بانک به روزرسانی کنید.

          3. پیش از فروش یا واگذاری گوشی تلفن همراه خود، نرم افزار سامانه همراه بانک را از روی آن حذف (Uninstall) نمایید.

          ملاحظات عمومی

          1. از به روزرسانی مستمر سیستم عامل، مرورگر وب و سایر نرم افزارهای منصوب روی گوشی تلفن همراه خود اطمینان حاصل نمایید.

          2. تلفن همراه خود را به نرم افزار ضدویروس معتبر مجهز نموده و آن را به صورت مستمر بروزرسانی نمایید.

          3. به منظور پیشگیری از بروز مخاطرات امنیتی، از اقدامات ذیل بر روی گوشی تلفن همراه اجتناب نمایید:

          • - دریافت (Download) و اجرای نرم افزار و فایلهای ناشناس و متفرقه مشکوک
          • - باز نمودن فایلهای ناشناخته پیوست ایمیل
          • - ورود به وبسایتهای متفرقه و بازنمودن لینکهای مربوطه

          4. گوشی تلفن همراه خود را طوری تنظیم کنید که در فواصل زمانی کوتاه با استفاده از روشهای امنیتی (PIN, Pattern, Password و ... ) قفل گردد.

          5. بانک هرگز اطلاعات محرمانه شما (نظیر مشخصات شناسنامه ای، کدملی، اطلاعات مربوط به کارت و حساب بانکی و ...) را از طریق تلفن، ایمیل، پیامک، شبکه های اجتماعی،پیشنهاد اتصال به لینک های ارتباطی اینترنتی و... درخواست نمی کند. از ارائه اطلاعات در قالب پیامهای فوق خودداری کنید.

          6. هرگز اطلاعات مهم خود مانند رمز اول و دوم کارتها، کلمه عبور سامانه های بانکی، CVV۲ ، تاریخ انقضای کارت را بر روی گوشی تلفن همراه ذخیره نکرده یا از طریق پیامک، ایمیل و سایر سامانه های ارتباطی نظیرتلفن برای سایرین ارسال و بازگو نکنید.

          7. در صورت مشاهده هرگونه اختلال در عملکرد گوشی تلفن همراه یا نیاز به سرویس سخت افزاری و نرم افزاری، به نمایندگی های معتبر مراجعه کنید.

          ارتباط با مرکز ارتباط با مشتریان

           مشتری گرامی در صورت بروز هرگونه مشکل و یا مشاهده شواهد مشکوک در حساب خود و یا دریافت ایمیل/پیامک غیرقابل اطمینان که صحت آنها از سوی شما مورد تایید نمی باشند، حتماً بانک را از طریق شماره تلفن 1554 (تهران) یا 88852200-021(شهرستان) مطلع نمایید.