بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • کارت برند مشترک

      کارت برند مشترک یا Co- Branded Card چیست ؟

      Co-Branding یا برندسازی مشترک، استفاده از دو یا چند نام تجاری برای نامگذاری یک محصول جدید است. از برندسازی مشترک برای ایجاد اتحاد در یک کار مشترک و با هدف معرفی هر دو نام تجاری استفاده می‌شود تا بدین وسیله هم‌افزایی بازاریابی برای محصول جدید ایجاد شود. این امر باعث افزایش وفاداری مشتریان، جذب مشتریان جدید، کاهش هزینه‌های کسب و کار، حفظ مشتریان و همچنین افزایش سهم ذهنی نام تجاری آنان شده که در نهایت تمامی این موارد باعث افزایش سودآوری شرکت‌ها و نیز بانک می‌شود.
      امروزه مشتریان انتخاب‌های بسیار بیشتری نسبت به هر زمان دیگری دارند. آن‌ها به دنبال محصولات و خدماتی هستند که زندگیشان را ساده کرده و به واسطه آن بتوانند فردیت خود را نیز بیان کنند. شرکت‌ها نیز به منظور ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان دائمی خود و تقویت پیوند با آنان تمایل به طراحی محصولی دارند که با بهره گیری از آن علاوه بر خدمات ویژه‌ای که ارائه می کنند فعالیت‌های روزمره مشتریان دائمی خود را پوشش دهند.
      این خدمات می‌تواند شامل فعالیت‌های بانکی، درمانی و ... باشد که با انعقاد قرارداد میان بانک و شرکتی که برند معتبر و خدمات مناسبی دارد ارائه شود.
      برندسازی مشترک در حوزه بانکداری، زمینه همکاری میان بانک و مشتریان ارزنده (صاحب نام تجاری معروف) آن را به نحو مطلوبی تسهیل می‌کند.
      در این راستا بانک‌ها به منظور گسترش شبکه کارت خود و ارائه خدمات ویژه به مشتریان، اقدام به انعقاد قرارداد با شرکت‌های معتبر جهت ارائه کارت‌های برند مشترک می‌کنند. کارت‌های برند مشترک یا Co-branded Cards کارت‌هایی هستند که برای ذینفعان سازمان‌ها و شرکت‌ها (مشتریان، کارکنان، نمایندگی‌ها و ...) ایجاد ارزش افزوده می‌کنند. این کارت‌ها علاوه بر اینکه نیازهای کسب و کار مشتریان را پوشش می دهند، می‌توانند سایر نیازهای مالی و بانکی آنان را نیز برآورده کنند. در طراحی این نوع کارت‌ها از طــرح و آرم مشتــری به عنوان طرح قالب و آرم بانک صادرکننده استفاده می‌شود. ارائه این نــوع کارت‌های برند مشترک و به عبارتی این همکاری متقابل می‌تواند باعث افزایش استفاده از کارت، فراهم شدن فرصت‌های بازاریابی کارآمد برای طرفین و افزایش رضایت مشتریان بانک و شرکت‌ها شود.
      کارت‌های برند مشترک از یک طرف قابلیت آن را دارند که به دلیل پوشش دادن سایر نیازهای کسب و کار مشتریان جایگزین کارت سایر بانک‌ها گردند و از طرف دیگر حضور دائم کارت برند مشترک در کیف پول مشتریان می‌تواند نام تجاری بانک را در ذهن مشتریان تثبیت نماید.
      بانک‌ها می‌توانند با استفاده از ابزارهای تشویقی همچون ایجاد باشگاه‌های وفاداری، تبلیغات، فرصت‌های خاص فروش، جشنواره‌های دوره‌ای، ارائه تخفیفات و انواع دیگر مشوق‌ها، استمرار فعالیت مشتریان با بانک را تقویت کنند و باعث وفاداری آنان به بانک خود شوند.

      کارت های برند مشترک برای چه شرکت هایی مناسب است؟

      کارت برند مشترک برای کسب و کارهایی که دارای مشتریان و کارکنان زیاد با معاملات مکرر هستند، یا روند رو به رشدی را برای کسب و کار صنعت خود پیش بینی کرده اند و در دسته مشتریان ارزنده بانک قرار می‌گیرند، یکی از راه‌های ارتقای کسب و کار به سطوح بالاتر است.

      بازار هدف این محصول

      شرکت ها و سازمان‌هایی که می توانند به عنوان بازار هدف کارت برند مشترک قرار گیرند، شرکت‌هایی هستند که از اعتبار و شهرت لازم در جامعه برخوردار هستند، به عنوان نمونه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

      • دانشگاه‌ها: صدور کارت برند مشترک برای دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه

      • سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ: صدور کارت برند مشترک برای کارکنان آنان

      • فروشگاه‌های زنجیره‌ای: صدور کارت برند مشترک جهت باشگاه مشتریان این فروشگاه‌ها

      • خطوط هوایی: صدور کارت برند مشترک جهت باشگاه مشتریان VIP

      • بیمه‌ها: صدور کارت برند مشترک برای مشتریان

      • خودروسازان: صدور کارت برند مشترک برای مالکین خودرو

      • شرکت‌های لیزینگ: صدور کارت برند مشترک برای خریداران خودرو

      • شرکت‌های ارائه کننده خدمات پس از فروش: نظیر امداد خودرو

      • رستوران‌های زنجیره‌ای

      • انجمن‌ها و کانون‌ها و ...

      انواع کارت‌های بانکی دارای قابلیت Co Brand


      تصویر 1: نمونه کارت برند مشترک بانک تجارت و مجتمع فولاد


      تصویر2: نمونه کارت برند مشترک بانک تجارت و دانشگاه اصفهان