بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۶/۰۵|
      تعداد بازدید: 3344
      نقش آفرینی بانک تجارت در پیشبرد سیاستهای اقتصاد مقاومتی
      همزمان با هفته دولت و در آستانه هفته بانکداری اسلامی ،مدیر عامل بانک تجارت گزارشی از عملکرد این بانک را در پیشبرد سیاستهای اقتصاد مقاومتی و همراهی با برنامه های اقتصادی دولت ارائه داد.

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت محمد ابراهیم مقدم مدیر عامل این بانک ،پنجم شهریور در گفتگویی با گرامیداشت هفته دولت به جایگاه ویژه بانکها در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت:

      با گذشت یکسال از تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در بانک تجارت ،برنامه های این کمیته با جدیت و با شعار راهبردی تدبیر  و امید برای تولید و اشتغال در سه بخش فرهنگ سازی،مقاوم سازی بانک و ایفای نقش فعال در مقاوم سازی اقتصاد کشور در حال انجام و پیگیری است. با توجه به فرمایشات و تاکید مقام معظم رهبری بر نقش بانکها در پیشبرد سیاستهای اقتصاد مقاومتی ،بانک تجارت نیز فعالیت های خود در این حوزه را بر روی سیاستها و برنامه های ابلاغی از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور متمرکز نموده است. در این زمینه کمیته اقتصاد مقاومتی بانک تجارت طی جلسات هفتگی منظم برنامه های خود را حول محور اهداف و سیاستهای ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیگیری و به مورد اجرا می گذارد.

      مقدم در تشریح اقدامات بانک تجارت در حوزه اقتصاد مقاومتی با محوریت حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط گفت:با توجه به اهمیت و نقش بنگاههای کوچک و متوسط در ایجاد اشتغال و افزایش تولید ،بانک تجارت حمایت از این بنگاهها را در اولویت برنامه های خود قرار داده و از ابتدای سال 95 تا سه ماهه اول امسال بالغ بر 17.313 میلیارد ریال تسهیلات به 2.025 بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط پرداخت نموده که این روند همچنان ادامه دارد.

      مدیر عامل بانک تجارت در ادامه خاطر نشان کرد: در راستای بهبود رفاه مردم و بمنظور بازسازی ناوگان تاکسی های فرسوده نیز طی مدت اشاره شده 16.249 دستگاه تاکسی فرسوده در سطح کشور با تسهیلات بانک تجارت نوسازی شده که مجموع تسهیلات پرداختی در این بخش به 3.250 میلیارد ریال بالغ می شود.

      مقدم همچنین ضرورت حمایت از جوانان برای فراهم آوردن و تسهیل شرایط ازدواج در کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: طی سال 95 تا پایان مرداد ماه سالجاری مجموعا 216.922 زوج جوان با تسهیلات این بانک زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند. این در حالی است که بانک تجارت 6.779 فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 791 میلیارد ریال نیز در راستای اشتغالزایی به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی پرداخت کرده است.

      مدیر عامل بانک تجارت در ادامه به برنامه های این بانک برای حمایت از تولیدات داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت:در این زمینه بانک تجارت برای تحریک بخش تقاضا و تشویق هموطنان به استفاده از کالاهای تولید داخل شرایط لازم را فراهم نموده و با اعطای 16.045 میلیارد ریال تسهیلات به 125.501 نفر از متقاضیان تسهیلات خرید کالاهای ایرانی برای حمایت از تولیدات داخلی قدم برداشته است.

      مدیر عامل بانک تجارت در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات این بانک را در حوزه بانکداری بین الملل تشریح کرد و افزود:بانک تجارت همچنان بعنوان بانکی پیشرو بخش عمده فعالیت های حوزه بانکداری بین الملل را در شبکه بانکی عهده دار می باشد. در این زمینه به منظور وارد کردن مواد اولیه برای فعال سازی واحد های تولیدی داخل کشور و گسترش مبادلات با کارگزاری های خارجی طی مدت زمان اشاره شده 3.320 فقره گشایش اعتبار اسنادی و350 فقره  ضمانتنامه صادر شده است.

      مقدم در خاتمه اظهار داشت: کارکنان این بانک در شعب سراسر کشور و ارکان اعتباری تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا روند اعطای تسهیلات به کار آفرینان شریف ایرانی تسهیل شود. مسلما صاحبان مشاغل نیز با ارائه مدارک و وثایق مورد نیاز روند اعطای تسهیلات موصوف را تسهیل کرده و با بازپرداخت بموقع اقساط تسهیلات دریافتی ،بانک تجارت را برای تدوام حمایت از بخش های مختلف اقتصاد کشور یاری خواهند کرد.