بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۸/۰۵|
      تعداد بازدید: 1199
      گزارش آخرین وضعیت تعیین تکلیف البرز ایرانیان
      تعیین تکلیف 98 درصد سپرده‌گذاران البرز ایرانیان توسط بانک تجارت
      بانک تجارت از آذرماه سال 1396 طی هماهنگی با بانک مرکزی و در سه مرحله اقدام به تعیین تکلیف حدود 98 درصد سپرده‌گذاران تشکیلات موسوم به البرز ایرانیان کرده است.

      بر اساس گزارش بانک تجارت، از آذرماه سال 1396 با تقسیم‌بندی سپرده‌گذاران بر اساس مبلغ سپرده، در مرحله نخست، تعیین تکلیف تعداد 16 هزار و 500 نفر از سپرده‌گذارانِ تا سقف 30 میلیون ریال (98 درصدد مشمولان) و پرداخت مجموعا 75 میلیارد ریال انجام شد.

      در مرحله دوم و تا پایان تیرماه سال جاری با پرداخت مجموعا سه هزار و 343 میلیارد ریال، وضعیت 11 هزار و 200 سپرده‌گذار که تا سقف یک میلیارد ریال در تشکیلات موسوم به البرز ایرانیان سپرده‌گذاری کرده بودند (حدود 98 درصد مشمولان) مشخص شد. در این مرحله به سپرده‌گذارانی که موجودی آنها بیش از یک میلیارد ریال بود نیز مبلغ یک میلیارد ریال پرداخت شد.
      بانک تجارت در ادامه رسیدگی به امور سپرده‌گذاران البرز ایرانیان مرحله سوم را از ابتدای مرداد ماه سال جاری برای سپرده‌گذارانِ تا سقف 10 میلیارد ریال (مشمول 1514 نفر با مبلغ مجموعا چهار هزارو 850 میلیارد ریال) را آغاز کرده که تا زمان انتشار این گزارش تعداد 1200 نفر از این سپرده‌گذاران تعیین تکلیف شده‌اند.
      در این گزارش همچنین آمده است: از ابتدای پرداخت وجوه سپرده‌گذاران تا سقف 10 میلیارد ریال تعداد 170 نفر از سپرده‌گذاران تاکنون مراجعه نکرده‌اند و در حال حاضر مدارک 130 نفر از مراجعه‌کنندگان نیز در دست بررسی است.
      شرایط و نحوه تعیین تکلیف 86 سپرده گذار بالاتر از 10 میلیارد ریال نیز پس از ابلاغ مراجع مربوطه به این گروه از سپرده‌گذاران اعلام می‌شود.
      به گواه مراجع قضایی آنچه تاکنون محرز شده عملکرد این تشکیلات از ابتدا غیرقانونی بوده و شخصیت حقوقی قابل تعریفی برای آن متصور نیست. بانک تجارت به عنوان عامل تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تشکیلات موسوم به البرز ایرانیان همچنین همکاری‌هایی را با مراجع ذیصلاح در شناسایی اموال و دارایی های این تشکیلات داشته و تاکنون چندین شرکت، آپارتمان، ملک و خودرو از البرز ایرانیان شناسایی شده و مراحل مزایده آنها در دست انجام است.

      پیش از این شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت سپرده‌گذاران تشکیلات موسوم به البرز ایرانیان، از عملکرد بانک تجارت در تعیین تکلیف این هموطنان تقدیر کرده بود.