بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۷|
      تعداد بازدید: 783
      قائم‌مقام مدیرعامل شرکت لوله‌گستر اسفراین:
      تولید، زندگی است
      شرکت لوله‌گستر اسفراین به‌عنوان یکی از مشتریان ارزنده بانک تجارت در استان خراسان شمالی، تنها تولیدکننده لوله‌های بدون درز، ویژه صنعت نفت در خاورمیانه، توانسته در سال‌های اخیر بخش اعظمی از لوله‌های موردنیاز این صنعت را تامین کند. رمضانعلی نظری، قائم‌مقام مدیرعامل و سیداحمد شارعی‌مقدم عضو هیات مدیره شرکت لوله‌گستر اسفراین در گفت‌وگویی از مشکلات، اهمیت این صنعت و شرایط همکاری با بانک تجارت گفته‌اند. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانیم.

       در مورد سابقه فعالیت شرکت توضیح دهید.

      شرکت لوله‌گستر اسفراین از سال 1384 به‌طور رسمی کار تولید را شروع کرد. البته قبل از آن کارهای ثبت شرکت و عقد قرارداد با شرکت بلژیکی و مونتاژ کردن دستگاه‌ها و انتقال تجهیزات از خارج به کارخانه انجام شده بود. کار شرکت تولید لوله‌های 7 تا 16اینچی و لوله‌های ویژه 34 اینچی است. درحال حاضر 4 سالن تولیدی داریم و یک سالن نورد که شمش‌های ورودی به کارخانه را به لوله تبدیل کرده و در مرحله بعد بخشی از لوله‌ها برای تولید کوبل به سالن کوبلینگ می‌رود. کوبل‌های موردنیاز لوله‌ها برای اتصال دو لوله تولید می‌شود و بخش دیگر به سالن عملیات رفته و بعد از رزوه به لوله مورد استفاده مشتری تبدیل می‌شود. .

      ظرفیت تولیدی شرکت چقدر است؟

      ظرفیت تولیدی شرکت حدود 65 تا 70 هزار تن در سال است. البته بالاترین تولیدی که داشتیم 25 هزار تن بوده و دلیل پایین بودن این ثبت سفارش از سوی مشتریان به خاطر واردات کالای مشابه از خارج است که متأسفانه ظرفیت تولید ما را خالی نگه داشته است.اگر ظرفیت 65 تا 70 هزار تن تولید شرکت پر شود، متعاقب آن حدود 80 تا90 هزار تن شمش از فولاد اسفراین خریداری کرده و شرکت فولاد نیز سنگ‌آهن از خاف یا فولاد سبزوار می‌خرد  و این زنجیره تأمین مواد باعث اشتغال‌زایی برای منطقه می‌شود.

      آیا شرکت لوله‌گستر به تنهایی می‌تواند نیاز داخلی کشور را تأمین کند؟

      این شرکت با تجهیزات موجود می‌تواند 70درصد نیاز کشور را تأمین کند. در صورتی که سفارش‌گذاری مناسب انجام شود، تجهیز سالن‌های بیشتر و افزایش تولید را برای پوشش نیاز کشور فراهم خواهیم کرد.

      در حال حاضر چند پرسنل در این شرکت مشغول کارند؟

      در شرکت ما 640 نفر پرسنل به‌طور مستقیم مشغول کار هستند که با پیمانکارانی که غیرمستقیم برای شرکت کار می‌کنند، بالغ بر 700 پرسنل داریم.

       رقیب داخلی هم دارید؟

      شرکت ما تنها تولیدکننده لوله‌های نفت و گاز در کشور است و تا این لحظه هیچ شرکتی برای فعالیت در این عرصه در ایران پا به میدان نگذاشته.

      در این مدت به صادرات تولیدات خود نیز فکر کرده‌اید؟

      برای صادرات با برخی از مشتریان در کشورهای ترکمنستان و عراق وارد مذاکره شدیم. 

      همکاری با بانک تجارت را از چه سالی و در چه زمینه‌هایی آغاز کردید؟

      همکاری شرکت با بانک تجارت از سال‌های قبل در بخش‌های مختلف مالی صورت گرفته و سعی کردیم فعالیت‌های خود را با این بانک گسترش دهیم. یک شرکت تولیدی بدون حمایت بانک‌ها امکان فعالیت ندارد. با توجه به اینکه مشتریان لوله‌گستر بیشتر نفتی هستند، وجوه خرید را با تاخیر به حساب شرکت واریز می‌کنند. لازمه جریان نقدینگی در شرکت برای تولید محصول و فروش آن با همکاری بانک‌ها میسر می‌شود. بانک تجارت در این سال‌ها، یکی از شرکای خوب ما در بین بانک‌های موجود بوده است.

      بانک تجارت در ارائه خدمات مالی به شرکت ساده‌ترین راه را برگزیده و این کار کمک شایانی به شرکت کرده است.از این فرصت استفاده می‌کنیم و از تمام مدیران و پرسنل محترم بانک تجارت کمال تشکر را داریم. به جرأت می‌توان گفت کمک بانک تجارت باعث تحقق اهداف شرکت لوله‌گستر در تولید 25 هزار تن محصول شده است.

      در زمینه اخذ ضمانتنامه‌های شرکت برای مناقصات و حسن انجام تعهدات نیز بانک تجارت ما را یاری کرده و به نوعی در تمام حوزه‌ها یک سبد خدماتی کامل برای شرکت لوله‌گستر فراهم کرده است.

      انتظار شما برای آینده از بانک تجارت چیست؟

      با توجه به اینکه ما با شرکت‌های نفتی کار می‌کنیم، برای پاسخگویی به سفارش‌های مشتری نیاز به سرمایه درگردش بیشتری در تولید محصول و توسعه کارخانه داریم. از بانک تجارت می‌خواهیم مانند گذشته از این صنعت  حمایت کند

      تحریم‌ها چه محدودیت‌هایی برای صنعت شما داشته است؟

      قطعات اصلی این کارخانه تولید کشور آلمان بوده و خط تولید اولیه در بلژیک راه‌اندازی و بعد از سال ها به ایران انتقال یافته است. از این رو طی سال‌های اخیر با توجه به تحریم‌ها، وارد کردن قطعات یدکی امکان‌پذیر نیست. البته در این مدت قسمتی از قطعات را به کمک نیروهای متخصص داخلی تامین کردیم، ولی برخی قطعات مانند ابزار کنترل کیفیت باید از کشور مبداً خریداری شود.

      با توجه به نامگذاری سال به عنوان "حمایت از کالای ایرانی"، به نظر شما این شعار چه الزاماتی را می‌طلبد؟ 

      فرمان خوبی که طی سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری صادر می‌شود، نامگذاری هر سال با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی روز ایران و جهان است و به‌نوعی خط‌مشی عملکرد سال جدید را تعیین می‌کنند. تک تک افراد جامعه باید با حمایت و خرید کالای ایرانی و فرهنگ‌سازی مناسب برای فرزندان این شعار را محقق کنند. دولت هم با کمک به ارتقای سطح کیفی کالای مشابه خارجی که در داخل تولید می‌شود،باید شرایطی فراهم  کند که مردم ملزم به خرید کالای باکیفیت داخلی شوند.

       چشم‌انداز این صنعت را چگونه می‌بینید؟

      با توجه به اینکه صنعت نفت و گاز یکی از صنایع اصلی کشور محسوب می‌شود و گسترش و توسعه آن همچنان ادامه دارد، و با توجه به وابستگی تولید شرکت لوله‌گستر به این صنایع، چشم‌انداز درخشانی برای این صنعت دیده می‌شود.

      شعار شرکت لوله‌گستر اسفراین چیست؟

      وظیفه شرکت ما تولید کالای با کیفیت ایرانی برای صنعت نفت کشور است. مطمئناً هرچه کیفیت محصولات این شرکت ارتقا یابد مشتریان بیشتری خواهیم داشت و زمینه برای تداوم اشتغال پرسنل این شرکت فراهم خواهد شد. شعار ما این است: "تولید، زندگی است."