بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۳/۰۸|
      تعداد بازدید: 509
      در جلسه اخیر هیات عالی واگذاری به ریاست وزیر اقتصاد مصوب شد:
      عرضه باقیمانده سهام دولت در شرکت های بزرگ بورسی
      در جلسه اخیر هیات عالی واگذاری که به ریاست وزیر امور اقتصادی ودارایی برگزار شد ، عرضه باقیمانده سهام دولت در شرکت های بزرگ بورسی به تصویب رسید.

       

      به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا) ، بر این اساس مقرر شد سهام این شرکت‌ها به صورت بلوکی و یکجا مطابق مقررات به عموم متقاضیان واگذار شود.

       بر اساس این گزارش ، هیأت واگذاری در این راستا قیمت پایه این سهام را نیز مطابق آیین نامه نحوه قیمتگذاری سهام به تصویب رساند.

       این گزارش می افزاید، شرکت‌های موضوع این مصوبه شامل شرکتهای پالایشگاه نفت لاوان، شیراز، اصفهان، تهران، بندرعباس و تبریز، بانکهای تجارت، ملت و صادرات ایران و دو شرکت بیمه ای شامل بیمه البرز و بیمه اتکایی امین و همچنین هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو و سایپا و نیز شرکت‌های کشت و صنعت و دامپروری پارس و سرمایه گذاری ملی ایران می باشد. 

       بنابر این گزارش همچنین در سایر مصوبات نیز با اصلاح اساسنامه شش شرکت مندرج در فهرست واگذاری سال جاری که عمدتاً مربوط به افزایش سرمایه این شرکت‌ها می‌باشد، موافقت شد. فهرست پیشنهادی عناوین مشاغل مربوط به مشمولین آئین‌نامه اجرایی نحوه بیمه مسئولان و مجریان امر واگذاری در سال 1398 نیز از جمله سایر موارد دستور جلسه بوده که به تصویب هیأت واگذاری رسید.

       در این جلسه آخرین قسمت از گزارش آسیب شناسی واگذاری ها که توسط معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه شده، ارائه و نسبت به مواد آن بحث و تصمیم گیری شد.

       ‫شایان ذکر است مطابق ماده 40 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل "44" قانون اساسی هیات عالی واگذاری دارای اختیارات لازم برای تصمیم‌گیری نسبت به قیمتگذاری و سایر شرایط واگذاری سهام دولت بوده و ترکیب این هیأت عبارت است از وزیر امور اقتصادی و دارایی (رئیس هیأت)، وزیر دادگستری، رئیس اتاق تعاون ایران، رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران و همچنین دو نفر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان ناظر این هیأت هستند.