بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۳/۱۹|
      تعداد بازدید: 466
      وزیر اقتصاد در جمع مدیران عامل بانک های دولتی :
      آخرین مهلت واگذاری اموال مازاد بانک ها، پایان سال جاری است
      وزیر امور اقتصادی و دارایی طی جلسه ای با مدیران عامل بانک های دولتی، تاکید کرد: برنامه واگذاری اموال و دارایی های مازاد بانک ها باید تا انتهای سال 1398 به سرانجام برسد.

      به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند طی این جلسه که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، با بیان این مطلب، از مدیران عامل بانک های دولتی خواست، برنامه مدون واگذاری ها شامل زمان بندی و شیوه های واگذاری اموال و دارایی های مازاد خود را به معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی این وزارتخانه ارائه دهند.

       وزیر اقتصاد با بیان اینکه واگذاری این اموال می تواند به شیوه های مختلف از جمله فروش مستقیم، اجاره به شرط تملیک، واگذاری مدیریت، ETF (صندوق های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس) و یا هر شیوه مناسب دیگری صورت گیرد، از طراحی و تصویب شیوه های جدید واگذاری، توسط هیات عالی واگذاری ظرف روزهای آینده خبر داد که می تواند مورد استفاده بانک ها نیز قرار گیرد. 

       دژپسند همچنین از تصویب امکان واگذاری شرکت ها و اموال مازاد بانک ها در قالب قانون اجرای اصل 44 قانون اساسی بواسطه پیگیری های وزارت اقتصاد خبر داد و گفت: به این ترتیب، تسهیل بیشتری در اجرای تکلیف قانونی بانک ها برای واگذاری اموال مازاد آنها ایجاد می شود.

       وی همچنین با اشاره به تملیک برخی بنگاه های زیانده و حتی ورشکسته در قبال مطالبات از سوی بانک ها اظهار داشت: به نظر من، بانک هایی که ناچار از تملیک این گونه بنگاه ها شده اند، می توانند با بهره گیری از تیم های تخصصی کارآفرین، نسبت به ساماندهی و سپس واگذاری این بنگاه ها اقدام کنند و از این طریق ضمن احیا مطالبات خود ، سود بیشتری نیز تحصیل کنند.