بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۳/۱۹|
      تعداد بازدید: 511
      در جمع مدیران بانک های دولتی صورت گرفت:
      تاکید وزیر اقتصاد بر اجرای حاکمیت شرکتی در بانک های کشور
      وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع مدیران عامل بانک های دولتی بر لزوم اجرای حاکمیت شرکتی در بانک ها و تفکیک مسئولیت ریاست هیأت مدیره از مدیریت عامل بانک، تاکید کرد.

      به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند با بیان این مطلب، خواستار تشکیل کمیته های سه گانه مدیریت ریسک ، حسابرسی ، جبران خدمات و انتصابات و ایجاد هیات عامل و اصلاح نظام تصمیم گیری در بانک های دولتی شد.

      وی یادآور شد: من به خوبی واقفم که ممکن است برخی مدیران، اجرای حاکمیت شرکتی در بانک ها را مترادف با سلب اختیارات و تضعیف جایگاه مدیرعامل قلمداد کنند اما باید پذیرفت، این امر موجب افزایش بهره وری، اصلاح ساختارهای نادرست و از همه مهم تر، مصونیت مدیران عامل از برخی فشارها و توقعات ناصحیح خواهد شد.

      وزیر اقتصاد در ادامه، از مدیران بانک ها خواستار پیگیری استقرار بانکداری دیجیتال در راستای اقتصاد هوشمند شد و تاکید کرد ، ارائه خدمات سریع، متنوع ، ارزان و با کیفیت بالا به مردم و همچنین کاهش هزینه ها حاصل استقرار بانکداری دیجیتال است.

       دژپسند توسعه بانکداری الکترونیکی و دیجیتال را، یکی از راهکارهای بهینه سازی تعداد شعب بانک ها و به ویژه حذف شعبات زیانده خواند و افزود: البته در حذف شعبات غیر لازم یا زیانده، باید ملاحظات و تبعات اجتماعی و منطقه ای را نیز مد نظر قرار داد.

       وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایت متفاوت دولت و بانک ها از مطالبات معوق بانکی، ضمن تاکید بر عزم دولت برای بازپرداخت مطالبات بانک ها، خواستار تدوین فرمولی مورد قبول طرفین برای محاسبه رقم نهایی شد و گفت: اگر در آینده نزدیک بتوانیم به چنین فرمولی دست پیدا کنیم، می توانیم از اعتبارات بودجه سال 1398 کشور برای پرداخت آن بهره بگیریم.

       دژپسند در خاتمه بر تلاش بانک ها برای وصول مطالبات غیر جاری خود به منظور تجهیز منابع و تامین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی تاکید کرد.