بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۰۴|
      تعداد بازدید: 724
      معاون امور بانکی ، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد خبر داد:
      عزم جدی دولت برای تعیین تکلیف بدهی خود به بانکها
      عباس معمارنژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی از عزم جدی دولت برای تعیین تکلیف بدهی خود به بانکها خبر داد.

       به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، عباس معمار نژاد در مراسم معارفه خسرو فرحی، عضو جدید هیئت مدیره بانک سپه با اعلام این خبر اظهار داشت: ادغام بانک‌ها در راستای اصلاح نظام بانکی کشور موضوع بسیار مهم وتجربه اولی است که در این سطح انجام می گیرد.

      وی با بیان این که ادغام بانک ها برای بانک سپه فرصت خوبی است، افزود: با درایت مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره این بانک و برنامه ریزی و پیگیری بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و تعامل ستاد کل نیروهای مسلح تلاش بر این است که در ادغام مشکلات به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

      معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد گفت: در ادغام بانک ها تراز نامه بزرگی با دارایی ها و بدهی های بزرگ قرار دارد. لذا مبنای ارزش گذاری‌ها براساس قوانین و مقررات صورت می گیرد.

      وی از مدیران بانک سپه خواست: مدیریت دانشی که در دوره ادغام شکل می گیرد را مستندسازی و سوابق ادغام را نگهداری کنند تا از این تجربه استفاده شود.

      معمارنژاد خاطر نشان کرد: قوانین و مقررات نظام بانکی کشور یکسان است به همین سبب لازم است فرایندهای بانک های ادغامی در حوزه های مختلف به یک فرایند واحد تبدیل شود.

      معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد درخصوص بانکداری دیجیتال خاطر نشان کرد: بحث بانکداری دیجیتال جزو روندهای آینده بانکداری در دنیا است و تمامی ارکان یک سازمان را تحت تاثیر قرار می دهد.

      معمارنژاد ضمن اشاره به آغاز اجرای طرح جدید سامانه "کر بنکینگ" در بانک سپه، گفت: مرحله مهاجرت داده ها به این سامانه جدید باید به صورت صددرصد و دقیق صورت گیرد.

      وی اظهار داشت: امور مالی بانک به شدت درگیر مهاجرت داده ها خواهد بود و پاک سازی و انتقال داده ها در مهاجرت جدید بسیار مهم است و همه ارکان بانک باید در این حوزه با هم همکاری داشته باشند.

      معمارنژاد در مورد بدهی دولت به بانک ها گفت: تلاش می کنیم موضوع بدهی دولت به بانک ها در جلسات کمیته های تخصصی سران قوا تعیین تکلیف شود.

      وی افزود: در قانون بودجه امسال 65 هزار میلیارد تومان برای تهاتر بدهی دولت وجود دارد.

       معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد درباره فروش اموال و املاک مازاد بانک‌ها اظهار داشت: طبق قانون، نظر مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر اقتصاد، خروج بانک‌ها از بنگاه داری اصل مهمی است و ما این موضوع را با جدیت دنبال می کنیم.

      وی خاطر نشان کرد: نباید فراموش کرد سود حاصل از فعالیت این بنگاه ها تراز نامه بانک‌ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

      معمارنژاد در رابطه با واگذاری اموال بانک ها نیز گفت: وزارت اقتصاد و دارایی پیشنهاد داد و دولت هم مصوب کرد که بانکها بتوانند با تایید مجمع عمومی بانک ها از آیین نامه قانون اصل 44 برای واگذاری اموال استفاده کنند.

      وی در مورد کارگروهی که اخیراً در وزارت اقتصاد برای مدیریت ریسک تشکیل شده است گفت: خروجی کارگروه این است که بتوانیم ساختار مدیریت ریسک در بانک ها که شامل تطبیق، مبارزه با پولشویی و ریسک است را تقویت کنیم.

      معمارنژاد در پایان گفت: آنچه موجب ترقی و پیشرفت کارها می‌شود انجام کار بصورت تیمی است.