بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۰۴|
      تعداد بازدید: 620
      وزیر اقتصاد در اولین نشست خبری ؛
      تحقق 97 درصدی درآمدهای مالیاتی در سال گذشته
      وزیر امور اقتصادی و دارایی در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه های گروهی با اعلام رقم 109 هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی در سال گذشته، از تحقق 97 درصدی درآمدهای مالیاتی در سال 97 خبر داد.

      به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند با اعلام این خبر اظهار داشت: به رغم همه پیش بینی های بدبینانه نسبت به کاهش درآمد های  مالیاتی در سال گذشته، رسیدن به این رقم یک دستاورد قابل توجهی در حوزه درآمدهای کشور محسوب می شود.

       وی با بیان اینکه در شرایط تحریم، دشمن سعی کرد راههای ورود منابع به کشور را ببندد، تصریح کرد: وزارت اقتصاد در این شرایط، پیشنهادات و راهکارهای لازم برای برون رفت از آن را ارائه و به تصویب مراجع ذیربط رساند و نقش ویژه ای در مواجهه با تحریم ایفا کرد.

       وزیر اقتصاد افزود: با انسداد ورود بخشی از درآمدهای نفتی، به درآمدهای درست و در حقیقت آرزوی دیرینه یعنی جایگزینی بودجه غیرنفتی و درآمدهای مالیاتی متوسل شدیم و در این راه موفق هم عمل کردیم.

       دژپسند ادامه داد: در عرصه جایگزینی درآمدهای ارزی، در مقابل فشارهای خارجی برای کاهش صادرات غیر نفتی، از گمرگ خواستیم از هیچ اقدامی برای تسهیل صادرات غیر نفتی مضایقه نکند.