بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۹/۲۸|
      تعداد بازدید: 4242
      مرکز شتاب‌دهنده نوآوری بانک تجارت افتتاح شد
      همزمان با چهل سالگی بانک تجارت، مرکز نوآوری این بانک به عنوان یک بانک شتاب‌دهنده حوزه فین‌تک با نام پنجره نوآوری تجارت (TIWIN) و با هدف توسعه فعالیت‌های حمایتی از کسب و کارهای فناورانه افتتاح شد.

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، مراسم افتتاح مرکز نوآوری بانک تجارت روز چهارشنبه بیست‌وهفتم آذرماه با حضور قائم مقام مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و هیات عامل این بانک، مدیران شرکت‌های فعال در حوزه فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد.

      هیبت‌الله سمیع معاون مدیرعامل بانک تجارت در سازمان و سرمایه‌گذاری در این مراسم با اشاره به تلألو 130 سال تجربه و تخصص در 40 سال خدمت بانک تجارت به عرصه اقتصاد و کارآفرینی میهن اسلامی گفت: بررسی روند صنعت بانکداری نشان می‌دهد که بانک‌ها دیگر نمی‌توانند با روش‌های سنتی ادامه کار دهند و اتخاذ رویکردهای هوشمندانه متناسب با تغییرات گسترده‌ی به وجود آمده در فضای کسب‌وکار ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

      سمیع به تغییرات به وجود آمده در انتظارات مشتریان از بانک‌ها اشاره کرد و افزود: امروزه بانک‌ها به سرعت در مسیر طراحی محصولات سفارشی‌شده و راه‌حل محوری به جای محصول‌محوری در حرکت هستند و از یک ارائه‌کننده خدمات بانکی معمول فراتر رفته و به نوعی تسهیل‌کننده کسب‌وکارها هستند. وی افزود: در این شرایط ارائه خدمات مشاوره‌ای، طراحی زنجیره ارزش و تامین راهکارهای ایجاد ارزش افزود از جمله چالش‌هایی است که بانک‌ها با آن مواجه هستند.

      معاون مدیرعامل بانک تجارت با بیان اینکه درصد بالایی از مشتریان بانک‌ها از پلتفورم‌های استارت‌آپی استفاده می‌کنند افزود: بنابراین بانک‌ها نیز برای تداوم و توسعه همکاری با مشتریان چاره‌ای جز روزآمد شدن و همراهی با روند موجود ندارد.

      سمیع یادآور شد: بانک تجارت نیز در سال‌های اخیر سعی داشته نقش مدل‌های کسب‌وکارهای نوین را در برنامه‌های استراتژیک خود پررنگ‌تر کند و از این‌رو در کنار کلان‌پروژه تحول در حوزه فناوری اطلاعات خود، همزمان پروژه بانکداری دیجیتال را نیز در دستور کار قرار داده و در این راه استفاده از فین‌تک‌ها در مواردی همچون شخصی‌سازی خدمات بانکی را پیش‌بینی کرده است. تشکیل کمیته راهبری کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری‌های نوین و به دنبال آن تدوین استراتژی بانکداری اجتماعی، پروژه تجارت‌نت، رمز ارز ققنوس و امروز افتتاح پنجره نوآوری تجارت حاصل فعالیت بانک تجارت در این عرصه است.

      عضو هیات عامل بانک تجارت افزود: امیدواریم با افتتاح این مرکز، فضای مناسب تعامل کارآمد با استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای دانش بنیان متناسب با نیازهای این بخش به نحو مطلوب برای بانک تجارت فراهم آید.

      کلانتری‌نژاد مدیرعامل شرکت هم‌آوا در ابتدای این مراسم ضمن معرفی و اشاره به سابقه فعالیت و دستاوردهای شرکت هم‌آوا، گزارشی از نحوه شکل‌گیری کارخانه نوآوری آزادی واقع در ابتدای بزرگراه شهید لشکری ارائه کرد.

      علی‌محمدی مدیرعامل شرکت بازرگان گستر آتی آسیا نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم به تشریح حوزه فعالیت‌های این شرکت و چرخه عمر محصولات، افزایش انتظارات مشتریان و رقابت شدید در این بازار پرداخت.

      مرکز نوآوری بانک تجارت در مساحت حدودا 650 متر مربع در کارخانه نوآوری آزادی از این پس به ارائه خدماتی همچون ارائه زیرساخت‌های فیزیکی برای استقرار استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک، منتورینگ و برگزاری کارگاه‌های تخصصی راه‌اندازی کسب‌وکار، تشکیل تیم‌های متقاضی حضور در این مرکز شتاب دهنده و در نهایت سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های موفق می‌پردازد.

      بازدید از واحدهای مختلف این مرکز از جمله کارگاه زاویه، مرکز نوآوری آی‌فینک، نمایشگاه دایم صادرات، شتاب‌دهنده سلامت الکترونیک کارا و مرکز نوآوری دیجی کالانکست از دیگر بخش‌های این رویداد بود.