بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۱۲|
      تعداد بازدید: 2101
      همکاران در سایه پرچم بانک منتفع می شوند

       به دنبال برنامه همیشگی گفت و گو با همکاران بازنشسته، پای صحبت های امیر سعید غلامی نشستیم. او در تاریخ 10/02/1397  به افتخار بازنشستگی نایل آمده، متولد 1348 تهران است و 2 پسر دارد، هنوز زیر چتر پدرشان زندگی می کنند.

       غلامی اوایل سال69 پس از گذراندن دوره های استخدامی، در بانک مشغول کار شد. وی با صدای گرمش می گوید: پس از آغاز همکاری در بانک، تا سال 77 در شعب مختلفی همچون امیر اکرم( باجه بیمارستان مدائن)، حسن آباد و نادری در سمت تحویلداری به خدمت رسانی مشغول شدم.

      به گفته غلامی، اما سرنوشت فراتر از اینها را برای او تدارک دیده بود. در سال 78 به خانه اول خود باجه بیمارستان مدائن برگشت، اما این بار با سمت رئیس باجه که سر آغاز پذیرش مسئولیت بیشتر و  ارتقای کاری او بود. بعد از دو سال به پیشنهاد رئیس شعبه وقت امیر اکرم، آقای جام بزرگی، زمینه مسئولیت پذیری بیشتر برای او فراهم شد و در سال 80 با سمت ریاست به شعبه تازه تاسیس ابوذر- فلاح انتقال پیدا کرد.

      غلامی برای اینکه بیش از پیش خود را اثبات کند، با سعی و تلاش خود و همکارانش شعبه را یک درجه ارتقا داد و زمینه را برای بیشتر دیده شدن و رشد کردن فراهم کرد. در ادامه به شعبه هایی همچون فخر رازی، حسن آباد و فردوسی شمالی رفت. در نهایت با توجه به اینکه مدیران قابلیت او را بیش از این می دیدند، به سمت عنوان معاون شعبه "ممتاز ب انقلاب- نجات الهی" انتخاب و این شعبه مکانی بود برای پایان خدمت غلامی در بانک و بازنشسته شدن اش.

      او که شعار اصلی اش را " ما یک خانواده هستیم" تعریف کرده، در تمام دوران خدمت این تفکر را به زیرمجموعه خود نیز انتقال داده و به آنها یاد داده که بهترین راه برای تعالی بانک تجارت، در کنار هم بودن و همدلی است. از نظر غلامی اگر این مهم در بین پرسنل بانک نهادینه شود که در سایه بالا بودن پرچم بانک است که به آن ها منفعت می رسد، حس مالکیت در آنها افزایش یافته، سازگاری بهتری با شرایط پیدا کرده و تاثیر آن در پیشرفت بانک نیز چشمگیر خواهد بود.

      وقتی از او در مورد شرایط کاری آن سال ها و تفاوت آن با اکنون پرسیدم، گفت: با توجه به نبود بانک های خصوصی و عدم رقابت زیاد بین آن ها، بانک ها از قدرت و وجهه بالاتری در اجتماع برخوردار بودند. در آن زمان مشتری بود که دنبال بانک ها می دوید، اما با گذشت زمان و تاسیس بانک های خصوصی، حالا این بانک ها هستند که باید دنبال جذب مشتری باشند و لازمه این کار توانمندی در ارائه خدمات نوین بانکی  و آموزش صحیح به پرسنل است.

      او همچنین خدمات بانکی و نوع سرویس دهی را یکی از ارکان اصلی جذب مشتری می داند و می گوید: با آمدن سیستمهای بانکداری نوین، راه های جدیدی برای ارائه خدمت سریع به مشتریان فراهم شده و بازار رقابتی بین بانک ها به وجود آورده. البته اخلاق و رفتار مناسب پرسنل شعبه نیز مکمل قوی و اصلی برای جذب مشتری است. پرسنل بدانند که گذشتگان برای حفظ بانک زحمات زیادی کشیدند. آن ها هم باید سعی کنند با تعصب بیشتر برای ارتقای این امانت تلاش کنند.

      غلامی یکی دیگر از راه های ارتقای بانک را ایجاد انگیزه در پرسنل دانست و گفت: این انگیزه در سایه آموزش صحیح به پرسنل، فراهم آوردن ابزار روز بانکداری دنیا مانندCorebanking  و ... و انتصاب مناسب و تخصصی برای ارتقای شغلی پرسنل ایجاد می شود.

      از او خواستیم خاطره ای از دوران خدمت در بانک تعریف کند که گفت: تمام لحظه های کار در کنار همکارانم خاطره است. الان که بازنشسته شده ام قدر بانک تجارت را بیشتر می دانم و دلم برای تک تک همکاران تنگ می شود. اما بهترین خاطره ای که از همکارانم دارم: حضور جمعی و بی خبر آنان در آخرین روز کارم به همراه مهاجر مدیر وقت مدیریت منطقه جنوب غرب( مشاور عالی مدیر عامل) بود. در اینجا از تمام آن عزیزان تشکر می کنم.

      غلامی که در حال حاضر در یکی از بانک های خصوصی مشغول کار است، گفت: در انتهای دوران خدمت تصمیم گرفته بودم در دوران بازنشستگی در کنار خانواده نهایت لذت را ببرم، اما با توجه به نیاز های مالی بار دیگر مشغول کار شدم تا هزینه های جاری زندگی خود و خانواده ام را فراهم کنم. او گفت: متاسفانه خیلی از بازنشستگان بعد از پایان خدمت شرایط کار کردن در بانک دیگر را ندارند، از این رو مدیران ارشد باید با توجه به شرایط اقتصادی موجود نسبت به فراهم آوردن آرامش در زندگی آن ها توجه بیشتری داشته باشند.   

      او در پایان به همکاران شاغل گفت: روزی شما هم بازنشسته می شوید، پس همان طور که دوست دارید در آن دوران با شما برخورد شود با همکاران بازنشسته برخورد کنید. بدانید که حس مالکیت به بانک هنوز در بازنشستگان وجود دارد و داشته های خود را مدیون این بانک می دانند. پرسنل هم با اخلاق و رفتار پسندیده خود در ارائه خدمات به این عزیزان نقش موثری در حفظ روحیه آن ها خواهندداشت.