بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۱۲|
      تعداد بازدید: 1456
      من نمی گویم سمندر شو یا پروانه باش، چون به فکر سوختن افتاده ای مردانه باش

       در راستای برنامه همیشگی مصاحبه با همکاران بازنشسته ، پای صحبت های صمیمی جعفر فدائی بازنشسته ای از خطه خراسان شمالی نشستیم. او که سال 1391 با 25 سال سابقه و به دلیل بیماری به افتخار بازنشستگی نایل آمده، دارای2 فرزند می باشد که هنوز در زیر چتر او مشغول به تحصیل هستند.

       فدائی سال 1369 پس از گذراندن دوره های استخدامی با مدرک دیپلم در بانک مشغول به کار شد. وی پس از شروع همکاری در بانک، تا سال 1375 در شعبه مرکزی بجنورد در سمت تحویلداری به خدمت رسانی مشغول شد.

      به گفته فدائی سرنوشت چیز دیگری برای او رقم زده بود، با قبولی سال 1376 در موسسه علوم بانکی شهر مشهد به شعبه عبد المطلب در مدیریت خراسان رضوی فعلی و خراسان بزرگ آن زمان منتقل شد. طی دوران تحصیل در شعب مختلف و مدیریت انفورماتیک استان خراسان انجام وظیفه کرد و پس از کسب تجربه در تمام حوزه های کاری شعب به سمت معاونت اعتباری احمد آباد این استان برگزیده شد.

      با قابلیت هایی که از خود در شعبه احمد آباد نشان داد در سال82 به سمت رئیس شعبه طالقانی منصوب شد. با تقسیم بندی جدید کشور و جدا شدن خراسان شمالی به عنوان یک استان واحد فدائی در استان زادگاهش ماندگار شد. ریاست شعبه مرکزی بجنورد آخرین جایگاه فدائی برای خدمت رسانی به مشتریان بانک تجارت بود و بعد از انتقال از شعبه طالقانی به این شعبه و 8 سال ریاست در سال91 به افتخار بازنشستگی نائل آمد. 

      او که این ضرب المثل را سرلوحه عملکرد خود قرار داده " جای ماهی دادن، ماهیگیری یاد دهیم"، همواره و در تمام دوران خدمت این تفکر را نیز به زیرمجموعه خود نیز انتقال می داده و به آنها می آموخت  بهترین راه برای تعالی بانک تجارت پرورش پرسنل کارآمد و کاردان برای آینده است. از نظر فدائی اگر این مهم به نحو احسن در بین پرسنل بانک نهادینه شود مطمئنا تاثیر آن در تعلق بیشتر نسل جدید به بانک و پیشرفت سازمان موثر خواهد بود.

      فدائی یک خاطره خوب از دوران خدمت را اینگونه تعریف کد که: وقتی خوبی می کنی، مطمئنا این خوبی گم نمی شود. زمانی که ابلاغ حکم بنده برای ریاست شعبه طالقانی آمد و با توجه به اینکه شرکت نفت خراسان یکی از مشتریان شعبه احمد آباد بود و من در دوران خدمت در این شعبه تکریم ویژه ای را برای آن ها انجام می دادم پرسنل شرکت نفت بدون آنکه من در جریان باشم مراسم نکوداشتی را در سالن اجتماعات شرکت نفت با هماهنگی همکاران تجارتی ترتیب دادند که همواره به عنوان یکی از بهترین خاطرات دوران خدمت بنده در بانک است.   

      فدائی در مورد عملکرد همکاران شاغل و موفقیت بانک توضیح خود را با این بیت که " من نمی گویم سمندر شو یا پروانه باش**** چون به فکر سوختن افتاده ای مردانه باش" اغاز کرد و گفت: تفکر مدیران ارشد بانک باید در جهت پرورش نیروهای خلاق و مستعد باشد و باید فرهنگ کار را در همکاران تقویت کنند. با آمدن سیستمهای بانکداری نوین راه های جدیدی برای ارائه خدمت سریع پرسنل به مشتریان فراهم شده که بازاری رقابتی را در بین بانکها به وجود آورده. همکاران در شعب هم باید بدانند تکریم ارباب رجوع به بانک عزت می دهد و این تکریم مشتری و حضورش در بانک تجارت است که تابلو را روشن نگه می دارد. همکاران نباید عملکرد در بانک را یک بعدی نگاه کرده، بلکه سعی کنند با اخلاق و رفتار پسندیده خود در ارائه خدمات به مشتریان نهایت انرژیشان را در تمام بخش های بانک بگذارند تا همانگونه که ما بانک را به نحو احسن به نسل بعد از خود انتقال دادیم آنها نیز سرمایه خانواده بانک تجارت را به نسل بعدی انتقال دهند و مطمئن باشند اگر یک سیستم ناتوان را به نسل بعد تحویل دهند در دوران بازنشستگی توان آن ها هم در تامین هزینه های زندگی پایین خواهد آمد.  

       فدائی که در حال حاضر به عنوان مدیر عامل در یکی از شرکت های تعاونی شهر بجنورد مشغول به کار است گفت: در انتهای دوران خدمت تصمیم گرفته بودم که از دوران بازنشستگی در کنار خانواده نهایت استفاده را ببرم اما با توجه به هزینه های بالای زندگی مجددا برای مدت 2 سال با سمت مدیریت در یکی از بانک های خصوصی مشغول به کار شدم و در نهایت با توجه به فعالیت هایی که در سطح استان در حوزه تعاونی ها و بنیاد های علمی داشتم برای سمت مدیر عاملی در این شرکت انتخاب شده و در حال خدمت به مردم شریف استان خراسان شمالی می باشم.

      فدائی در پایان گفت:مدیران بانک بدانند، تعلق سازمانی بازنشستگان به بانک به مراتب بیشتر از زمان اشتغال آنها در بانک است و مطمئن باشند استفاده از ارتباطات و کولبار تجربیات بازنشستگان در بخش های مختلف می تواند کمک شایانی به ارتقاء برند بانک تجارت باشد. از سوی دیگر هم از آن ها می خواهیم تا با برنامه ریزی دقیق در حوزه معیشت دوران بازنشستگی دغدغه همکاران را برای گذران زندگی در این دوران بر طرف نمایند.