بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۱۲|
      تعداد بازدید: 398
      مصوبات سی و پنجمین نشست هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به ریاست وزیر اقتصاد:
      نحوه صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی
      سی و پنجمین نشست هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به ریاست وزیر امور اقتصادی و دار ایی و با حضور اعضای هیات، تشکل های بخش خصوصی و نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار شد.

       به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، در این نشست ضمن تصویب مجوز سرمایه گذاری خارجی با شرایط و مراحل تعیین شده در درگاه ملی مجوزهای کشور، مقرر شد از تاریخ ابلاغ، سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران به عنوان مرجع مذکور ظرف مدت زمان هفت روز کاری از تاریخ دریافت درخواست صدور مجوز ، آن را بررسی نموده و هیات سرمایه گذاری خارجی نیز موظف به پاسخگویی ظرف مدت زمان 15 روز کاری است.

       گفتنی است پیش از این، مدت زمان بررسی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، 15روز و هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار 30 روز بود.

      این گزارش حاکی است، در این نشست به منظور تسهیل در صدور مجوز و پروانه فعالیت های دامپروری و تولید در بخش طیور، هر گونه ممنوعیت صدور مجوز و پروانه فعالیت های مذکور  به دلیل اشباع و تنظیم بازار در هر قالبی از جمله "سیاست های راهبردی و برنامه ریزی تولید سالانه" لغو و وضع مقررات مشابه ممنوع شد.

       بنا بر این گزارش، همچنین، در سی و پنجمین نشست هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، در راستای اصلاح فرایند صدور مجوز مشاغل خانگی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف شد، با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت جهاد کشاورزی و با رعایت مواد (2) و (3) قانون بهبود محیط کسب و کار، در راستای ایجاد وحدت رویه و تسهیل صدور مجوز مذکور، دستورالعمل نظارت های بهداشتی ویژه محصولات غذایی را متناسب با شرایط مربوط، ظرف مدت حداکثر یک ماه تهیه و به این هیات ارسال نماید.