بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۱۳|
      تعداد بازدید: 837
      بانک تجارت و شرکت عقاب افشان ، در کنارهم برای ایران
      شرکت تولیدی و صنعتی عقاب افشان بزرگترین تولیدکننده اتوبوس شهـری و بین شهری در بخش خصوصی کشور است که با سابقه 60 ساله در زمینه تولید انواع اتوبوس، توانسته نقش مهمی را در نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور ایفا کند. عقاب افشان از مشتریان بانک تجارت در استان سمنان به‌شمار می‌رود و محمود براتی مدیر کارخانه عقاب افشان در گفت‌وگوی زیر با توجه به فرارسیدن چهلمین سالگرد تاسیس بانک تجارت به ابعاد همکاری‌های دوطرف می‌پردازد.

      - ابتدا به‌طور خلاصه شرکت عقاب افشان را معرفی کنید.

      شرکت عقاب افشان در زمینی به مساحت 550 هزار متر مربع بنا شده که حدود 70 هزار متر مربع آن سرپوشیده است. در حال حاضر تعداد کارگران کارخانه، مرکز خدمات پس از فروش و همکاران دفتر تهران بالغ بر 1300 نفر هستند و به صورت شیفت بلند از هفت صبح تا هفت شب در حال فعالیت هستند. کسب گواهینامـــه مدیریت کیفیت 9001:2008 ISO در کنــار کیفیت ممتاز محصـولات، سبب گسترش بازار محصولات این شرکت به خارج از مرزهای کشور شده است و هم اکنون اتوبوس‌های عقاب - اسکانیا در جاده‌های کشورهایـی همچون مصــر، سوریه، عـراق و ... تردد می‌کنند.

      یکی از مهمترین دستاوردهای عقاب افشان در این صنعت، کسب و بومی‌سازی دانش طراحی و ساخت اتاق انواع اتوبوس منطبق بر استانداردهای جهانی است. چنین دستاوردی جز با برنامه‌ریـزی دقیق و نگاه عمیق به این صنعت و ظرفیت‌های آن ممکن نبوده است.

      - با توجه به وضعیت اقتصادی حال حاضر کشور از جمله تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال شده، شرکت عقاب افشان چگونه با این شرایط مواجه شده است؟

      مبحث تحریم‌ها همزمان مشکلات و برکاتی را برای ما به همراه داشته است. صنعت خودروسازی از مواردی است که شامل تحریم‌های بین‌المللی و ظالمانه قرار گرفته و بر این اساس واردات قطعات تولیدی، بیمه، کشتیرانی و غیره را تحت تاثیر قرار داده است.

      از نگاه دیگر این تحریم‌ها ما را وادار به تسریع در فرآیندهای داخلی‌سازی قطعات کرد که بر این اساس با برنامه‌ریزی انجام گرفته به سمت بومی‌سازی ساخت قطعات مورد نیاز پیش رفته و تعداد زیادی از قطعاتی که در خارج تولید می‌شده را بومی‌سازی کردیم.

      - بانک تجارت چه نقشی در توسعه فعالیت شرکت عقاب افشان داشته است؟

      ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد تاسیس بانک تجارت باید عرض کنم که خوشبختانه همکاری ما با این بانک به‌عنوان دو بنگاه اقتصادی تاثیرات خوبی داشته و به خصوص بانک تجارت تسهیلات بسیاری خوبی را در زمینه تامین ارز برای قطعات مربوط به شاسی به عقاب افشان اختصاص داده و این تعامل یک همکاری برد - برد برای دو طرف به وجود آورده است.

      - به نظر شما بانک‌ها چه نقشی را می‌توانند در رونق تولید داخلی کشور داشته باشند؟

      با توجه به نامگذاری سال 98 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام رونق تولید، بانک‌ها از جمله بانک تجارت نقش بیشتری را باید در همکاری با شرکت‌های تولیدکننده کالای ایرانی و اشتغال‌زا ایفا کنند. واقعیت این است که اعتبار‌سنجی دقیق و اعطای تسهیلات مورد نیاز و به موقع به شرکت‌های تولیدی اثر مستقیمی در رونق تولید و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی جدید دارد.

      خوشبختانه بانک تجارت در این سال‌ها همکاری خوبی را با ما داشته و جزو بانک‌هایی است که بیشترین تعامل را با آن داریم و این همکاری منجر به گردش چرخ تولید کارخانه شده است.

      لینک ویدیوی خبر