بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۲۹|
      تعداد بازدید: 1048
      علی نجاتی، مدیرعامل گروه صنعتی نجاتی(آناتا):
      40 سال همراهی موفق با بانک تجارت
      شیرینی و شکلات‌های متنوع آناتا، محصول گروه تولیدی نجاتی از محصولات نوستالژیک ایرانی‌ها است که نه تنها در کل کشور بلکه در بسیاری از کشورهای خارجی نیز شناخته‌ شده‌اند. این مجموعه از اولین سال‌های تاسیس بانک تجارت، مشتری این بانک بوده و به همین بهانه و به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس بانک تجارت، در گفت‌وگویی با علی نجاتی، مدیرعامل گروه صنعتی نجاتی(آناتا) به روند شکل‌گیری این شرکت و ابعاد همکاری‌های آناتا و بانک تجارت پرداخته شده است.

      - لطفا از آغازین روزهای فعالیت گروه صنعتی نجاتی(آناتا) بگویید.

      خاطرات کودکی من در یک کارگاه کوچک قندریزی در یکی از خیابان‌های قدیمی شهر تبریز شکل گرفته است. پدر من در آن کارگاه، شکر سفید را به قند قالب‌گیری شده تبدیل می ‌کرد و من هیچگاه پیش‌بینی نمی‌‌کردم که این کارگاه کوچک به یکی از بزرگترین واحدهای تولید مواد غذایی خاورمیانه تبدیل خواهد شد. در سال‌های۱۳۴۶ تا ۱۳۵۳، ما کارگاه بزرگی را در جاده ائل گلی تبریز خریداری کردیم و اولین خط اتوماتیک تولید آبنبات و تافی را دایر کردیم. از سال ۱۳۵۱ توسعه چشمگیر این کارگاه آغاز شده و در مدت کوتاهی، تعداد خطوط تولید به چند برابر افزایش یافتند. آنگاه بود که ما این امکان را داشتیم فروشگاهی را هم در یکی از خیابان‌های ‌تبریز دایر کرده و محصولات خود را به فروش برسانیم.

      - ادامه فعالیت گروه صنعتی نجاتی(آناتا) به چه صورت بود؟

      به‌دنبال استقبال مردم تبریز و شهرهای مختلف ایران، ما مصمم شدیم که یک کارخانه بزرگ برای تولید انواع شیرینی و شکلات تأسیس کنیم. من گروه صنعتی نجاتی را به ثبت رساندم و محل فعلی کارخانه را خریداری کردم. به فاصله یک سال، خط تولید مکانیزه بیسکویت و خط تولید مکانیزه ویفر در این محل نصب و راه اندازی شدند و اولین گروه از تولیدات بیسکویت و ویفر با مارک آناتا به بازار عرضه شدند.

      - و در حال حاضر چه شرایطی دارید؟

      در ادامه فعالیت و در دهه هفتاد توانستیم خطوط تولید کاملاً مکانیزه برای تولید انواع تافی ساده و مغزدار، بیسکویت ساده و کرمدار، ویفر ساده و شکلاتی و انواع آبنبات در بسته‌بندی‌های بسیار متنوع را راه‌اندازی کنیم و بلافاصله پس از آن، محصولات خود را به اروپای شرقی، آسیای میانه و کشورهای تازه استقلال یافته صادر کنیم. از آن مدت تاکنون، هر ساله حداقل یک خط تولید به مجموعه امکانات و حداقل یک محصول به‌مجموعه محصولات شرکت اضافه می‌شود.

      - آیا تحریم‌ها تاثیر خاصی بر روند فعالیت شما داشته است؟

      خوش‌بختانه ما با داشتن بالغ بر 3 هزار نیرو بدون اینکه با خللی در کار مواجه شویم به فعالیت خودمان ادامه دادیم و با توجه به صادرات محصولات به بیش از 50 کشور جهان، بارها و بارها به عنوان صادرکننده نمونه نیز معرفی شده‌ایم. بنابراین در مقطع تحریم‌ها هیچ تاثیری بر کار ما نداشته است ضمن اینکه ما با ارزآوری، به اقتصاد کشور کمک کردیم.

      - شما از مشتری‌های قدیمی بانک تجارت هستید. چه شد این بانک را انتخاب کردید.

      بله همین‌طور است. از زمانی که بانک تجارت تاسیس شد ما نیز مشتری این بانک شدیم و طی همه این سال‌ها از این بانک جدا نشدیم. در این سال‌ها از خدمات و امکانات مختلف این بانک استفاده کردیم و بعد از این هم مشتری بانک تجارت خواهیم ماند.

      لینک ویدیوی خبر