بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۶/۰۵|
      تعداد بازدید: 682
      گفت‌وگو با هاشم صرافی، قائم‌مقام گروه صنایع غذایی سولیکو
      بانک تجارت، شریک تجاری و بازوی اجرایی قابل‌اعتمادی برای تولیدکنندگان است
      برای فعالان عرصه تولید مواد غذایی و به‌صورت خاص لبنیات، غلامعلی سلیمانی به‌عنوان مؤسس گروه صنایع غذایی سولیکو و چندین شرکت دیگر، چهره‌ای کاملاً آشناست. او از اوایل انقلاب وارد این عرصه شد تا پس از گسترش فعالیت‌های خود طی 40 سال گذشته به‌عنوان کارآفرین جهان اسلام معرفی شود. گفت‌وگو با هاشم صرافی، قائم‌مقام گروه صنایع غذایی سولیکو باعث شد تا با این چهره مطرح کارآفرینی و فعالیت‌های او آشنا شویم.

      لطفاً در ابتدا از آغاز به کار مجموعه گروه صنایع غذایی سولیکو بگویید.

      غلامعلی سلیمانی بنیان‌گذار این گروه، فعالیت خود را از سال ۱۳۵۲ در ابعادی محدود آغاز کرد و به‌مرور این فعالیت‌ها را با ایجاد شرکت‌های مختلف، توسعه داده است تا گروه سولیکو در شکل کنونی آن به وجود بیاید. او در سال ۱۳۵۶ فعالیت خود را در حوزه پخش محصولات گوشتی آغاز کرد.

      یکی از اولین تلاش‌های سلیمانی، تولید همبرگر در زیرزمین محل فعلی شرکت در سال ۱۳۵۷ بود تا در ادامه، فرآورده‌های گوشتی تهران (سولیکو) شروع به کار کرد. با توجه به رشد و توسعه‌های بعدی، محل مجموعه در سال ۱۳۶۰ به احمدآباد مستوفی انتقال داده شد و ظرفیت تولید نیز افزایش یافت. تولیدات اولیه این شرکت شامل همبرگر، سوسیس و کالباس و حجم اصلی فعالیت نیز بر تولید همبرگر متمرکز بود. در سال ۱۳۶۲، شرکت تولید فرآورده‌های گوشتی آمل در شهر آمل تأسیس شد. در سال ۱۳۹۴ براساس سیاست‌های کلان سازمانی، این 2 شرکت با یکدیگر ادغام و برند سولیکو- کاله معرفی شد.

      از ورود مجموعه به حوزه لبنیات بگویید.

      در سال ۱۳۷۰ برای توسعه فعالیت‌های این مجموعه، شرکت فرآورده‌های لبنی کاله آمل به‌منظور تأمین بخشی از نیاز لبنی کشور در شهرستان آمل آغاز به کار کرد. در سال ۱۳۸۵ بخش بستنی از شرکت کاله آمل مستقل شده و در قالب شرکت آریس به‌عنوان یکی از شرکت‌های مجموعه گروه سولیکو کار خود را ادامه داد. در سال ۱۳۹۰ نیز با آغاز تولید بستنی در شرکت بهاران گل در محل کردان شهر کرج دامنه تولید بستنی در گروه افزایش یافت. درراه توسعه محصولات مختلف، سس نیز به سبد محصولات این مجموعه با تأسیس شرکت کوچین در سال ۱۳۸۴ اضافه شد. در سال ۱۳۸۸ با آغاز به تولید شرکت ایران‌برتر و تولید ماءالشعیر و انواع نوشیدنی‌ها هم در گروه سولیکو افق تازه‌ای در فعالیت‌های گروه باز شد.

      ظرفیت‌های تولیدی شرکت چه مشخصاتی دارد؟

      محصولات متنوع و متعدد گروه سولیکو در سراسر ایران و در ۱۴ کارخانه مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. گروه سولیکو با فعالیت در بخش‌های مختلف تولید مواد غذایی، نوشیدنی، لبنیات و... دارای بیش از ۱۸۰۰ رده محصولی است. گروه سولیکو با جذب روزانه بیش از ۲۵۰۰ تن شیر به‌عنوان برترین شرکت در ایران به فعالیت مشغول است که در نوع خود می‌توان از این عدد به‌عنوان یک رکورد نام برد.

      چه تعداد نیرو به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با شما در ارتباط هستند؟

      تمامی محصولات تولیدی در کارخانه‌های گروه سولیکو، با تلاش بیش از 17 هزار نفر نیروی شاغل در گروه، تولید، توزیع و به فروش رسانده می‌شود. گروه سولیکو ازنظر تعداد نیروی انسانی شاغل به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های خصوصی و هم‌طراز بعضی وزارتخانه‌های دولتی است. ضمن اینکه شاید بالغ‌بر 200 هزار نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم با ما ارتباط کاری داشته باشند.

      در زمینه صادرات چقدر موفق بوده‌اید؟

      گروه سولیکو با داشتن بیش از ۱ میلیارد دلار فروش سالانه انواع محصولات مختلف در سطح بین‌المللی به‌عنوان یکی از برترین‌های صنعت مواد غذایی و نوشیدنی مطرح است. بخشی از تولیدات ما به کشورهای همسایه و خاورمیانه صادرشده است. حجم صادرات محصولات، گروه سولیکو را در ۶ سال به‌عنوان برترین صادرکننده انتخاب و معرفی کرده است.

      با توجه به گردش مالی بالایی که دارید، چه ملاحظاتی در انتخاب بانک برای مسائل پولی دارید؟

      سؤال جالبی بود. طبیعتاً بانک‌های متعددی علاقه‌مند تعامل با ما هستند. یکی از بانک‌هایی که از دیرباز موردتوجه ما بوده بانک تجارت است. البته ما به دلایلی در مقطع کوتاهی از بانک تجارت فاصله گرفتیم و سراغ بانک‌های خصوصی رفتیم تا از تسهیلات آن‌ها استفاده کنیم که متأسفانه به دلیل سود بالا با مشکل مواجه شدیم. بنابراین مجدد سراغ بانک تجارت برگشتیم و با حمایتی که صورت گرفت توانستیم تعهدات خود را پرداخت کنیم و مشکلات برطرف شود.

      بانک تجارت چه مشخصاتی داشته تا بتواند بانک مطلوب و موردنظر شما باشد؟

      مدیران و مسئولان بانک تجارت توانسته‌اند در هر مقطعی شرایط اقتصادی را رصد کنند و بر همان اساس برنامه‌ریزی کنند تا به مشتری‌های خود، خدمات مطلوب و متنوعی ارائه کنند. این به‌روز بودن بانک تجارت بسیار ارزشمند است.

      مجموعه شما ازچه خدمات بانک تجارت معمولاً استفاده کرده است؟


      تسهیلات، خرید دین و فروش اقساطی ازجمله مواردی است که باعث شده تا زمینه ارتباط ما با بانک تجارت برقرار باشد. و در پایان لازم می‌دانم به این نکته اشاره‌کنم بانک تجارت با ارائه این خدمات ارزشمند، توانسته خود را به‌عنوان شریک تجاری و بازوی اجرایی قابل‌اعتمادی برای تولیدکنندگان باشد.

      لینک ویدئوی مصاحبه