بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۱۸|
      تعداد بازدید: 2396
      مدیر عامل بانک تجارت :
      پروژه انتقال آب خلیج فارس گامی بلند در توسعه ایران اسلامی
      در برهه حساس کنونی کشور آنچه فعالیت یک بانک یا بنگاه اقتصادی را پررنگ جلوه می دهد علاوه بر انجام وظایف ذاتی و سازمانی ، رویکرد ویژه ای است که آن بنگاه فارغ از هزینه فایده های معمول و صرفا با نگاه انجام امور عام المنفعه برای طیف وسیعی از اعضای جامعه انجام می دهد. بانک تجارت از جمله بانکهای مطرح کشور است که همواره در آزمون عمل به مسئولیت های اجتماعی سربلند بیرون آمده است. مشارکت در اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس یکی از این دست اقدامات به شمار می رود. به بهانه افتتاح فاز اول این پروژه که اخیرا توسط رییس جمهور انجام شد با رضا دولت آبادی مدیر عامل بانک تجارت در این باره گفت وگو کردیم:
       
      - از چگونگی آغاز همکاری این بانک با پروژه انتقال آب خلیج فارس بگویید
      به خاطر دارم وقتی مشارکت در پروژه انتقال آب خلیج فارس به بانک تجارت پیشنهاد شد موضوع را در اولین جلسه هیات مدیره مطرح کردیم. شاید این پروژه یکی از معدود پروژه هایی بود که پس از طرح موضوع، با مشارکت و تعامل حداکثری هیات مدیره به تصویب رسید و مقدمات اجرایی آن به سرعت آغاز و بانک تجارت عاملیت تامین بخشی از منابع این پروژه شامل  186 میلیون یورو منابع ارزی و 1860 میلیارد ریال منابع ریالی را عهده دار شد. لازم به یادآوری است که بانک تجارت به عنوان بانکی حرفه ای، متخصص و با سابقه در حمایت از بخش های مختلف اقتصادی کشور همواره سعی دارد با تخصیص بهینه و هدفمند منابع صندوق توسعه ملی ، واسطه مناسبی برای دستیابی به اهداف این صندوق باشد. در همین راستا این بانک هم اکنون علاوه بر این پروژه در حوزه نفت و پتروشیمی شامل شرکت های پتروشیمی دهلران سپهر، آرین شیمی، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مهندسی و ساختمان صنایع نفت، توسعه نفت و گاز صبای کنگان، آرد سفید اکبری و شیشه و فلوت کاویان و پروژه های دیگر را نیز از محل مصوبات صندوق توسعه ملی تامین مالی کرده است. این بانک در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده است همچنان آمادگی دارد در راستای تحقق بیش از پیش اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید کنندگان داخلی ، شرایط لازم برای اعطای تسهیلات بیشتر به صنایع مختلف را فراهم کرده و در اشتغال زایی برای هموطنان نقشی فعال را ایفا کند.    
       
      - چه عواملی مدیران ارشد بانک را برای پیگیری اجرای این پروژه ترغیب کرد؟
      بانک تجارت به عنوان یک بانک حرفه ای که ورود به پنجمین دهه از خدمتگزاری خود را تجربه می کند وظایف مختلفی را در تامین خدمات بانکی مورد نیاز مشتریان، حمایت از فعالان اقتصادی در بخش های مختلف و در نهایت تامین منافع سهامداران خود بر عهده دارد. مسلما همه اقدامات انجام شده نیز باید در همین راستا قرار گیرد. در کنار این وظایف ذاتی، بانک تجارت وظیفه بزرگ دیگری را در قبال جامعه و هموطنان عزیزمان در جای جای کشور دارد که در اصطلاح عامه از آن به عنوان مسئولیت اجتماعی یاد می شود. یکی از افتخارات بانک در چهل سال گذشته ایفای نقش فعال در حوزه مسئولیت های اجتماعی است که انجام این وظیفه در بخش های مختلفی همچون مشارکت در آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، احداث مدرسه، حمام و خانه بهداشت در مناطق محروم، حفاظت از محیط زیست، اعطای تسهیلات به معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی، همکاری با برنامه جهانی غذا و... مورد توجه قرار گرفته است. حضور و مشارکت بانک در اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس نیز با همین دیدگاه انجام شد و امیدواریم ثمرات آن شکوفایی بیش از پیش اقتصاد در استانهای برخوردار از این طرح را فراهم کند. 
       
      -مسلما اجرای چنین پروژه هایی با مشکلات زیادی همراه است. بانک چگونه بر این مشکلات فائق آمد؟
      همانطور که اشاره کردید اجرای پروژه های بزرگ مانند این پروژه مشکلات بزرگی را نیز به دنبال دارد لیکن فکر کردن به تاثیرات مثبت اجرای این دست پروژه ها و نتایج آن که تامین آب شرب بخش قابل توجهی از مردم و صنایع استانهای هرمزگان، یزد و کرمان است باعث می شود که تلاشها برای برطرف کردن مشکلات پیش رو دو چندان شود. بانک تجارت با اشراف کامل و عزمی بلند برای اجرای این پروژه وارد عمل شد و مشکلات موجود در وهله اول به لطف خداوند  و در مرحله بعد با پشتکار و همت همکارانم در بانک تجارت یکی پس از دیگری مرتفع شد.
       
      - اکنون که فاز اول این پروژه به بهره برداری رسیده چه احساسی دارید؟
      مسلما به سر انجام رسیدن نتیجه ماه ها تلاش دست اندرکاران اجرای یک پروژه بزرگ همواره با احساسی خوشایند همراه بوده و گامی بلند برای تحقق رونق و جهش تولید از رویکردهای موکد مقام معظم رهبری به شمار می رود. به فرموده ایشان کشور ما در حال سپری کردن دوران اقتصاد مقاومتی است. در شرایطی که ایران عزیز از هر سو آماج تهدیدها و تحریم های مختلف بین المللی است اجرای چنین پروژه هایی را می توان نمونه ای بارز از اقتصاد مقاومتی دانست . بدون شک بنده و همکارانم در بانک تجارت از این که توانسته ایم سهم کوچکی را در اجرایی شدن این پروژه مهم داشته باشیم خداوند منان را شاکریم و به شادی هموطنانمان در استانهای دخیل در این پروژه خرسندیم.