بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۲|
      تعداد بازدید: 618
      محمدحسین طباطبایی، مدیرعامل شرکت نفس یار طب:
      بانک تجارت فراتر از یک بانک در کنار نفس یار طب است
      تاریخ چهل سال گذشته ایران بیانگر محدودیت‌ها و تحریم‌هایی است که مردم این سرزمین دچار آن شده‌اند. البته این مسائل در کنار سختی‌هایی زیادی که ایجاد کرده زمینه‌ساز تحولاتی هم بوده است تا منجر به اختراعات و ابتکاراتی شود که از جمله آن‌ها ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز توسط شرکت نفس یار طب بوده است. بانک تجارت از بدو تاسیس نفس یار طب، در کنار این شرکت و البته شرکت‌ها و مجموعه‌های متعددی داشته بوده است تا سهمی در زمینه تولیدات بومی و حمایت از صنعتگران و مخترعان داشته باشد. در گفت‌وگو با محمدحسین طباطبایی، مدیرعامل شرکت نفس یار طب به موضوع ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز و حایت بانک تجارت از این مجموعه پرداختیم:
      • لطفا در ابتدا از تاریخچه شکل‌گیری شرکت نفس یار طب بگویید.

        شرکت نفس یار طب در سال 1393 شروع به کار کرد. این شرکت به عنوان اولین تولیدکننده داخلی دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی در سال 1395 خط تولید خود را راه اندازی کرد و در حال حاضر توانایی پاسخگویی به نیازهای داخلی در زمینه دستگاه اکسیژن ساز است. هدف از تاسیس این شرکت ساخت ابزارهای پزشکی در جهت پایش و درمان بیماران است. طراحی و ساخت انواع اکسیژن سازهای خانگی و بیمارستانی در اولویت کار این شرکت قرار گرفت.


      • دلیل اینکه سراغ تولید چنین دستگاهی رفتید چه بود ؟ آیا صادرات هم دارید؟

        همان سال‌ها یک جانباز شیمیایی داشتیم که هر از گاهی به بیمارستان مراجعه می‌کرد. وقتی پیگیر شرایط او شدیم متوجه شدیم نیازمند دستگاه اکسیژن‌ساز است و در ادامه متوجه شدیم این دستگاه در کشور نه ساخته و نه وارد می‌شود. همین اتفاق زمینه‌ساز پرداختن به ساختد و تولید چنین دستگاهی در کشور و راه‌اندازی شرکت نفس یار طب با وجود تعدادی از دوستان و همکاران شد.

        صادرات محصولات در طرح توسعه ما دیده شده بود اما با توجه به نیاز داخل، منتفی است. هم‌اکنون شرکت با وجود 12 نفر از برترین‌های پزشکی و مهندسی کشور و ده‌ها نیروی آموزش‌دیده توانایی تولید سالانه 12 هزار دستگاه اکسیژن‌ساز را دارد.


      • با توجه به مشکلاتی که تولید در کشور دارد در حوزه مسائل مالی و تامین سرمایه چه اقداماتی را انجام دادید و بانک تجارت در این میان چه جایگاهی داشت؟

        در هر صورت بخشی از سرمایه توسط اعضای بنیانگذار و توسط بانکهایی که با آن‌ها در ارتباط بودیم ،تامین شد. بانک تجارت در این سال‌ها در زمینه‌های مختلفی نقش تاثیرگذاری داشت تا به نوعی تبدیل به یک شریک تجاری شود چراکه بدون ‌وجود بانک تجارت رسیدن به چنین جایگاهی آن هم در شرایط تحریم کار آسانی نبود.

        بیشترین ارتباط ما با بانک تجارت در زمینه ضمانتنامه‌ها و حوالجات ارزی است. بانک تجارت و پرسنل آن همواره رفتاری حرفه‌ای با مشتری دارند و به نوعی در پاسخگویی به نیاز مشتری بسیار موفق عمل می‌کنند تا درنهایت این بانک فراتر از یک بانک در کنار مشتری خود باشد.


      • حرف آخر؟

        ما مدتی است با حضور تعدادی خیر، پویشی تحت عنوان «نذر نفس» راه‌اندازی کرده‌ایم که هدفمان اهدای دستگاه اکسیژن‌ساز به نیازمندان است. از مسئولان بانک تجارت نیز دعوت می‌کنم به هر طریق ممکن این پویش را همراهی کنند.


      لینک ویدئوی مصاحبه