بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۳۰|
      تعداد بازدید: 642
      رئیس مجتمع پتروشیمی رازی عنوان کرد:
      بانک تجارت دوست قابل اعتماد پتروشیمی رازی
      مجتمع پتروشیمی رازی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال کشور در زمینه تولید محصولات شیمیایی جایگاه قابل توجهی در زمینه صادرات و پاسخ‌گویی به نیاز داخل کشور دارد. این مجتمع از سال‌های دور، تعامل و ارتباط خوبی با بانک تجارت داشته است. فرصتی دست داد تا گفت‌وگویی با اسماعیل بردیده، رئیس مجتمع پتروشیمی رازی داشته باشیم که در ادامه می‌خوانید.

      لطفا در ابتدا درباره تاریخچه شروع به کار شرکت پتروشیمی رازی بگویید.

      مجتمع پتروشیمی رازی یکی از مهم‌ترین کارخانه‌های تولید کودهای ازته و فسفاته و مواد شیمیایی کشور است. اولین فاز واحدهای این مجتمع در سال 1349 به دنبال عملیات ساختمانی چهار ساله به بهره‌برداری رسید. به علت قدمت واحدها و صدمات وارده در جنگ تحمیلی، ظرفیت قابل حصول به میزان دو میلیون و چهارصد هزار تن رسید، انتظار است با تکمیل پروژه‌های در دست اجرا به ظرفیت بیش از سه میلیون تن تولید در سال برسیم.


      در حال حاضر چه محصولاتی را تولید می‌کنید و چه سهمی از بازار داخل و خارج را به خود اختصاص داده‌اید؟

      این مجتمع بزرگترین تولیدکننده آمونیاک، کود اوره، اسید سولفوریک و گوگرد و تنها تولیدکننده اسید فسفریک و کود دی‌آمونیم فسفات (کود مخلوط فسفات و سولفات آمونیوم) در ایران است.

      85 درصد محصولات پتروشیمی رازی به کشورهای هند، کره‌جنوبی و چین صادر می‌شود. در حال حاضر امکان تولید 800 هزار تن آمونیاک در سال را داریم که 600 هزار تن آن به خارج از کشور صادر می‌شود و سایر فرآورده‌ها، عمدتا در داخل کشور مصرف می‌شود.


      چه تعداد نیرور در مجموعه شما مشغول به کار هستند؟

      در حال حاضر 2700 نفر نیرو داریم که هزار نفر آن‌ها نیروی رسمی هستند و 1700 نفر نیروی پیمانکاری. البته به همین میزان نیز به صورت غیرمستقیم با مجموعه ما در ارتباط هستند.


      لطفا از نوع ارتباط خود با بانک تجارت بگویید.

      خواه‌ناخواه برای مجموعه‌های اقتصادی بزرگی چون ما، بانک‌ها جایگاه مهم و خاصی دارند. چرا که از سویی به دلیل گردش مالی بالا باید نقدینگی خود را به امانت نزد بانک‌ها بگذاریم و از سوی دیگر گاه به دلایل مختلف و بر اساس نیاز می‌بایست سراغ آن‌ها برویم. به همین دلایل ما از سال‌های دور با بانک تجارت یک رابطه خوب و مستحکم داریم.

      ما در دو حوزه با بانک تجارت در ارتباط هستیم. اول خود شرکت که ارتباطات مالی را با بانک دارد مانند دریافت تسهیلات، سپرده‌گذاری یا تبدیل ارز به ریال. حوزه دوم خود پرسنل ما هستند که برای دریافت وام و تسهیلات به بانک تجارت معرفی می‌شوند.


      آیا این ارتباط و تعامل طی سال‌های اخیر گسترش هم یافته است؟

      بله. حمایت‌های بانک تجارت باعث شده ما تعاملات بیشتری داشته باشیم. به همین دلیل نیز مقدمات ایجاد یک شعبه بزرگ بانک تجارت در مجتمع رازی فراهم شده است که امیدواریم به زودی شاهد افتتاح آن باشیم.


      و در نهایت اگر بخواهید بانک تجارت را در یک جمله توصیف کنید؟

      بانک تجارت دوست قابل اعتماد.