بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۹/۲۱|
      تعداد بازدید: 1116
      با امضای قرارداد با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محقق شد :
      تسهیلات 8 هزار میلیارد ریالی بانک تجارت برای حمایت از تولید و کارآفرینی
      اولین قرارداد عاملیت تسهیلات اعطایی بانکها در چارچوب تبصره (18) قانون بودجه سال 1400 کل کشور بین بانک تجارت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، به موجب این قرارداد که طی مراسمی در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضای دکتر هادی اخلاقی فیض آثار مدیر عامل این بانک و دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور رسید، از سوی بانک تجارت مجموعا 8000 میلیارد ریال تسهیلات شامل 3 هزار میلیارد ریال بر اساس تبصره 18 قانون بودجه و 5 هزار میلیارد ریال نیز از محل منابع داخلی بانک برای اعطای تسهیلات تلفیقی در قالب سرمایه ثابت و سرمایه درگردش به اشخاص حقیقی و حقوقی معرفی شده از سوی معاونت علمی و فناوری به بانک در نظر گرفته شده است. نرخ این تسهیلات در مناطق غیر برخوردار 10 درصد و برای سایر مناطق 12 درصد تعیین شده است.

      مدیر عامل بانک تجارت با اشاره به تعامل نزدیک این بانک با صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: در این راستا بانک تجارت تاکنون بالغ بر 13 هزار میلیارد ریال تسهیلات و 34 هزار میلیارد ریال ضمانتنامه برای شرکتهای دانش بنیان با معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی صادر کرده و خوشبختانه هیچ یک از این تسهیلات و تعهدات تاکنون به مطالبات منجر نشده که این امر از وجود ظرفیت های مناسب در شرکتهای دانش بنیان حکایت دارد.

      دکتر اخلاقی به حرکت منسجم بانک تجارت در توسعه و حمایت از شرکتهای دانش بنیان اشاره داشت و یادآور شد: بانک تجارت تاکنون تفاهمنامه هایی را با شرکت ملی نفت، همراه اول، دانشگاه آزاد اسلامی و هلدینگ خلیج فارس برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان به امضا رسانده که ارزش این تفاهمنامه ها رقمی بالغ بر 30 هزار میلیارد ریال است. در همین راستا راه اندازی پارک علم و فناوری در کنار کارخانه نوآوری را در برنامه های بانک قرار داده ایم.

      وی به ظرفیت های بی شمار حوزه نفت برای نوآوری تاکید کرد و افزود: در شرایط کنونی نرخ بالای بازدهی در این حوزه ها تمایل به سرمایه گذاری در این بخش را افزایش داده است.

      دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز اظهار امیدواری کرد انعقاد این قرارداد مسیر حمایت از تولید، کارآفرینی و اشتغال را در کشور هموار کند.