بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۸۵/۰۲/۰۶|
      تعداد بازدید: 352
      می خواهیم بهترین باشیم
      محمد کاظم کاظمی راد مدت 10 ماه است که سکان هدایت شعب بانک در استان خوزستان را به دست گرفته است . کاظمی راد که پیش از این مدیریت شعب منطقه کرمان را بر عهده داشته ، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته علوم بانکی بوده و44 سال سن دارد . با تشکر از همکار عزیزمان عرفانی مهر کارشناس روابط عمومی و بازاریابی منطقه خوزستان که امکان انجام این گفتگو را فراهم آورد پاسخ های مدیر منطقه خوزستان به خبرنگار تجارت را با هم می خوانیم
      لطفا توضیحاتی درخصوص نقش بانک تجارت در طرحهای زیربنایی استان بیان کنید ؟ بانک تجارت با حضور فعال در بخش ها و نواحی صنعتی استان از جمله مناطق نفت خیز ، مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام ، سدها و نیروگاههای برق آبی و حرارتی ، صنایع فولادسازی ، راهسازی و ... نقش چشمگیری در توسعه اقتصادی و اجتماعی ایفاء کرده که نمونه بارز آن ، مشارکت در طرح سد عظیم کارون 3 بالغ بر 2400 میلیارد ریال ، طرحهای پتروشیمی فن آوران و فجر با بیش از 400 میلیارد ریال ، برق منطقه ای خوزستان 300 میلیارد ریال ، آزاد راه بندر امام – اهواز به مبلغ 100 میلیارد ریال مشهود بوده و هم اکنون نیز با حضور پیشرو در منطقه آزاد تجاری اروند گام بلند دیگری در مسیر رشد و شکوفایی استان برداشته است . مدیریت منطقه خوزستان در سال 84 تا چه میزان در دستیابی به اهداف تعیین شده موفق بود ؟ این مدیریت با استعانت از خداوند متعال و سعی و همت بی شائبه همکاران در سال گذشته توانست کاملا به هدف سپرده ای تعیین شده دست یابد (107 درصد). همچنین نسبت به سال 83 ، 170 درصد رشد در بخش ضمانتنامه ها و 973 درصد رشد در منابع ارزی داشته ایم . در حال حاضر بانک تجارت با در اختیار داشتن 16 درصد پرسنل و 17 درصد شعب بانکی ، 20 درصد منابع بانکهای تجاری استان را در اختیار دارد . 56 درصد سپرده های ما در بخش های ارزان قیمت قرض الحسنه جاری و پس انداز به دست آمده که یکی از مهمترین ملاکهای سودآوری ما بوده و بالاخره اینکه منطقه خوزستان در سال 84 دائما در صدر جدول رشد مناطق شهرستان قرار داشته است . به نظر شما مهمترین راهکار برای جذب مشتری و باقی ماندن در فضای رقابتی نظام بانکی در شرایط کنونی چه می تواند باشد ؟ ایجاد تعلق در مشتریان قدیمی بانک تجارت برای ادامه همکاری و تلاش برای پیدا کردن بازارها و مشتریان بالقوه جایگاه مهمی در برنامه های ما دارد . البته باید توجه کنیم که بازاریابی با توجه به شرایط مختلف اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی در هر منطقه شگرد های مخصوص خود را می طلبد .خوشبختانه فعالیتهای بسیار خوبی طی سالهای اخیر در این زمینه انجام شده و هم اکنون با قوت و پشتکار در جریان است . به نظر شما از چه راههایی می توان فرهنگ مشتری مداری را در رفتار پرسنل بانک نهادینه کرد ؟ بدون شک تکیه گاه و نقطه قوت اصلی سازمان ما همکاران فهیم و هوشمند ما هستند . بانک ما نیز به عنوان یک موسسه مالی از منابع انسانی ساختار سازمانی ، اماکن ، تجهیزات و سرمایه مالی تشکیل شده است که بالطبع مهمترین آن منابع انسانی است . عملکرد همکاران عزیزمان در برخورد با مشتریان در سراسر کشور گویای این موضوع است گویای این موضوع است که به منشور اخلاقی بانک صادقانه عمل می شود . به نظر بنده همکاران ما و بالاخص قشر جوان که بیشترین سهم را از لحاظ تعداد پرسنل دارا هستند می بایست پیشکسوتان و باتجربه های بانک را الگوی خود قرار داده و با رعایت کامل مقررا و دستورالعملها و تسریع در انجام امور ، مشتری مداری را سرلوحه فعالیتهای خود قرار دهند . اولویتهای شما برای اداره بهتر مدیریت امور شعب منطقه خوزستان در سال 85 کدامند ؟ شایسته سالاری در راس اولویت های ماست زیرا اداره بهتر امور نیاز مند مدیران و کارکنان لایق است . توجه بیش از پیش به مشتری مداری و یافتن بازارهای جدید و از میان برداشتن موانع حرکت جدی به سمت مکانیزاسیون و کاهش زمان ارائه خدمات در شعب نیز بیش از گذشته در دستور کار قرار دارد . چشم انداز اقتصادی استان در سال 85 را چگونه ارزیابی می کنید ؟ استان خوزستان با گستره 65 هزار کیلومتری ششمین استان بزرگ کشور بوده و دارای موقعیت استراتژیک از جمله ذخایر عظیم نفت و گاز ، برخورداری از یک سوم آبهای جاری کشور و بیش از 300 کیلومتر مرز دریایی که درسترسی به آبهای بین المللی را امکان پذیر می سازد دارای پتانسل های بسیار خوبی برای یک جهش اقتصادی بزرگ است . به نظر می رسد در کوتاه مدت راه اندازی منطقه آزاد تجاری اروند و تکمیل آزاد راه بندر امام – اهواز و به ثمر رسیدن طرحهای اشتغالزا افق اقتصادی روشنی در انتظار استان خواهد بود . از نگاه شما ابتکار بانک در خصوص مطرح کردن پیام "سلام" چه تاثیری در بهبود روابط کارکنان شعب و مشتریان خواهد داشت ؟ این پیام جدا از محاسن رفتاری بسیاری که همراه خود دارد ، قالبهای قدیمی تبلیغات را کنار می گذارد و استمرار نیز دارد . طبعا تبلیغات مستمر ، ماندگاری بیشتری خواهد داشت .