بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۸۵/۰۶/۱۶|
      تعداد بازدید: 492
      جلسه مشترک روسا و معاونین شعب استان قزوین با ریاست محترم اداره نظارت بر امور مناطق

      در تاریخ 12/06/1385 ساعت 16 عصر جلسه مشترک روسا و معاونین شعب استان با مدیریت منطقه و در حضور جناب آقای گلزارپور برگزار شد .
      جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید و نواختن سرود جمهوری اسلامی آغاز شد , سپس آقای گلزارپور به مدت دو ساعت به بیان مطالب در ارتباط با بانک پرداخت و جلسه پرسش و پاسخ با ایشان برگزار گردید . اهم صحبتهای ایشان حول محور تغییر یافتن سیستم مدیریتی در بانک صورت پذیرفت . آقای گلزارپور با بیان اینکه مدیریت جدید تصمیم گرفته عزت و احترام پرسنل را حفظ کند و تلاش در جهت بهینه نمودن روابط بین کارکنان و کارکنان با مشتریان را دارد , رعایت اصول اخلاق اسلامی از مواردیکه بایدحتماً مد نظر قرار گیرد مدیریت جدید بانک در پی دریافت نظرات و طرحهای جدید پرسنل بوده و تلاش پرسنل باید به این سو باشد که در خصوص وضعیت بانک و راههای بهتر شدن آن فکر کنند و فکر خود را به مقامات محترم بانک انتقال دهند تا با همیاری یکدیگر بتوانیم بانکی در خور نام جمهوری اسلامی ایران بسازیم . اندیشه های بسته , تعصبهای بی مورد به درد سیستم نمی خورد . مدیریت بانک تصمیم گرفته اخلاقیات اسلامی و معنویات را حاکم سازد و مخالف تمامی مواردی است که ارزشهای اسلامی را خدشه دار می نماید . مثلاً در قرعه کشی قرض الحسنه نباید پاداش الهی را با مادیات معاوضه نمود . از طرفی مدیریت جدید می خواهد برنامه ای دور نگر داشته باشد و فقط فعل را نبیند , بلکه با برنامه ریزی آینده ای روشن را برای بانک ترسیم نماید . سپس تعدادی از مسئولین و معاونین شعب به درد دل با ریاست محترم اداره نظارت پرداختند و پیشنهادها و انتقادهائی داشتند که با سعه صدر ایشان به تمامی موارد پاسخ داده شد , یکی از این موارد تفسیر واژه سلام در بانک بوده که با تشویق حاضرین مواجه شد . سپس آقای شهیدی مدیر منطقه ضمن تشکر و قدردانی از جناب آقای گلزارپور , به بیان مشکلات منطقه پرداخته و مسائلی را بیان نمودند . عمده مطالب ایشان حول تغییر خط مشی مدیریت محترم عامل بود . ایشان اشاره داشتند به اینکه موقعیت اقتصادی فعلی برای تمام بانکها یکسان است اما چرا ما باید عقب بمانیم , باید همه تلاش نمایند . ایشان خاطر نشان ساختند ما نباید بسنده کنیم که در استان رتبه چندم هستیم , بلکه باید آنقدر دورنگر باشیم که به جایی برسیم تا مقام خود را در بین بانکهای جهان جستجو نمائیم و نسبت به آن حساسیت به خرج دهیم و این میسر نمی شود مگر اینکه همه نسبت به سازمان خود تعصب داشته باشیم و سازمان در وجودمان ملکه شده باشد اگر به این مرحله برسیم تمام مشکلاتمان حل می شود . کارمندان باید بدانند که بانک خانه اول آنان است اگر این خانه پرفروغ باشد , خانواده آنان نیز پرفروغ خواهند بود . بحث بعدی , الگو بودن مسئولین برای سایر پرسنل بود و اینکه ما باید برای کارمندان جدید الگو باشیم و هرگونه که آنان را تربیت کنیم آنان به همان طریق پرورش خواهند یافت , پس سعی کنیم مانند یک پدر برای فرزند , برای کارمندان نیز دلسوزی به خرج دهیم . نکته دیگر اینکه مسئولین شعبه یک مدیر باشند نه یک رئیس . مدیریت نمایند و خود وارد صحنه کار شوند تا یک کارمند خسته به چشم ببینند که این مسئول شعبه خود نیزدر مواقع ضروری تحویلداری می نماید . در خصوص کمبود کارمند آقای شهیدی خاطر نشان ساخت اگر همه چیز به وفق مراد ما باشد دیگر مدیریت کردن کاری سهل و ساده است . مدیر کسی است که علیرغم تمام این مشکلات بتواند از موقعیت ها به طرز بهینه استفاده نماید . سپس مدیر منطقه به تذکرات روزمره از قبیل سرکشی به دستگاه ATM , فعالیت در جاری فراگیر , پیگیری و وصول مطالبات , قانع نبودن به موقعیت فعلی خود , احترام به مشتریان , تبلیغات قرض الحسنه و سایر مسائل مرتبط پرداخت . جلسه در ساعت 21 با پذیرائی و صلوات بر پیامبر اعظم پایان یافت ./