بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۸۵/۰۸/۱۶|
      تعداد بازدید: 471
      برگزاری جلسه مشترک روسا و معاونین شعب و روسای دوایر مدیریت شعب قزوین
      در روز جمعه مورخ 12/08/85 راس ساعت 9 صبح جلسه مشترک روسا و معاونین شعب و روسای دوایر ستادی در محل سالن اجتماعات ساختمان مدیریت شعب استان قزوین با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد .
      درابتدای جلسه آقای شلویری معاونت اجرائی منطقه به سخنرانی پرداخته و ضمن تبیین جایگاه بانک در بین استانهای کشور و در بین بانکهای استان , به بیان مسائل و مشکلات در زمینه اعتبارات پرداختند , ایشان گفتند شعب ازاعطای تسهیلات صوری و خارج از ضوابط و مقررات به شدت پرهیزنمایند, مدیریت و معاونین منطقه آماده گفتگو با مشتریان معرفی شده شعب می باشند , در زمینه وصول مطالبات بهترین وصول کننده مسئولین شعب هستند و صرف ارسال پرونده به مدیریت و دایره حقوقی نمی تواند رافع مسئولیت شعب باشد , در خصوص نامه های ریاست جمهوری , بنگاههای زودبازده , بهسازی اماکن روستائی نیز از طرف معاونت اجرائی مطالبی عنوان گردید . سپس معاونت اداری آقای لشگری به بیان مسائل اداری در منطقه و صدور احکام , بازسازی داخلی شعب , سروسامان جدی دادن به انبارها , امحاء اسناد سالهای دور , همکاری شعب با دایره کلر , حسابداری , انفورماتیک و سایر دوایر , همکاری بسیار خوب تعدادی از روسای شعب در جمع آوری اسناد امحائی و عدم توجه بعضی دیگر به این امر پرداخته و خاطر نشان ساختند ما نباید اصل صرفه جوئی در بانک را نادیده بگیریم و این بانک مال ماست و این کار مربوط به ماست و باید با دلسوزی هرچه بیشتر به مسائل و مشکلات بانک بیندیشیم . پس از سخنان معاونت اداری , آقای رضواندهی مسئول دایره حراست مطالبی در خصوص مسائل حراستی در شعب , هماهنگی شعب با حراست در زمان مفتوح بودن , تنظیم بموقع حضور و غیاب کارکنان , ارتقاء وضعیت امنیتی شعب از عمده سخنان مسئول محترم حراست منطقه بود . پس از پذیرائی کوتاهی 7 رئیس شعبه به نمایندگی از سایر شعب که قبلاً هماهنگی شده بود به مسائل و مشکلات شعب پرداختند , عمده بیانات مسئولین شعب , عمده مشکلات آنان کمبود پرسنل , عدم انگیزه مادی و معنوی در آنان , شناسائی نیروهای بالقوه و مستعد , عدم امتیاز گشایش اعتبار اسنادی برای شعب ریالی , سنجیده شدن کمی و کیفی شعب در هنگام بازدیدها , در تعیین اهداف کارشناسانه تر عمل کرده , توجه بیشتر مسئولین منطقه به امر بازاریابی , حذف دریافت سفته و عمق بخشیدن به تبلیغات از اهم مسائلی بود که مسئولین محترم شعب مطرح نمودند . سپس آقای شهیدی مدیر منطقه به ایراد سخنرانی و پاسخگوئی اجمالی به مشکلات مسئولین محترم شعب پرداخت . وی صحبتهای خود را با تبریک عید سعید فطر و تبریک گذر از عدد هزار میلیارد , همچنین در خصوص ثواب صلوات بر محمد و آل محمد آغاز کرد , سپس ضمن گزارشی از منابع و مصارف , ضمانتنامه ها و گشایشهای اعتبار اسنادی و جاری فراگیر , به رشد آنها در 4 ماهه اخیر اشاره کرد و از زحمات تمامی پرسنل تشکر و قدردانی نمود , در خصوص مسائل اعتباری عمده تذکر ایشان در خصوص عدم اعطای تسهیلات صوری و نظارت بر مصرف منابع بود , همچنین تلاش در جهت صدور ضمانتنامه ها و اخذ کارمزد ضمانتنامه و سپرده نقدی آن که در موقعیت فعلی می تواند از فاکتورهای درآمدی بانک باشد . ایشان اشاره نمودند ما باید تلاش کنیم تا منطقه ارتقاء یابد و در حال حاضر با تلاش شما عزیزان منطقه از رتبه 16 در بین سایر استانها به رتبه ششم ترقی نموده است , امروز روز همت است , روزی است که باید دست را بالا زد و بانک تجارت را به جایگاه واقعی خود رسانید . همچنین ایشان در خصوص دقت در گزارش های اطلاعاتی , گزارشهای کارشناسی و سایر مسائل مرتبط با اعتبارات پرداخته و خاطر نشان ساختند در بحث مطالبات معوق , بهترین وصول کننده مطالبات مسئول شعبـه می باشد و صرف ارسال پرونده به حقوقی نافی و رافع مسئولیت از شعبه نباید باشد , ایجاد کلاسهای حقوقی از مسائلی بود که مدیرمنطقه روی آن تاکید فراوان داشتند , سپس به مسائل اداری پرداخته و تاکید فراوان روی الصاق کارت طرح تکریم که همچنان مورد بی توجهی کارمندان و مسئولین قرار میگیرد , داشته همچنین به مبحث بایگانی ها , انبارها , نگهداری شعب , بازسازی و زیباسازی داخلی شعب پرداختند . آقای شهیدی گفتند , ما نمی توانیم بر اساس سلائق افراد کار کنیم , ما منافع سازمان را اول مد نظر قــرار می دهیم , همچنین در خصوص الگو بودن مسئول شعبه در تمام زمینه ها و اینکه منبعد تشویقها و پاداشها ابزاری هستند برای فقط عده کمی از پرسنل که واقعاً ساعی باشند . از دیگر سخنان وی می توان , احترام مسئول شعبه به مردم و نه تکبر و متکبر بودن , مشارکتی بودن مدیریت در منطقه و استفاده از نقطه نظرات اعضای کمیته های انتصابات و اعتباری , ملکه شدن بانک در وجود پرسنل و سایر مسائل منطقه پرداختند . سپس از دو شعبه بیدستان و خیام شمالی و باجه مهدیه که فعالیت بسیار خوبی در 8 ماهه گذشته داشتند با اهداء جوایزی به تمام پرسنل این واحدها تشکر و قدردانی شد و بالاخره در ساعت 13 جلسه با ذکر صلوات و صرف نهار به پایان رسید ./