بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۸۵/۱۱/۲۱|
      تعداد بازدید: 305
      گرد هم آیی پرسنل صف با مسئولین منطقه قزوین در روز جمعه 18/10/85
      گردهمائی پرسنل صف با مدیریت منطقه در روز جمعه مورخ 08/10/85 با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید راس ساعت 10 صبح در محل سالن اجتماعات مدیریت منطقه قزوین آغاز شد .
      پس از خوش آمدگویی ، مدیر منطقه آقای شهیدی به ایراد سخنرانی پرداخت وی ضمن تبریک فرارسیدن ایام ذی الحجه و اعیاد قربان و غدیر ابتدا به فلسفه اعمال حج پرداخته و ارتباط هر یک از اعمال را با مسائل روزمره کنونی برشمردند و سپس درخصوص مسائل بانک بیاناتی ایراد نمودند که عمده مطالب ایشان بشرح ذیل می باشد . ایشان عامل اصلی و موثر در جذب سپرده را مشتری مداری و احترام به مشتریان و مردم برشمردند و مشتری را ولی نعمت بانک دانسته و خاطر نشان کردند هر چقدر مدیریت و مسئولین شعبه به دنبال مشتری باشند با یک حرکت نسنجیده از طرف تحویلدار و سایر پرسنل تمام برنامه ها نقش بر آب خواهد شد پس مسئول واقعی شعبه کارمندان پشت باجه هستند که می توانند مردم را به طرف بانک جذب نموده و یا دفع کنند . آمارها نشان می دهد که یک مشتری ناراضی می تواند یازده نفر را از سیستم ناراضی نماید و یک مشتری راضی می تواند 9 نفر را جذب سیستم نماید پس نتیجه می گیریم در حالت نارضایتی ما 2 نفر کسر داریم و به مرور تمام مشتریان خود را از دست خواهیم داد . رعایت نظافت شعبه و ادب و نزاکت عامل بسیار مهم در جذب سپرده است مردم فقط خواهان سود بالا نیستند بلکه رعایت ادب از مادیات برای آنها مهمتر است . قسمت دیگر سخنان مدیر منطقه به تعصب داشتن به سازمان مربوط می شد ایشان خاطر نشان ساختند ما نیروهایی می خواهیم که به سازمان خود عشق بورزند و سازمان در وجود آنها ملکه شده باشد ، مسلماً نیروهایی که در مواقع سختی دست بیعت با مدیران بانک می دهند نسبت به سایرین از اولویت بالاتری برخوردارند . کارمندی که سختی هجرت را به خاطر سازمان به جان می خرد باید از مزایای بیشتری برخوردار باشد مسلم بدانید در انتصابهای آتی ، تقسیم مزایا ، ارزشیابی ها و ... این موارد مدنظر خواهد بود . از دیگر سخنان ایشان اهمیت اتحاد بین پرسنل بود ایشان خاطر نشان ساختند در سایه دوستی و اتحاد ما می توانیم پیروز شویم و خدای ناکرده در سایه نفاق چیزی جز شکست عایدمان نخواهد شد . آقای شهیدی به نقش آموزش در شعب پرداختند و از پرسنل خواستند اطلاعات خود را همیشه بروز نمایند و اطلاعات بانکی قوی تری داشته باشند ، بخشنامه ها را مطالعه کنند و خود زمینه ساز رشد شغلی خود را فراهم آورند . مدیر منطقه خاطر نشان ساختند زمان فعلی زمانی نیست که ما منتظر بنشینیم و مشتری مجبور باشد بطرف ما بیاید با وجود امکانات بانکهای دیگر علی الخصوص بانکهای خصوصی دامنه رقابت افزایش یافته و مشتری مختار است هر جا را که بخواهد انتخاب کند پس ما باید به دنبال مشتری باشیم . آقای شهیدی از همه پرسنل خواست همگی آنان بازاریاب باشند حتی در اتومبیل خود کارت افتتاح حساب را داشته باشند و از فرصتها برای افتتاح حساب استفاده نمایند در خاتمه برای همه پرسنل آرزوی بهروزی و موفقیت نمودند . سپس آقای لشگری معاون اداری پس از عرض سلام و تشکر بواسطه شرکت پرسنل در روز جمعه از تلاش همکاران در شعب قدردانی نمودند و مواردی را بشرح ذیل عنوان نمودند : _ همکاران برخورد مناسب با همدیگر و ارباب رجوع داشته و با پوشش مناسب کارتهای طرح تکریم را الصاق نمایند . _ کارمندان پشت باجه در زمان دریافت ایران چک و چک پول حتماً کارت شناسائی اخذ نموده و امضاء از آورنده آن اخذ نمایند و بی عنوان چکها را خرج ننمایند . _ تحویلداران جهت دوبار شمار حتماًً در خزانه حضور بهم رسانند . _ ماشینهای خزانه را حدالمقدور در جمع آوری کمتر معطل نمائید . _ صرفه جویی را رعایت نموده خصوصاً در مصرف آب ، برق ، تلفن ، مطبوعات و ملزومات که اینها خیلی حساس بوده و استفاده و منفعت آن به خود ما باز می گردد . _ همکاران حس تعاون داشته باشند و سعی نموده به امور محوله اهمیت بیشتر بدهند . _ در هر صورت با ما فوق خود برخورد خوبی داشته باشید چون شما عزیزان مسئولین آینده بانک می باشید . _ در بایگانی و چک پولها و انبار حتماً نظارت کافی و وافی داشته باشید و در نگهداری اسناد حتماًً دقت لازم بخرج دهید . _ در تحویل و تعمیرات اموال و پلاکها با ما هماهنگی نموده و سعی نموده اموال را درست نگهداری نموده و مثلاً گوشی تلفن و ماشین حساب و غیره را خودتان نظافت و تمیز نمائید . _ در زمان وصولی چکها حتماً به موقع اعلام وصول نمائید تا کار بانک عقب نیفتد . _ اینقدر که شما با مشتریان در ارتباط می باشید رئیس و معاون در ارتباط نمی باشند پس به آنها احترام گذاشته تا آنها هم به طرف ما بیایند ، مشتریهای بد هم با احترام رد نمائید . _ با مافوق خود با احترام صحبت نموده و احترام بگذارید و رعایت ادب شرط اصلی گرفتن پست و ارتقاء می باشد اگر مافوق شما هم بی احترامی به شما نمود حتماً ما را در جریان بگذارید . سپس آقای شلویری معاونت اجرایی شروع به صحبت نمودند ایشان ضمن خیرمقدم بحضور کلیه همکارانی که در یک روز سرد زمستانی در این جلسه شرکت نمودند ، صحبتهای خود را در دو بخش مطرح نمودند . ایشان در بخش اول صحبتهای خود به آمار مقایسه ای بانک تجارت با سایر بانکها و جایگاه بانک در استان اشاره نمودند و ضمن بازگو نمودن آمار پرسنلی و شعب که در هر دو رتبه سوم را دارا بوده از لحاظ منابع رتبه پنجم را دارا می باشیم و فرمودند این همت بیشتر همکاران را طلب می نماید تا به سهم خود در استان نائل گردیم . ایشان در ادامه به روند روبه رشد بانک پرداخته و رتبه نهم منطقه در میان مناطق کشور اشاره نمودند و این نشان از مدیریت مدبرانه آقای شهیدی و تلاش شما همکاران می باشد و فرمودند باید با مشتریان بیشتر ارتباط برقرار نمود و این ارتباط را بیشتر شما کارکنان پشت باجه ایجاد می نمائید و همگی در ایجاد این چرخه ارتباط نقش اساسی و بسزایی دارید و فرمودند تمامی برنامه ریزیهای در سطح مدیریت نیازمند پیاده سازی صحیح توسط شما پرسنل می باشد و با وجود نیروهای لایق مانند شما از خردادماه به این طرف توانسته ایم درست عمل نموده و حرکت روبه رشد داشته باشیم و چنانچه فعالیت و تکریم ارباب رجوع توسط پرسنل درست صورت پذیرد قطعاً به همه اینها خواهیم رسید و این نیازمند این بوده که شما پرسنل در خط مقدم وظایف خود را بطور درست انجام نموده و سعی نموده این قسمت پایانی را بیشتر تقویت نمائید و مطمئن باشید این تلاش شما از چشمان مدیریت دور نخواهد ماند . ایشان در ادامه به نصب سیستم تلرینگ و اینکه پرسنل می بایست جهت پاسخگوئی به مشتریان از بیشتر مسائل بانکی اطلاع کامل داشته و اقساط معوق که نیازمند پیگیری کلیه پرسنل و اظهار نظر در مورد مسائل پیرامون مطالبی ایراد نمودند . جلسه با ذکر صلوات در ساعت 30/12 خاتمه پذیرفت ./چ