بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۰/۰۴/۰۶|
      تعداد بازدید: 1400
      مبعث پیامبر رحمت
      سلام بر مبعث، عید بزرگ نجات از حیرت و سرگردانی، عید ختم ناامیدی،عید تمایز عدل و ظلم، عید بیداری و تعهّد، عید هدایت بعثت پیامبر گرامی اسلام و خاتم النبین را به کلیه مسلمین جهان تبریک و تهنیت عرض نموده می نماید.




      پایگاه مقاومت بسیج کارکنان بانک تجارت

      سلام بر مبعث، عید بزرگ نجات از حیرت و سرگردانی، عید ختم ناامیدی،عید تمایز عدل و ظلم، عید بیداری و تعهّد، عید هدایت ، بعثت پیامبر گرامی اسلام و خاتم النبین را به کلیه مسلمین جهان تبریک و تهنیت عرض نموده می نماید.

      خـوانـد زبـان دلم ثنای محمد(ص)           مانـد خرد خیـره در لقای محمد(ص)
      دیده دل، جام جم به هیچ شمارد             سرمه کند گر زخاک پای محمد(ص)

      .... و این است هدایای خداوند برپیغمبر  

                                       در کتاب معانی الاخبار مرحوم صدوق ( اعلی الله مقامه ) از پیامبر اکرم روایت شده که آن حضرت فرمودند : جبرئیل بر من نازل شد و گفت ای رسول خدا ، خداوند مرا با هدیه ای به سوی شما فرستاده است که چنین هدیه ای را به هیچکس پیش از شما عطا نکرده است . پرسیدم هدیه چیست ؟ گفت صبر است گفتم نیکو تر از صبر چیست ؟ گفت : رضا و بهتر از آن چیست ؟ گفت زهد و نیکوتر از آن ؟ گفت اخلاص و بهتر از آن گفت توکل بر خدا .

           سپس از جبرئیل پرسیدم توکل بر خدای عزوجل چیست ؟ گفت آنست که انسان بداند مخلوق ( بدون اراده خدا ) نه می تواند ضرر برساند و نه نفع برساند و نه عطا کند و نه منع نماید . و به کسی جز خدا امیدوار نباشد و از غیر او نترسد و به هیچکس جز خدا طمع نکند . این است معنی توکل .از جبرئیل پرسیدم تفسیر صبر چیست ؟ گفت آنست که شکیبایی نماید در موقع سختی ، همچنانکه شکیبائی می کند در موقع راحتی و شادمانی . صبر نماید هنگام نیازمندی و فقر همانطور که صبر می کند در هنگام سلامتی و عافیت . شکایت نکند از حال خود نزد مخلوقی ، از آنچه براو بلا و مصیبت رسیده . گفتم تفسیر قناعت چیست ؟ گفت آنست که بسنده نماید به آنچه از دنیا به او می رسد و راضی باشد و شکر نماید در برابر عطای کم . گفتم رضا چیست ؟ گفت اینکه راضی بر آقا و مولای خود غضب نمی کند چه از نعمت های دنیا به او برسد یا نرسد و در هر حال به طاعت و بندگی اندک خود راضی و قانع نیست .

      گفتم تفسیر زهد چیست ؟ گفت زاهد کسی است که دوست می دارد آن کس را که خالقش را دوست دارد و دشمن می دارد کسی را که خالقش را دشمن می دارد . نسبت به حلال دنیا احتیاط نماید و از حرام آن اجتناب ورزد . زیرا در حلال آن حساب و در حرامش عقاب است و برتمام مسلمانان ترحم می نماید چنانکه برخود ترحم می کند و از سخن بیهوده و بی فایده دوری می کند همچنانکه از مردار دوری می کند تا بوی تعفن آن به مشامش نرسد و از دنیا و زینت های آن پرهیز می کند همچنانکه از آتش فرار می کند . و آرزوهای خود را کوتاه می کند و مرگ خویش را همیشه در پیش چشم در نظر دارد .

      گفتم تفسیر اخلاص چیست ؟ گفت مخلص کسی است که از مردم چیزی نخواهد تا آنکه خود آن را به دست آورد ، و هرگاه پیدا کرد به آن راضی باشد و اگر چیزی در دستش باقی ماند در راه خدا ببخشد . و چون از مردم چیزی را درخواست نمی کند بعبودیت خود نسبت به ذات مقدس الهی اقرار نموده است و اگر چیزی از دنیا بیابد و به آن راضی شود پس از خدا راضی شده است و خدا نیز از او راضی است و اگر چیزی را در راه خدا ببخشد در کمال وثوق و اعتماد به خدای متعال است . گفتم تفسیر یقین چیست ؟ گفت کسیکه دارای یقین است برای خدا چنان کار کند که گویا او را می بیند و به طور یقین بداند که آنچه به او رسیده خطا پذیر نیست و آنچه به او نرسیده مقرر نبوده که به او برسد .

      و تمام آنچه گفته شد شاخه های توکل و وسیله ارتقاء و پیشرفت و نیل به مراتب زهد است .