|
|
|
Tejaratbank
صفحه ویژه نابینایان و کم بینایان
|
چهارشنبه 28 مهر 1400
    • شما اینجا هستید
         
       
        •    
          ایران کیش فستیوال
           

           

           

           

            

           

           

           

           

          جشنواره همراه بانک تجارت

           

           

           

           

           

           

           

            

           

           

           

           

           

          کارت برند مشترک

          کارت برند مشترک یا Co- Branded Card چیست ؟

          Co-Branding یا برندسازی مشترک، استفاده از دو یا چند نام تجاری برای نامگذاری یک محصول جدید است. از برندسازی مشترک برای ایجاد اتحاد در یک کار مشترک و با هدف معرفی هر دو نام تجاری استفاده می‌شود تا بدین وسیله هم‌افزایی بازاریابی برای محصول جدید ایجاد شود. این امر باعث افزایش وفاداری مشتریان، جذب مشتریان جدید، کاهش هزینه‌های کسب و کار، حفظ مشتریان و همچنین افزایش سهم ذهنی نام تجاری آنان شده که در نهایت تمامی این موارد باعث افزایش سودآوری شرکت‌ها و نیز بانک می‌شود.
          امروزه مشتریان انتخاب‌های بسیار بیشتری نسبت به هر زمان دیگری دارند. آن‌ها به دنبال محصولات و خدماتی هستند که زندگیشان را ساده کرده و به واسطه آن بتوانند فردیت خود را نیز بیان کنند. شرکت‌ها نیز به منظور ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان دائمی خود و تقویت پیوند با آنان تمایل به طراحی محصولی دارند که با بهره گیری از آن علاوه بر خدمات ویژه‌ای که ارائه می کنند فعالیت‌های روزمره مشتریان دائمی خود را پوشش دهند.
          این خدمات می‌تواند شامل فعالیت‌های بانکی، درمانی و ... باشد که با انعقاد قرارداد میان بانک و شرکتی که برند معتبر و خدمات مناسبی دارد ارائه شود.
          برندسازی مشترک در حوزه بانکداری، زمینه همکاری میان بانک و مشتریان ارزنده (صاحب نام تجاری معروف) آن را به نحو مطلوبی تسهیل می‌کند.
          در این راستا بانک‌ها به منظور گسترش شبکه کارت خود و ارائه خدمات ویژه به مشتریان، اقدام به انعقاد قرارداد با شرکت‌های معتبر جهت ارائه کارت‌های برند مشترک می‌کنند. کارت‌های برند مشترک یا Co-branded Cards کارت‌هایی هستند که برای ذینفعان سازمان‌ها و شرکت‌ها (مشتریان، کارکنان، نمایندگی‌ها و ...) ایجاد ارزش افزوده می‌کنند. این کارت‌ها علاوه بر اینکه نیازهای کسب و کار مشتریان را پوشش می دهند، می‌توانند سایر نیازهای مالی و بانکی آنان را نیز برآورده کنند. در طراحی این نوع کارت‌ها از طــرح و آرم مشتــری به عنوان طرح قالب و آرم بانک صادرکننده استفاده می‌شود. ارائه این نــوع کارت‌های برند مشترک و به عبارتی این همکاری متقابل می‌تواند باعث افزایش استفاده از کارت، فراهم شدن فرصت‌های بازاریابی کارآمد برای طرفین و افزایش رضایت مشتریان بانک و شرکت‌ها شود.
          کارت‌های برند مشترک از یک طرف قابلیت آن را دارند که به دلیل پوشش دادن سایر نیازهای کسب و کار مشتریان جایگزین کارت سایر بانک‌ها گردند و از طرف دیگر حضور دائم کارت برند مشترک در کیف پول مشتریان می‌تواند نام تجاری بانک را در ذهن مشتریان تثبیت نماید.
          بانک‌ها می‌توانند با استفاده از ابزارهای تشویقی همچون ایجاد باشگاه‌های وفاداری، تبلیغات، فرصت‌های خاص فروش، جشنواره‌های دوره‌ای، ارائه تخفیفات و انواع دیگر مشوق‌ها، استمرار فعالیت مشتریان با بانک را تقویت کنند و باعث وفاداری آنان به بانک خود شوند.

          کارت های برند مشترک برای چه شرکت هایی مناسب است؟

          کارت برند مشترک برای کسب و کارهایی که دارای مشتریان و کارکنان زیاد با معاملات مکرر هستند، یا روند رو به رشدی را برای کسب و کار صنعت خود پیش بینی کرده اند و در دسته مشتریان ارزنده بانک قرار می‌گیرند، یکی از راه‌های ارتقای کسب و کار به سطوح بالاتر است.

          بازار هدف این محصول

          شرکت ها و سازمان‌هایی که می توانند به عنوان بازار هدف کارت برند مشترک قرار گیرند، شرکت‌هایی هستند که از اعتبار و شهرت لازم در جامعه برخوردار هستند، به عنوان نمونه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

          • دانشگاه‌ها: صدور کارت برند مشترک برای دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه

          • سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ: صدور کارت برند مشترک برای کارکنان آنان

          • فروشگاه‌های زنجیره‌ای: صدور کارت برند مشترک جهت باشگاه مشتریان این فروشگاه‌ها

          • خطوط هوایی: صدور کارت برند مشترک جهت باشگاه مشتریان VIP

          • بیمه‌ها: صدور کارت برند مشترک برای مشتریان

          • خودروسازان: صدور کارت برند مشترک برای مالکین خودرو

          • شرکت‌های لیزینگ: صدور کارت برند مشترک برای خریداران خودرو

          • شرکت‌های ارائه کننده خدمات پس از فروش: نظیر امداد خودرو

          • رستوران‌های زنجیره‌ای

          • انجمن‌ها و کانون‌ها و ...

          انواع کارت‌های بانکی دارای قابلیت Co Brand

           

          تصویر 1: نمونه کارت برند مشترک بانک تجارت و مجتمع فولاد

           

          تصویر2: نمونه کارت برند مشترک بانک تجارت و دانشگاه اصفهان

           

          لیست خودپردازهای ارائه دهنده خدمات به مسافران کربلا
          لیست خودپردازهای ارائه دهنده خدمات به مسافران کربلا در سه استان مرزی
          ردیف نام شعبه کد شعبه استان نشانی 
          1 کنگاور 18370 کرمانشاه خیابان امام 
          2 صحنه 18360 کرمانشاه خیابان طالقانی میدان مطهری    
          3 اسلام آباد 18420 کرمانشاه میدان امام خمینی(ره)
          4 سلام آباد 18410 کرمانشاه خیابان شهید مصطفی خمینی  
          5 قصرشیرین 18460 کرمانشاه بلوار راه کربلا روبروی مهدیه
          6 کرند غرب 18430 کرمانشاه میدان امام (سپاه)
          7 کنگاور 18380 کرمانشاه خیابان طیبه زمانی
          8 سه راه خرمشهر 10080 خوزستان سه راه حمیدیه 
          9 اسلام آبادشرقی 10090 خوزستان نبش خ 6 مقابل بانک صادرات  
          10 بریم آبادان 10470 خوزستان دهکده بریم مقابل دفتر هواپیمایی
          11 خرمشهر 10475 خوزستان فلکه الله بانک تجارت شعبه انقلاب
          12 خرمشهر 10490 خوزستان بلوار امام خمینی(ره) نبش خیابان ابن سینا   
          13 هویزه 10500 خوزستان خیابان امام رضا(ع)
          14 اندیمشک 10590 خوزستان خ امام نبش کوچه بازارروزمرکزی
          15 اندیمشک 10600 خوزستان لوانتور جنب هتل رستم
          16 سوسنگرد 10705 خوزستان خیابان امام جنب بانک ملت
          17 حمیدیه 10960 خوزستان خیابان امام خمینی(ره)
          18 ایوان 19090 ایلام خ امام خمینی 
          19 چوار 19190 ایلام خیابان آیت الله حیدری
          20 دهلران 19070 ایلام جنب بازار بزرگ سعدی
          21 مهران 19130 ایلام بلوار سید حسن
          22 ایلام 19120 ایلام بلوار آزادی
          23 ایلام 19170 ایلام بلوار دانشجو بلوار تعمیرکاری

           

          دریافت نرم افزارهای همراه بانک

           

          دستگاه MPOS :

          دستگاه Mobile POS که به اختصار MPOS نامیده می‌شود، نسل جدید پایانه کارتخوان فروشگاهی سیار است که بوسیله موبایل یا تبلت‌های هوشمند شخصی پذیرنده، امکان انجام تراکنش پرداخت را مانند یک دستگاه POS فراهم می‌نماید. این دستگاه با هدف تسهیل فرآیند پرداخت در کسب و کارهای سیار و ارتقای امنیت در پرداخت‌های شاپرکی به کار گرفته می‌شود.
          درحقیقت پردازشگر اصلی عملیات پرداخت این نوع پایانه‌های فروشگاهی سیار، موبایل یا تبلت هوشمند شخصی پذیرنده است. با توجه به نمایش مبلغ خرید بصورت سیستمی در دستگاه MPOS، این امکان برای مشتریان فراهم می‌گردد تا صرفا با کشیدن کارت برروی دستگاه مزبور و ورود رمزکارت، نسبت به تکمیل فرآیند پرداخت وجوه اقدام نمایند. از مزایای دستگاه MPOS می‌توان به جلوگیری از سرقت پین کد و نیز کنترل تراکنش‌های حضوری اشاره نمود.

           
           
           
           
           
           
           
          روش کار با دستگاه
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           

          ضوابط تخصیص دستگاه "MPOS" به متقاضیان:

          1 ـ بررسی شرایط متقاضی
          2- ارائه مدارک شامل کپی کارت ملی و شناسنامه، مجوز های مربوط به فعالیت کسب و کار و تکمیل فرم های مربوطه
          3- برای دریافت تسهیلات داشتن‏‏‏ شماره حساب سپرده جاری در شعبه مربوطه به منظور اتصال به دستگاه های MPOS الزامی است.
          4 ـ واریز هزینه دریافت بابت هر دستگاه به صورت نقدی به شماره حساب معرفی شده توسط بانک به منظور دریافت دستگاه در قالب خدمات نقدی MPOS

          نکته1 : قیمت دستگاه MPOS متغیر بوده و در زمان درخواست مشتری از طریق شعب اعلام خواهد شد.
          نکته 2: در اعطای تسهیلات فوق همانند سایر تسهیلات مشتری اعتبارسنجی خواهد شد.

           
           

          فسخ قرارداد پیش از موعد از طریق سامانه جامع مدیریت پذیرندگان

          در صورت عدم تمایل مشتری به دریافت خدمات MPOS نقدی، پذیرنده می تواند درخواست فسخ قرارداد پیش از موعد داشته باشد. به همین منظور به شعبه مراجعه کرده و شعبه مطابق با فرایند جمع آوری در سامانه جامع پذیرندگان اقدام می کند. لازم به ذکر است در این صورت نسبت به غیر فعال سازی شماره حساب متصل به پایانه فروشگاهی اقدام می‌گردد و هیچ وجهی به مشتری عودت نمی‌گردد و دستگاه همچنان متعلق به مشتری است.

           
           

          ضمانت برگشت کالا (MPOS)

          پذیرنده مجاز است حداکثر تا 10 روز پس از نصب و تحویل دستگاه به وی درخواست فسخ قرارداد داشته باشد، لذا می تواند درخواست خود را به یکی از روشهای ذیل ثبت و ارسال نماید:
          1. از طریق مراجعه به شعبه و ارائه درخواست
          2. تماس با مرکز ارتباط با مشتریان (call center) شرکت پیمانکار (کارت اعتباری ایران کیش)
          برهمین اساس نماینده شرکت پیمانکار در صورت ثبت درخواست متقاضی به روشهای مذکور ضمن مراجعه حضوری و بررسی سلامت فیزیکی و ظاهری دستگاه و بسته بندی مربوطه، دستگاه را از پذیرنده تحویل می‌گیرد، لذا در صورت مورد تائید بودن مرجوع شدن دستگاه MPOS، ظرف مدت 10 روز کاری از زمان ارجاع درخواست، نسبت به اعلام از طریق سامانه جامع پذیرندگان به شعبه مربوطه و عودت وجه به حساب پذیرنده اقدام می کند.

           
           

          پشتیبانـــــی :

          1- درصورت بروز هرگونه مشکلات فنی درخصوص دستگاه‌های MPOS مشکلات سخت افزاری و نرم‌افزاری پذیرندگان با واحد امور مشتریان شرکت کارت اعتباری ایران کیش که شماره تلفن های آن بر روی دستگاه ثبت گردیده تماس حاصل نمایند و چنانچه در برقراری ارتباط با واحد مذکور موفق نشدند، مراتب را به نحو مقتضی به اطلاع شعبه برسانند.
          2- نصب ، راه‌اندازی و پشتیبانی دستگاه‌های MPOS به صورت رایگان انجام می شود و اخذ هزینه در طول مدت پشتیبانی دستگاه ممنوع است.
          3- راهنمای کاربری MPOS همراه با دستگاه به مشتری ارائه می گردد.

           
           

           

           

          آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه

           .

          آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق العاده

           .

          ساختار سازمانی

           .

          برندگان مرحله دوم جشنواره همراه بانک

           .

          معرفی طرح کارآمد

          طرح کارآمد با هدف ارائه خدمات اعتباری متمایز و ویژه به دارندگان پایانه‌های فروشگاهی و درگاه‌های پرداخت اینترنتی متصل به حساب بانک تجارت طراحی شده ‌است. در این طرح اعطای تسهیلات بر اساس میانگین 3 ماهه و 6 ماهه مانده حساب‌های جاری، کوتاه‌مدت وقرض‌الحسنه پس انداز متصل به پایانه فروشگاهی و یا درگاه پرداخت اینترنتی با نرخ‌ تسهیلات بین 2 تا 18 درصد ارائه می‌شود.‌

          مشمولین طرح

          پذیرندگان پایانه‌های فروشگاهی و درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک تجارت که دارای مجوزات کسبی هستند، در صورتیکه میانگین حساب‌های آن‌ها منطبق با شرایط و ضوابط تعیین شده باشد، می‌توانند از مزایای این طرح استفاده نمایند.

          سقف تسهیلات اعطایی

          سقف فردی تسهیلات بر اساس میانگین حساب‌های متصل پایانه‌های فروشگاهی و درگاه‌های پرداخت اینترنتی متصل به حساب بانک تجارت بر مبنای مقررات و ضوابط جاری جهت اشخاص حقیقی 4 میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی 10 میلیارد ریال تعیین گردیده است.

          نرخ سود، مبلغ و مدت بازپرداخت

          امکان اعطای تسهیلات طرح کارآمد بر حسب نوع فعالیت مشتری در بخشهای مختلف اقتصادی، در قالب عقد مرابحه و مشارکت مدنی بازرگانی فراهم است. همچنین نرخ سود، مبلغ و مدت بازپرداخت تسهیلات طرح کارآمد بسته به نوع حساب متصل به پایانه فروشگاهی و درگاه پرداخت اینترنتی (جاری، کوتاه مدت و قرض الحسنه) و مدت میانگین‌گیری (3 ماهه یا 6 ماهه) به شرح جداول در ادامه آمده است:

          جداول اعطای تسهیلات بر اساس میانگین

          اعطای تسهیلات طرح کارآمد بر مبنای میانگین 6 ماهه حساب‌های جاری با/بدون دسته چک به شرح جداول ذیل است:

          نوع عقد

          میزان بهره‌مندی از تسهیلات

          نوع سود و مدت بازپرداخت

          12 ماهه

          18 ماهه

          مرابحه

          50 %

          2 %

          5 %

          100 %

          10 %

          13 %

           

          نوع عقد

          میزان بهره‌مندی از تسهیلات

          نوع سود و مدت بازپرداخت

          180 روز (دفعتاً پرداخت)

          مشارکت مدنی بازرگانی

          50 %

          2 %

          100 %

          10 %

           اعطای تسهیلات طرح کارآمد بر مبنای میانگین 3 ماهه حساب‌های جاری با/بدون دسته چک در قالب دو نوع عقد مرابحه و مشارکت مدنی بازرگانی (دفعتاً پرداخت) به شرح ذیل است:

          نوع عقد

          میزان بهره‌مندی از تسهیلات

          نوع سود و مدت بازپرداخت

          12 ماهه

          18 ماهه

          مرابحه

          50 %

          10 %

          13 %

          100 %

          15.5 %

          17 %

           

          نوع عقد

          میزان بهره‌مندی از تسهیلات

          نوع سود و مدت بازپرداخت

          180 روز (دفعتاً پرداخت)

          مشارکت مدنی بازرگانی

          50 %

          10 %

          100 %

          15.5 %

          اعطای تسهیلات طرح کارآمد بر مبنای میانگین 6 ماهه حساب‌های کوتاه مدت در قالب عقد مرابحه به شرح جدول ذیل امکان پذیر است:

          نوع عقد

          میزان بهره‌مندی از تسهیلات

          نوع سود و مدت بازپرداخت

          12 ماهه

          18 ماهه

          مرابحه

          50 %

          12 %

          15 %

          100 %

          17 %

          ـــ

            اعطای تسهیلات طرح کارآمد بر مبنای میانگین 6 ماهه حساب‌های قرض‌الحسنه در قالب عقد مرابحه به شرح جدول ذیل امکان پذیر است:

          نوع عقد

          میزان بهره‌مندی از تسهیلات

          نوع سود و مدت بازپرداخت

          12 ماهه

          18 ماهه

          مرابحه

          50 %

          14 %

          16 %

          100 %

          18 %

          ـــ