|
|
Tejaratbank
صفحه ویژه نابینایان و کم بینایان
|
دوشنبه 03 مهر 1396
راهنمای درخواست تسهیلات
    •    
        • راهنمای کاربردی درخواست تسهیلات در سامانه اینترنت بانک

          1- ثبت درخواست تسهیلات

          سرویس «ثبت درخواست تسهیلات» با ورود به منوی «اطلاعات حساب» قابل دسترسی است.

          مشتری گرامی، لطفا پیش از درخواست تسهیلات مطالب زیر را با دقت مطالعه نمایید.

          2- راهنمای دسته بندی تسهیلات تسهیلات

          قابل ارایه به دو دسته کلی تقسیم می گردد:

          2-1- تسهیلات خرد

          شامل تسهیلات در زمینه خرید خودرو، خرید مسکن، تعمیر مسکن و...

          2-2 - تسهیلات مشاغل خاص

          ویژه پزشکان(پزشکان عمومی، دندانپزشکان، روانپزشکان، داروسازان، متخصصین رشته های علوم وابسته و دامپزشکان)

          مهندسین (مهندسین عمران، ساختمان و آرشیتکت در تمامی گرایش ها)

          وکلا (وکلای دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری ایران)

          ۳- مراحل درخواست تسهیلات

          ابتدا دسته بندی تسهیلات را انتخاب نمایید.

          در صفحه بعد، نوع تسهیلات، شماره حساب و شماره موبایل خود را وارد نمایید.توجه کنید که شماره حساب انتخاب شده باید بانوع تسهیلات انتخابی همخوان باشد.

          در صفحه پیش رو شرایط را مطالعه نموده و اطلاعات وارد شده را بررسی نمایید و در نهایت بر روی دکمه تایید کلیک نمایید.

          در مرحله بعدی، برروی دکمه انتخاب مدارک کلیک نمایید و تصویر مدارک مورد نیاز را از کامپیوتر خود انتخاب کنید. تصویر مدارک انتخابی در این صفحه به شما نشان داده می شود، در صورتی که تصویر مدارک را به صورت اشتباه انتخاب کرده باشید، پیش از ثبت نهایی درخواست می توانید در این صفحه آن را حذف نمایید و مجددا با کلیک بر روی دکمه انتخاب مدارک تصویر مورد نظر را بارگذاری نمایید. پس از بررسی و اطمینان از صحت مدارک انتخابی دکمه بارگذاری مدارک را انتخاب نمایید و برای انجام ادامه فرایند درخواست تسهیلات بر روی دکمه ثبت نهایی درخواست کلیک کنید.

          و در انتها اطلاعات وارد شده را کنترل و تایید نمایید تا درخواست شما به شعبه مربوطه ارسال گردد.

          ۴- پیگیری درخواست های تسهیلات

          پس از ثبت درخواست تسهیلات، برای پیگیری درخواست های ثبت شده خود می توانید از منوی اطلاعات حساب گزینه پیگیری درخواست های تسهیلات را انتخاب نمایید تا از وضعیت درخواست های خود مطلع شوید و یا در صورت لزوم آن ها را لغو نمایید.

          توجه

          ارسال درخواست از سامانه اینترنت بانک به معنای اعطای تسهیلات به مشتری نمی باشد و تسهیلات درخواستی پس از مراجعه به شعبه و تایید مسئول، به متقاضی تعلق می یابد.

          5- شرایط دریافت تسهیلات

          مشتریانی که از طریق اینترنت بانک به حساب های خود دسترسی دارند می توانند در صورت داشتن شرایط ذیل از این سرویس استفاده نمایند.

          - نداشتن بدهی معوق و چک برگشتی نزد سیستم بانکی

          - داشتن حساب جاری برای عقد مرابحه و حساب قرض الحسنه پس انداز برای وام قرض الحسنه، اجباری می باشد.

          - داشتن مدارک مربوط به نوع تسهیلات مورد نظر برای در خواست تسهیلات لازم است تا اطلاعات زیر ارسال شود: ۱- نوع تسهیلات درخواستی

          2- شماره حساب (نوع حساب باید با تسهیلات درخواستی سازگار باشد.)

          ۳- شماره موبایل بر اساس پروفایل مشتری پر می شود که قابل تغییر می باشد.

          ۴- فایل های اسکن مدارک مورد نیاز برای تسهیلات درخواستی (از طریق بارگذاری فایل)

          5-1- مدارک مورد نیاز برای درخواست تسهیلات

          مدارک مورد نیاز برای هر نوع تسهیلات به شرح زیر می باشد:

          5-1-1- وام قرض الحسنه ضروری

          - تصویرصفحات شناسنامه و کارت ملی متقاضی

          -مدارک شغلی بابت تعیین درآمد مالیانه متقاضی

          - ارایه مدارک و شواهدی حاکی از نیاز متقاضی

          - تصویر شناسنامه و کارت ملی ضامن

          - مدارک شغلی معتبر دارای سربرگ و شماره و تاریخ بابت تعیین درآمد مالیانه متقاضی

          - تصویر شناسنامه و کارت ملی ضامن

          - مدارک شغلی ضامن

          5-1-2- وام قرض الحسنه ودیعه مسکن

          - تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی متقاضی

          - تصویر اجاره نامه دارای کد رهگیری

          - مدارک شغلی معتبر دارای سربرگ و شماره وتاریخ بابت تعیین درآمد ماهیانه متقاضی

          - تصویر شناسنامه و کارت ملی ضامن

          - مدارک شغلی ضامن

          5-1-3- وام قرض الحسنه درمان بیماری

          - تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی متقاضی

          - مدارک شغلی بابت تعیین درآمد ماهیانه متقاضی گواهی و مدارک ممهورشده به مهر مرکز درمانی (بعد از درمان) که حداکثر 6 ماه از تاریخ درمان بیمار سپری نگردیده باشد.

          - تصویر شناسنامه و کارت ملی ضامن

          - مدارک شغلی ضامن تبصره :در صورت اعطای وام قبل از درمان، تایید مدارک توسط پزشک مربوطه (ارایه اصل اسناد قطعی هزینه حداکثر ظرف مدت 2 ماه) ضروری است.

          5-1-4- خرید کالا

          ـ خرید خودرو

          ـ جعاله /بازسازی تعمیر مسکن

          - تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی متقاضی

          - مدارک شغلی دال بر وجود درآمد متقاضی

          - تصویر شناسنامه و کارت ملی ضامن

          - مدارک شغلی ضامن توجه: اخذ تعهدنامه جهت عقد مرابحه مطابق مقررات بانک اخذ می گردد.

          توجه: درخصوص تسهیلات تعمیر مسکن، تصویر سند ثبتی به نام متقاضی و در صورتیکه ملک دارای مالکیت بیش از یک نفر باشد، اخذ رضایت کتبی از سایر مالکین الزامی می باشد.

          5-1-5- تسهیلات مشاغل خاص

          - پزشکان، دندانپزشکان، روانپزشکان، داروسازان، پیراپزشکان دارای مجوز فعالیکت از سازمان نظام پزشکی یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

          - دامپزشکان دارای مجوز از سازمان نظام دامپزشکی.

          - وکلای دادگستری دارای پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری.

          - مهندسین عمران و رشته های وابسته به آن در تمامی گرایش ها، دارای مجوز از سازمان نظام مهندسی ساختمان. نکته: تمامی مدارک می بایست دارای اعتبار (تاریخ انقضا) باشند.

          دسترسی سریع
          افتتاح حساب الکترونیک
          انتقال وجه پایا و ساتنا
          انتقال وجه کارت به کارت
          پرداخت قبض
          دریافت کد شبا
          مسدودی تجارت کارت
          مانده حساب کارت
          خرید شارژ
          تایید اصالت ضمانت نامه
          گواهی حساب لاتین
          فروش ارز دانشجویی
          دستور صدور دسته چک