•    
       
        • راهنمای تجارت پی نسخه اندروید

          تجارت پی، یکی از خدمات بانکداری الکترونیکی بانک تجارت است که از طریق تلفن همراه به مشتریان ارائه می شود. با فعالسازی تجارت پی و استفاده از آن میتوانید به سادگی از تمامی خدمات پرداخت موبایلی بهره مند شوید. هدف از طراحی تجارت پی، انجام خریدی مطمئن و مطابق با تکنولوژی های روز دنیا است. تجارت پی بستر امن و آسان پرداخت موبایلی است و دیگر نیازی نیست همیشه کیف پول یا کارت بانکی خود را همراه داشته باشید. با تجارت پی در هر زمان و در هر مکان خرید کنید و با موبایل خود پرداخت کنید. با تجارت پی می توان بدون نیاز به استفاده از دستگاه POS و یا همراه داشتن وجه نقد از خطرات احتمالی سوء استفاده از کارت های شخصی و مفقود شدن وجه خود جلوگیری نمایید. برای خرید از تجارت پی کافی است اطلاعات کارت های خود را ثبت نموده و از موبایل خود خرید نمایید. برای پرداخت هزینه، کافی است گوشی خود را مقابل بارکد فروشگاه قرار داده و مبلغ و رمز دوم کارت خود را وارد نمایید. ( و از افشای رمز خود نزد دیگران جلوگیری نمایید )

          راهنمای نصب:

          از طریق مارکت کندو

          ابتدا مارکت کندو را در گوشی خود نصب کنید. برای اینکار گوشی شما باید به اینترنت وصل باشد. در مرورگر گوشی به سایت کندو بروید و برنامه کندو را دریافت و نصب کنید. سپس در کندو، برنامه تجارت پی را جستجو کرده و آن را نصب کنید. مزیت نصب از طریق کندو به این است که کندو وجود نسخه جدید را به اطلاع شما خواهد رساند.

           

          از طریق درگاه تجارت پی

          آخرین نسخه فایل برنامه تجارت پی را به گوشی خود انتقال دهید و آن را نصب کنید. پس از نصب نرم افزار تجارت پی از قابلیت های زیر بهره مند می شوید:

           

          • نمایش کد شناسائی
          • مدیریت کارت ها
          • خرید
          • مشاهده لیست فاکتورها
          • مشاهده پذیرندگان اطراف خود روی نقشه
          • مشاهده کوپن ها و تخفیف ها اعطا شده
          • مشاهده پیشنهادات پذیرندگان اطراف خود
          • مشاهده پیام های پذیرندگان که برای شما ارسال شده
          • خرید شارژ
          • پرداخت قبض
          فرآیند ثبت نام

          در ابتدای استفاده از برنامه، پس از مشاهده صفحات آشنایی با برنامه، کلید ورود را انتخاب نمایید. پس از اجرای برنامه برای اولین بار، باید شماره سیمکارت خود را وارد نمایید و پس از دریافت کد فعالسازی و ورود آن، نام و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.

           

           

          در صورتیکه برنامه را از گوشی خود uninstall نموده باشید یا بخواهید برنامه را روی یک دستگاه دیگر نصب نمایید، پس از ورود شماره سیمکارت و کد فعالسازی، از شما اطلاعات نام و نام خانوادگی و آدرس ایمیل دریافت نمی شود و مستقیماً وارد برنامه خواهید شد.

          منوی اصلی

          پس از اجرای تجارت پی، با انتخاب دکمه منو و یا کشیدن انگشت روی صفحه نمایش (از سمت چپ به راست) می توانید منوی اصلی برنامه را مشاهده کرده و به بخش های مختلف آن دسترسی پیدا کنید.

            

           

          کد شناسایی (QR Code)

          پس از ثبت مشخصات، هر مشتری یک کد شناسائی منحصر بفرد بصورت دو بعدی دریافت می نماید که نشانه شناسایی خریدار جهت انجام فرآیند خرید می باشد. برای خرید از طریق کد شناسایی، کافی است آن را در مقابل اسکنر پذیرنده قرار دهید تا مشخصات شما برای پذیرنده نمایش داده شود. پذیرنده پس از آن برای شما فاکتور صادر خواهد نمود تا شما آن را پرداخت نمایید.

          مدیریت کارت ها
          افزودن کارت

          • با انتخاب کردن گزینه افزودن کارت، میتوانید کارت های تجارت خود را به برنامه اضافه نمایید.

           

          • برای این کار بعد از ورود اطلاعات کارت و ثبت آن، اعتبار شماره کارت وارد شده سنجیده می شود و در صورت معتبر بودن قابل استفاده می باشد.

           

           

          منوی کارت

          با تپ بر روی یک کارت منوی کارت بشرح زیر نمایش داده می شود:

          حذف کارت

          • با تپ بر روی یک کارت و انتخاب گزینه "حذف" می توانید آن را حذف کنید.

           

          کپی در حافظه موقت

           

          • با تپ بر روی یک کارت و انتخاب گزینه "کپی در حافظه موقت" میتوانید شماره کارت مورد نظر را درون حافظه موقت دستگاه، ذخیره کنید.

          ارسال از طریق پیامک

          • با تپ بر روی یک کارت و انتخاب گزینه "ارسال از طریق پیامک" میتوانید شماره کارت خود را به صورت پیامک برای دیگران ارسال کنید.

          ویرایش کارت

          • با تپ بر روی یک کارت و انتخاب گزینه "اطلاعات کارت" میتوانید عنوان، cvv2 و تاریخ انقضای کارت خود را تغییر دهید.

          پیش فرض نمودن کارت

          • با تپ بر روی یک کارت و انتخاب گزینه "پیش فرض نمودن کارت" میتوانید آن را در صفحات مختلف به عنوان کارت پیش فرض مشاهده نمایید.

          خرید

          می توانید به روش های مختلف خرید انجام دهید.

           

          روش اول، اسکن نمودن کد شناسایی چاپ شده فروشنده و ورود مبلغ می باشد.

           

          روش دوم، اسکن نمودن کد شناسائی فروشنده از روی گوشی فروشنده و ورود مبلغ می باشد.

           

          روش سوم، اسکن نمودن کد فاکتور می باشد که علاوه بر کد شناسائی فروشنده، اطلاعات شامل شماره فاکتور و مبلغ نیز می باشد.

           

           

          در هر صورت با اسکن نمودن کد شناسایی، اطلاعات فروشگاه را مشاهده خواهید نمود و با ورود مبلغ مورد نظر (به ریال)، انتخاب کارت مورد نظر و انتخاب گزینه پرداخت فاکتور، خرید با موفقیت انجام می شود.

           

          در نهایت، فاکتور فروش برای شما نمایش داده می شود و پذیرنده با دریافت پیام ( نوتیفیکیشن ) و مشاهده فاکتور، از پرداخت شما مطلع خواهد شد.

           

           

          لیست فاکتورها

          در این بخش، لیست فاکتورهای شما ذخیره می شوند. فاکتورها شامل فاکتور های پرداخت شده و فاکتور های پرداخت نشده است. برای اطلاع از جزئیات فاکتورهای پرداخت شده یا پرداخت نشده، روی آن ها کلیک کنید.

            

          درصورت لزوم می توانید جهت انجام عملیات پرداخت، فاکتور پرداخت نشده مورد نظر را انتخاب کنید و آن را پرداخت نمایید.

           

          اطراف من

          از روی نقشه و با توجه به موقعیت جغرافیایی کنونی شما نزدیک ترین پذیرندگان تجارت پی به شما نمایش داده می شود. با استفاده از مسیریاب می توانید مسیر دسترسی به محل را روی نقشه مشاهده نمایید.

          فروشنده ها ( پذیرندگان)

          نام و مشخصات تمامی پذیرندگان سرویس تجارت پی، در این قسمت ثبت گردیده و با انتخاب هریک از آن ها می توانید اطلاعاتی از قبیل شماره تماس، آدرس، مکان مورد نظر روی نقشه، نام، تصاویری از محیط، نوع خدمات، کوپن ها، تخفیف ها و سایر پیشنهادات پذیرنده مورد نظر را مشاهده نمایید. همچنین در بالای صفحه، جهت تسهیل در جست و جوی انواع خدمات، دسته بندی تعبیه شده که با انتخاب هریک از گزینه ها صفحه دسته بندی مربوط به خدمات مورد نظر را مشاهده خواهیدکرد.

            

          کوپن ها و تخفیف ها

          تمامی کوپن های صادر شده که از طرف فروشنده های مختلف به خریدار تعلق گرفته است، در این قسمت نمایش داده می شود.

          با انتخاب کوپن، به صفحه اطلاعات پذیرنده وارد می شوید و می توانید اطلاعاتی از قبیل شماره تماس، آدرس، مکان مورد نظر روی نقشه، نام، تصاویری از محیط، نوع خدمات، کوپن ها، تخفیف ها و سایر پیشنهادات پذیرنده مورد نظر را مشاهده نمایید.

           

          پیشنهادها

          پیام، اطلاعاتی است که پذیرندگان می خواهند با مشتریان به اشتراک بگذارند. این اطلاعات برای همه مشتریان، افراد نزدیک پذیرنده و همه دارندگان تجارت پی قابل دریافت می باشد.

          با انتخاب پیام ها، به صفحه اطلاعات پذیرنده وارد می شوید و می توانید اطلاعاتی از قبیل شماره تماس، آدرس، مکان مورد نظر روی نقشه، نام، تصاویری از محیط، نوع خدمات، کوپن ها، تخفیف ها و سایر پیشنهادات پذیرنده مورد نظر را مشاهده نمایید.

              

          پیام ها

          پیام، اطلاعاتی است که پذیرندگان می خواهند با مشتریان به اشتراک بگذارند. این اطلاعات برای همه مشتریان، افراد نزدیک پذیرنده و همه دارندگان تجارت پی قابل دریافت می باشد.

          با انتخاب پیام ها، به صفحه اطلاعات پذیرنده وارد می شوید و می توانید اطلاعاتی از قبیل شماره تماس، آدرس، مکان مورد نظر روی نقشه، نام، تصاویری از محیط، نوع خدمات، کوپن ها، تخفیف ها و سایر پیشنهادات پذیرنده مورد نظر را مشاهده نمایید.

          خرید شارژ

          ابتدا گزینه شارژ بر خط را انتخاب کنید. شماره کارت مبدا را برای خرید شارژ انتخاب کنید. سپس مبلغ مورد نظر را از بین گزینه های تعریف شده، انتخاب نمایید. شماره سیمکارتی که قصد شارژ آن را دارید، در فیلد مربوطه وارد کنید یا نام شخص دارنده سیمکارت را تایپ کنید تا از مخاطبین دستگاه وارد فیلد شود.

           

          با انتخاب گزینه شارژ برخط، ورود رمز دوم کارت و انتخاب دکمه تایید، عملیات خرید با مشاهده صفحه اطلاعات شارژ انجام می شود و سیمکارت مورد نظر مستقیماً شارژ می شود.  

           

          پرداخت قبض
          پرداخت قبض از طریق ورود شناسه

          ابتدا شماره کارت تجارت مورد نظر را انتخاب کنید، سپس شناسه قبض و شناسه پرداخت عددی 6 تا 22 رقمی که روی قبوض آب، برق، گاز، تلفن ثابت و همراه درج شده است را وارد نمایید.

           

          با تپ بر روی دکمه ادامه و ورود رمز، صفحه تایید پرداخت، باز می شود که اگر اطلاعات درست بود با تپ بر روی "تایید" عملیات پرداخت انجام میشود.

           

          اگر در صفحه تایید اشتباهی در اطلاعات وارد شده وجود داشت با زدن دکمه بازگشت گوشی، به منوی پرداخت قبض برگردانده می شوید تا اطلاعات خود را تصحیح نمایید.

          پرداخت قبض پیامکی

          ابتدا شماره کارت مبدا را برای پرداخت قبض انتخاب کنید. با انتخاب گزینه قبض پیامکی، اگر قبض شما به صورت پیامکی به دستتان رسیده باشد، به صورت خودکار فیلدهای مربوط به شناسه قبض و شناسه پرداخت، پر می شود. با انتخاب دکمه ادامه و ورود رمز دوم کارت، عملیات پرداخت انجام می شود.

          پرداخت ازطریق بارکدخوان

          ابتدا شماره کارت مبدا را برای پرداخت قبض انتخاب کنید. با انتخاب گزینه بارکد، بارکد خوان فعال می شود و با قرار دادن بارکد روی قبض، زیر خط قرمز، تمامی اطلاعات قبض مورد نظر شما در برنامه نمایان می گردد. با انتخاب گزینه تایید و ورود رمز دوم کارت، عملیات پرداخت انجام می شود.

          تصویر شخصی

          درصورت تمایل می توانید تصویر شخصی خود را جهت شناسایی توسط فروشنده، در برنامه قراردهید. با کشیدن منو به سمت راست روی علامت دوربین تپ کنید و تصویر خود را از محل مورد نظر ( گالری یا دوربین عکاسی گوشی ) انتخاب و در این قسمت درج نمایید.

           

          درباره ما

          با انتخاب این گزینه از منوی اصلی می توانید از شماره نسخه، زمان انتشار، مشخصات ناشر و شماره تماس های پشتیبانی مطلع گردید.