بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۸/۱۰|
      تعداد بازدید: 2861
      سمینار سالانه دبیران شورای امر به معروف بانک تجارت برگزار شد
      سمینار سالانه دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر بانک تجارت با حضور مدیران ارشد این بانک و معاونت وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور شنبه دهم آبان برگزار شد.
      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، اکبری عضو هیات مدیره این بانک طی سخنانی در این سمینار ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران با وفایش، با بیان اینکه دوام و قوام نهادها در نظام مقدس جمهوری اسلامی برپایه عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر استوار است گفت: باید این فریضه واجب را از منظر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی و به صورت همه جانبه در نظر بگیریم و اجرای صحیح آن در جامعه اسلامی ایران دقت کنیم.
      وی در ادامه با تشریح مصادیق معروفی همچون "حاضر شدن به موقع در سر کار"، "خدمت به دیگران"، "احساس مسئولیت" و "پاسخگویی به مشتریان" گفت: در اقدام به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به جد باید از به خطر انداختن آبروی افراد پرهیز کنیم تا مبادا این نیت خیر نتیجه عکس از خود به جای بگذارد.
      در ادامه این سمینار، دولتی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر بانک تجارت با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم گفت: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ابتدا باید مصادیق معروف و منکر از دیدگاه اسلام را به خوبی بشناسیم و سپس به توصیه و یا نهی آنها بپردازیم.
      معاون مدیرعامل بانک تجارت با تاکید بر اینکه تذکر لسانی و بیان لفظی وظیفه آحاد همکاران است تصریح کرد: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر با عضویت مدیران، معاونین اداری و اجرایی، مسئولان حوزه‌های حراست و روسای شعب مرکزی در هر استان تشکیل شده‌است و امیدواریم برگزاری این سمینارها در هم‌افزایی، هماهنگی بیشتر و ترویج هرچه بهتر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در بانک تجارت موثر باشد.
      دولتی در ادامه افزود: دبیران و اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر کلیه استان‌ها باید ضمن برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند برای سال پیش رو، گزارشی از عملکرد خود را به صورت مبسوط ارائه داده و همسو با ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر، اهداف مورد نظر را پیش بگیرند.
      در ادامه، هاشمیان، معاونت وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خاطرنشان کرد: این عظمت واقعه عاشورا و محرم بود که امروز ما اینگونه برای برپا داشتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در این مکان جمع شده‌ایم. آنچه در فاصله کوتاه بین رحلت حضرت رسول (ص) تا قیام عاشورا و جنایات بنی‌امیه در صحرای کربلا مورد غفلت قرار گرفت همین فریضه واجب بود و اینگونه شد که امام حسین (ع) فرمودند من برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدم به پا خواسته‌ام.
      وی اظهار داشت: هرگاه جامعه‌ای دو اصل امر به معروف و نهی از منکر و تبعیت از ولایت را فراموش کرده است به بیراهه رفته و امروز جمهوری اسلامی با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب تندترین پیچ‌های تاریخ را به سرعت و با موفقیت طی می‌کند؛ پس بیاییم با همت بیشتر و با دوری از افراط و تفریط و حفظ اعتدال، فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه و محیط اطراف خود به اجرا بگذاریم.
      هاشمیان افزود: برای اجرای این فریضه، مدیر و کارمند مسئولیت‌پذیر می‌خواهیم و باید توجه داشته باشیم که نظم اداری نباید به ریخته شود و با جدیت تمام تلاش کنیم تا امر به معروف و نهی از منکر تبدیل به یک گفتمان برتر در فضای اداری شود.
      سمینار یک‌روزه دبیران شورای امر به معروف بانک با برگزاری پانل تخصصی و سخنرانی دکتر بازرگان مدیر تولیدی و صنعتی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه یافت.
      دکتر بازرگان در سخنان خود با تفکیک ارکان فریضه امر به معروف و نهی از منکر به سه بخش "سلامت اداری"، "ارتقای اخلاق اداری" و "ارزش‌های سازمانی" تصریح کرد: بانک تجارت در سال‌های اخیر رزومه موفقی را در این زمینه از خود به جای گذاشته است و امیدواریم مجموعه بزرگ بانک تجارت همچون گذشته با پرداختن به امر به معروف در خط قیام حضرت سیدالشهدا(ع) قرار گیرد.
      وی افزود: برای اجرای هر مقوله‌ای، "پذیرش" از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین ترتیب در خصوص امر به معروف و نهی از منکر باید توجه داشت که شاید شما بهترین عملکرد را داشته باشید اما اگر پذیرش نباشد تلاش‌ها بی‌نتیجه خواهد ماند.

      گفتنی است، زیارت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی از دیگر برنامه‌های این سمینار یک‌روزه بود.