بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۰/۰۴/۲۹|
      تعداد بازدید: 1867
      3931 میلیارد ریال افزایش سرمایه -330ریال سود برای هر سهم بانک تجارت

      با برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده سالیانه بانک تجارت تخصیص 330 ریال سود نقدی به هر سهم و 3931 میلیارد ریال افزایش سرمایه این بانک به تصویب سهامداران رسید .

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت در این مجمع که روز چهارشنبه 29 تیرماه در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد ،دکتر داوری مدیر عامل بانک تجارت به عنوان رئیس مجمع این بانک به ارائه گزارشی در خصوص مهمترین شاخصهای عملکرد بانک تجارت در سال 1389 پرداخت و یادآور شد : در سال گذشته توانمندی مالی بانک تجارت در ایفای تعهدات و مواجهه با ریسک اعتباری برای دومین سال متوالی از سوی یکی از مهمترین موسسات رتبه بندی مالی در جهان تایید شد و بانک تجارت موفق به کسب جایزه ملی مدیریت مالی ایران گردید که کسب این توفیقات دلیل قاطعی بر استحکام و شفافیت وضعیت مالی بانک و بهترین دلیل برای تداوم اعتماد سهامداران و دیگر ذینفعان به خدمتگذاران مردم در بانک تجارت است .

      مدیر عامل بانک تجارت با اشاره به وضعیت مطلوب این بانک در بازار سرمایه طی سال گذشته اظهار داشت : از ابتدای سال 1389 تا زمان برگزاری این مجمع بیش از8/13 میلیاردریال سهم بانک تجارت معامله شده و در تمام روزهایی که نماد بانک باز بوده معامله صورت گرفته است . وی با اشاره به اینکه ارزش بازار سهام بانک تجارت به بیش از 2/27 هزار میلیارد ریال رسیده است خاطر نشان ساخت : سهام بانک تجارت از لحاظ نقد شوندگی درمیان کل شرکتهای بازار بورس به رتبه نهم رسیده و در میان بانکها رتبه اول را بدست آورده است . همچنین بازده سهام بانک با احتساب 30 درصد افزایش سرمایه قریب به 75 درصد بوده که حصول  این موفقیت بدون همت و کارآمدی پرسنل و مدیران تلاشگر بانک در اقصی نقاط کشور ممکن نبوده است .

      داوری با اشاره به عملکرد این بانک در بازار پول کشور طی سال گذشته یادآور شد : طی سال 89 موفق به حفظ جایگاه نخست بانک در پذیرش تعهدات ضمانتنامه و گشایش اعتبارات اسنادی شدیم و سهم بانک از بازار منابع بانکی کشور به بیش از 8/17 درصد رسید . وی با اشاره به تحقق 118 درصدی EPS بانک تجارت و ارتقاء نسبت کفایت سرمایه این بانک به 3/8 درصد اظهار داشت : در سال 89 نرخ رشد سپرده های بانک تجارت بالاتر از رشد نقدینگی در کشور بوده و رشد 2/26 درصدی درآمدها ،رشد 7/48 درصدی سود ناخالص ورشد 8/17 درصد عایدی هر سهم بانک نشان از موفقیت بانک تجارت در جلب اعتماد سهامداران و سپرده گذاران خود دارد .

       رئیس مجمع بانک تجارت تاسیس شرکتهای تامین سرمایه و بیمه ، طراحی بسته های محصولات و خدمات ویژه مشتریان ارزنده و توسعه همه جانبه مشتری مداری را از جمله مهمترین اهداف این بانک برای سالجاری برشمرد و با اشاره به چشم انداز صورتهای مالی این بانک اظهار داشت : امیدواریم تحقق اهداف بزرگی که برای ذینفعان بانک داریم با تداوم همت و پشتکار و ارتقاء توان یادگیرندگی کارکنان فهیم و سخت کوش بانک تجارت امکان پذیر شود .

      پس از ارائه گزارش مدیر عامل بانک تجارت ، گزارش حسابرس قانونی بانک قرائت شد و تعدادی از سهامداران پرسشهایی را در خصوص وضعیت صورتهای مالی این بانک مطرح نمودند که به موضوعات مندرج در گزارش حسابرس و پاسخهای سهامداران از سوی مدیر عامل و مدیر امور مالی بانک تجارت پاسخ داده شد .

      پس از برگزاری مجمع عادی و اعلام 330 ریال سود هر سهم بانک تجارت ، مجمع فوق العاده این بانک نیز برگزار شد که با تصویب سهامداران مقرر گردید سرمایه بانک تجارت تا پایان سال مالی جاری به میزان 3931 میلیارد ریال از محل سود انباشته افزایش یابد .

      بانک تجارت یکی از بانکهای تجاری مشمول اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی است که در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه سال 1388 با تخصیص تابلوی 449 بورس اوراق بهادار رسماً به جرگه بانکهای خصوصی کشور پیوست .