بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • BNPL اشخاص حقیقی

      BNPL اشخاص حقیقی

      این طرح بر اساس میانگین و رتبه اعتباری اشخاص حقیقی دارای حساب فعال نزد بانک تجارت برای خرید اعتباری در بازه زمانی مشخص و تا سقف اعتبار تخصیصی از شبکه پذیرندگی طرف قرارداد بانک طراحی‌شده است. در صورت پرداخت مطالبات پذیرنده در بازه زمانی مجاز توسط مشتری، بابت استفاده از اعتبار هیچ سودی از مشتری اخذ نمی‌شود.




      بارار هدف

      شامل تمامی اشخاص حقیقی که دارای یکی از انواع حساب‌های فعال قرض‌الحسنه جاری، قرض‌الحسنه پس‌انداز و یا سپرده کوتاه‌مدت عادی نزد این بانک است.

      تبصره : چنانچه متقاضی فاقد یکی از انواع حساب‌های فوق باشد ابتدا باید در اپلیکیشن باجت نسبت به افتتاح حساب آنلاین و درخواست صدور و ارسال کارت به‌صورت غیرحضوری اقدام کند.



      اعطای اعتبار

      - اعتبار ماهانه BNPL به متقاضیان دارای رتبه اعتباری A و B برای بار اول درصدی از میانگین یک‌ماهه یکی از حساب‌های متقاضی تا سقف فردی 100 میلیون ریال با شرایط مندرج در جدول ذیل، برای بازه‌های زمانی 3 ماهه تخصیص داده می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، مبلغ اعتبار برای دوره‌های زمانی 3 ماهه تعیین و در تمامی ماه‌های آن بازه زمانی شارژ و قابل‌استفاده خواهد بود.


      - اعتبار ماهانه BNPL به متقاضیان دارای رتبه اعتباری C و فاقد رتبه، درصدی از میانگین 2 ماهه یکی از حساب‌های متقاضی با سقف فردی 50 و 30 میلیون ریال با شرایط مندرج در جدول ذیل برای بازه زمانی 3 ماهه تعیین و در تمامی ماه‌های آن بازه زمانی شارژ و قابل‌استفاده خواهد بود.


      - استعلام از سامانه‌های ثبت‌احوال، شاهکار، سمات، سما چک و نظام‌وظیفه به‌منظور اعتبارسنجی به‌صورت سیستمی و توسط اپلیکیشن باجت انجام می‌شود.

      - پس از دریافت گواهی معتبر امضای دیجیتال در بستر اپلیکیشن امضای تجارت، مراحل مربوط به تشکیل پرونده اعتباری، فعال‌سازی اعتبار، انعقاد قرارداد تأمین اعتبار بر پایه عقد مرابحه به‌عنوان وثیقه به‌صورت غیرحضوری و از طریق اپلیکیشن باجت انجام می‌شود.

      - در تمامی موارد فوق، تغییر و تمدید مبلغ اعتبار پس از 3 ماه اول بر مبنای رتبه اعتباری مشتری و میانگین سه‌ماهه حساب تا سقف فردی اعتبار برای سایر دوره‌های 3 ماهه تا مدت یک سال انجام می‌شود.

      - مدت اعتبار تخصیصی حداکثر یک ماه و لحاظ 5 روز تنفس بوده به‌طوری‌که در تاریخ 30 ام هرماه و بر اساس خریدهای صورت گرفته در طی ماه توسط مشتری، صورتحساب بازپرداخت بدهی صادر و از زمان صدور صورتحساب، مشتری موظف است طی دوره تنفس (5 روز تقویمی) نسبت به بازپرداخت بدهی اقدام کند.

      توجه : بازگشت از خرید و برگشت اعتبار تا قبل از زمان صدور و ارسال صورت‌حساب، در بستر اپلیکشن باجت امکان‌پذیر بوده و پس‌ازآن برگشت اعتبار صرفاً به کیف پول مشتری نزد پذیرنده‌ای که از ایشان خرید کرده خواهد بود.

      - دریافت‌کننده اعتبار BNPL می‌تواند اعتبار دریافتی خود را از طریق پلتفرم‌های موجود به‌صورت خرید آنلاین و یا خرید حضوری از فروشگاه‌های زنجیرهای عضو شبکه پذیرندگی طرف قرارداد بانک استفاده کند.

      - چنانچه مشتری هرماهه در مهلت تعیین‌شده ، بدهی خود را تسویه کند، اعتبار مجدد ایشان در ماه‌های آتی نیز پس از کنترل میانگین حساب و انجام محاسبات طبق جداول مذکور، به‌صورت گردان و سیستمی شارژ می‌شود.


      بازپرداخت اعتبار

      بازپرداخت اعتبار پیش از موعد از طریق درگاه پرداخت اینترنتی (در اپلیکیشن باجت) و در سررسید/دوره تنفس از طریق برداشت سیستمی از حساب مشتری یا درگاه پرداخت اینترنتی امکان‌پذیر است.

      درصورتی‌که مشتری نسبت به بازپرداخت اعتبار اقدام کند، اعتبار متناسب با مبلغ بازپرداخت تا سقف اعتبار اولیه تخصیصی در هر بازه، از طریق اپلیکیشن باجت شارژ می‌شود.


      اعطای تسهیلات

      در صورت عدم بازپرداخت بدهی توسط مشتری، تسهیلاتی در قالب عقد مرابحه با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار با مدت بازپرداخت یک‌ماهه به‌صورت سیستمی به مشتری برای تسویه با پذیرنده‌ای که از ایشان خرید کرده اعطا می‌شود. چنانچه مشتری نسبت به بازپرداخت تسهیلات در سررسید اقدام کند، اعطای اعتبار مجدد پس از بررسی و انعقاد قرارداد جدید امکان‌پذیر است.

      در صورت عدم بازپرداخت مانده بدهی بابت تسهیلات در سررسید، مطابق روال جاری بانک، بدهی و سوابق منفی به سرفصل‌های مطالباتی منتقل و به سامانه‌های بانک مرکزی ج.ا.ا منعکس خواهد شد.


      سایر موارد

      - پس از گذشت سه ماه از تخصیص اعتبار و بررسی مجدد رتبه اعتباری و میانگین حساب مشتری، در صورت افزایش در مقدار اعتبار تخصیص‌یافته، از مشتری قرارداد جدید اخذ می‌شود.

      - هر کد ملی مشتری حقیقی مجاز به ثبت درخواست بابت تخصیص یکی از انواع اعتبار BNPL است.

      - متقاضیان استفاده از این طرح، می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 1554 و برای پشتیبانی اپلیکیشن باجت با شماره 25961300(021) تماس بگیرند.


      لینک دانلود باجت