بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • امضای تجارت

      امضای تجارت

      نرم‌افزار امضای تجارت در واقع توکن امضای دیجیتال همراه است که کاربر از طریق آن بدون نیاز به حمل و نگهداری ماژول سخت‌افزاری، تنها با استفاده از امکانات تلفن همراه می‌تواند نسبت به تولید و نگهداری زوج کلید خصوصی و عمومی و انجام عملیات امضای دیجیتال و رمزگشایی اقدام کند.





      _



      ویژه کاربران اندروید (android)


      Version 2.5.0

      1402/07/15


      .



      .



      _



      ویژه کاربران آی او اس (ios)

      در صورتی که اشتراک استورهای ایرانی را خریداری کرده اید، اپلیکیشن امضای تجارت از طریق استورهای معتبر ایرانی قابل دریافت و استفاده است . البته تاکید می‌شود بانک در مبالغ آبونمان پرداختی مشتریان سهیم نبوده و صرفا منافع آن مربوط به مارکت‌ها است ولی به‌منظور حمایت از کاربران همراه بانک خود مذاکراتی با این مارکت‌ها برای اخذ تخفیف قابل ملاحظه در پرداخت آبونمان انجام داده است.

      دریافت از استورهای معتبر ایرانی


      500 هزار ریال تخفیف برای کاربران بانک تجارت بدون نیاز به کد


      500 هزار ریال تخفیف بر روی اشتراک سه ماهه با کد tejaratbank


      30 درصد تخفیف برای کاربران بانک تجارت با کد tejaratbank


      400 هزار ریال تخفیف با کد tejaratbank


      400 هزار ریال تخفیف برای کاربران بانک تجارت


      .





      امضای الکترونیکی (دیجیتال)

      امضاء الکترونیکی بر اساس قانون تجارت الکترونیکی، معادل امضای فیزیکی بوده و از امنیت ذاتی بیشتری بهره برده که هدف آن کاهش مخاطرات جعل امضاء و اسناد است. امضای الکترونیکی متشکل از دو کلید عمومی و خصوصی است که صاحب امضاء با کلید عمومی از طریق الگوریتم‌های ریاضی یک سند را رمزنگاری و به اصل سند ضمیمه و ارسال می‌کند، به نحوی که گیرنده اطلاعات می‌تواند منبع و تمامیت اطلاعات را از طریق کلید عمومی امضاء تشخیص دهد.



      امضای تجارت

      توکن امضای دیجیتال همراه یک ماژول رمزنگاری است که از امکانات گوشی تلفن‌همراه برای تولید و نگهداری زوج کلید خصوصی و عمومی و انجام عملیات امضای دیجیتال و رمزگشایی استفاده می کند. این محصول توسط متخصصین تولید و توسعه یافته تا برای دسترسی به توکن رمزنگاری، نیاز به حمل و نگهداری ماژول سخت‌افزاری مازاد نباشد. ازاین‌رو تنها با در دست داشتن گوشی تلفن همراه قادر خواهید بود عملیات امضای دیجیتال و رمزگشایی را به‌منظور حفظ محرمانگی، جامعیت داده و انکارناپذیری در تعاملات الکترونیکی و با اطمینان از محفوظ ماندن کلید خصوصی خود انجام دهید. برنامه امضای تجارت باهدف راه‌اندازی و مدیریت توکن همراه بر روی گوشی تلفن همراه طراحی و توسعه‌یافته است که هم‌زمان با نصب این برنامه، نسخه میان‌افزار دستینه نیز نصب می شود و این امکان را فراهم می­ کند تا بتوان بدون نیاز به اتصال توکن به سیستم و تنها از طریق گوشی تلفن همراه، فرآیندهای امضای دیجیتال و رمزنگاری را در سامانه­ های تحت وب انجام داد. بانک تجارت به منظور گسترش ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان با فراهم نمودن برنامه امضای تجارت امکان ثبت نام و دریافت امضای الکترونیکی در زیرساخت کلید عمومی کشور را مهیا کرده است. مشتریان می‌توانند به منظور بهره‌مندی از خدمات برنامه موبایلی امضای تجارت نسبت به دریافت و نصب برنامه اقدام و پس از انجام فرآیند احرازهویت و پرداخت هزینه‌های مربوطه (مطابق با راهنمای کاربری) از خدمات امضای الکترونیکی استفاده کنند.


      نکات مهم :

      - مدت زمان اعتبار گواهی امضاء یک سال است.
      - با توجه به ذخیره شدن کلید خصوصی امضاء دیجیتال در برنامه امضای تجارت، در صورت تغییر گوشی همراه یا حذف برنامه،مجدداً باید نسبت به انجام فرآیند ثبت گواهی امضاء الکترونیکی اقدام شود.
      - با توجه به استعلام از سامانه شاهکار و سامانه ثبت احوال در فرآیند احرازهویت الکترونیکی، باید شماره تلفن همراه به نام مشتری و کارت ملی جدید (و یا کد رهگیری کارت ملی ثبت نام شده) نیز در اختیار وی باشد.
      - در حال حاضر کارمزدهای مرتبط در خصوص احراز هویت (استعلامات شاهکار و ثبت احوال) و امضای الکترونیک تجارت مبلغ 276,097 ریال است.
      - کاربران در تمامی مراحل می‌توانند از راهنمایی همیار صوتی برنامه امضای تجارت نیز استفاده کنند.


      سوالات متداول امضای تجارت

      1- علت فعال کردن "اجرا در پس زمینه" برای برنامه امضا تجارت چیست ؟
      در هنگام ورود به برنامه های متصل همچون باجت و اسناد تجارت این برنامه باید در حال اجرا باشد تا با خطا مواجه نشویم.

      2- در فرایند فعالسازی، کد تایید برای من ارسال نشده است؟
      در صورتی که به هر دلیلی پس از مدت زمان تعیین شده، کد احراز هویت برایتان ارسال نگردید، می‌توانید با انتخاب دکمه "درخواست مجدد کد فعالسازی"، فرآیند ارسال مجدد کد احراز هویت به تلفن همراه خود را داشته باشید.

      3- رمز کاربری خود را فراموش کرده ام!
      برای بازیابی رمز کاربری باید از قسمت تنظیمات> عملیات رمز> رفع انسداد رمز کاربری را زده و توسط رمز مدیریتی آن را بازیابی کنید.

      4- رمز مدیریتی خود را فراموش کرده ام!
      برای بازیابی رمز مدیریتی باید از قسمت تنظیمات> بازنشانی اولیه رمز جدید تعریف کنید. توجه فرمایید با این امر، اطلاعات گواهی شما از بین خواهد رفت و نیازمند صدور گواهی جدید و پرداخت هزینه مجدد خواهید شد.

      5- پیغام (رمز عبور امضای الکترونیک شما مسدود شده است) را دریافت کرده ام. چه اقدامی انجام دهم؟
      ابتدا به بازیابی رمز کاربری اقدام فرمایید و از قسمت تنظیمات> عملیات رمز> رفع انسداد رمز کاربری را زده و توسط رمز مدیریتی آن را بازیابی کنید. در صورتی که رمز مدیریتی خود را فراموش کرده‌اید، برای بازیابی آن باید از قسمت تنظیمات> بازنشانی اولیه رمز جدید تعریف کنید. توجه فرمایید با این امر، اطلاعات گواهی شما از بین خواهد رفت و نیازمند صدور گواهی جدید و پرداخت هزینه مجدد خواهید شد.

      6- اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده‌ام. برای پاک کردن اطلاعات و ثبت اطلاعات جدید چه کاری انجام دهم ؟
      از قسمت تنظیمات تلفن همراه > برنامه ها > امضای تجارت > فضای ذخیره سازی > پاک کردن حافظه پنهان > می‌توانید اطلاعات خود را پاک نموده و مجددا اقدام به ورود اطلاعات جدید فرمایید.

      7- در صفحه احراز هویت خطا (توکن نامعتبر / زمان منقضی شده ) دریافت می‌کنم. چه کاری باید انجام دهم ؟
      بین درج طرح امضا و ارسال عکس در احراز هویت وقفه ایجاد نکنید. همچنین از تنظیم بودن ساعت تلفن همراه روی کشور ایران اطمینان حاصل فرمایید.

      8- کارت ملی من هوشمند نیست. سریال کارت ملی را چگونه ثبت کند ؟
      در بخش سریال کارت ملی، کد رهگیری درج شده در رسید دریافتی از ثبت احوال را وارد فرمایید.

      9- با خطای ( فرد مورد نظر یافت نشد، اطلاعات خود را تصحیح کنید) مواجه شدم. چه اقدامی انجام دهم؟
      این خطا مربوط به تغییرات( نام/ نام خانوادگی/ تاریخ تولد)و عدم ثبت موارد ذکر شده در سامانه ثبت احوال است که نیازمند مراجعه حضوری شما به ثبت احوال است. همچنین ممکن است در مواردی به علت قطعی سراسری سامانه ثبت احوال باشد که می‌توانید صبر نموده و مجددا درخواست نمایید.

      10- در مرحله پرداخت با خطا (session ID ) اشتباه است مواجه شدم. چه اقدامی انجام دهم ؟
      شما از رمز اینترنتی به جای رمز پویا در قسمت درگاه پرداخت استفاده کرده‌اید در صورتی که پرداخت تنها از طریق رمز پویا امکان‌پذیر است.

      11- بعد از پرداخت، در اواسط برنامه با مشکل مواجه شدم و مجدد صفحه پرداخت باز می‌شود. آیا نیاز به پرداخت مجدد هزینه است ؟
      خیر، در اولین پرداخت پیامکی حاوی شناسه پرداخت برای شما ارسال می‌شود. در صورت مواجه شدن با خطای سیستمی قبل از ثبت نهایی، با وارد کردن شناسه پرداخت نیاز به پرداخت مجدد هزینه نیست.

      12- با خطای 9003(خطا در پردازش تصویر مرجع) در بارگذاری عکس مواجه شدم. چه اقدامی انجام دهم ؟
      از موارد زیر اطمینان حاصل فرمایید:
      o درست بودن سریال کارت ملی
      o فعال کردن دسترسی دوربین گوشی برای برنامه
      o تغییر بستر اینترنتی
      o قطع نبودن سامانه ثبت احوال
      o منقضی نشدن کارت ملی
      o خاموش بودن فیلتر شکن
      o عدم مغایرت اطلاعات هویتی (تغییر نام / نام خانوادگی / تاریخ تولد و عدم ثبت موارد ذکر شده در سامانه ثبت احوال)

      13- پس از دریافت گواهینامه، در قسمت مدیریت گواهینامه به جای نوشته اکتیو (expire) مشاهده می‌کنم. چه اقدامی باید کرد؟
      این خطا مربوط به ساعت جهانی تلفن همراه شما می‌باشد. پس از گذشت یک ساعت، به صورت خودکار وضعیت ACTIVE می‌شود.

      14- پس از اتمام مراحل صدور گواهی، گواهینامه صادر نشد. چه اقدامی انجام دهم؟
      در بازه ی زمانی یک ساعته صبر بفرمایید. سپس مجدد چک کنید.

      15- گواهی فعال امضا را از روی گوشی خود پاک کرده‌ام، برای دریافت امضا جدید چه اقدامی باید انجام دهم ؟
      ابتدا با پشتیبانی برای ابطال گواهی فعال قبلی تماس گرفته سپس اقدام به صدور گواهی جدید و پرداخت مجدد هزینه فرمایید.

      16- در گوشی دیگری که به آن دسترسی ندارم گواهی فعال داشتم. باید چه اقدامی انجام دهم؟
      ابتدا با پشتیبانی برای ابطال گواهی فعال قبلی تماس گرفته سپس اقدام به صدور گواهی جدید و پرداخت مجدد هزینه فرمایید.

      17- با خطای (خطا در واکشی اطلاعات) مواجه شدم. چه اقدامی انجام دهم؟
      این خطا لحظه ای می‌باشد و مربوط به قطعی سامانه ثبت احوال است . تست مجدد در بازه زمانی دیگر انجام شود تا خطا برطرف گردد.

      18- مدت اعتبار گواهی چند وقت است؟
      هر گواهی پس از صدور تا یکسال اعتبار دارد و پس از این زمان قابل تمدید است.

      19- درصورت پرداخت هزینه بیش از دو بار برای یک گواهی چه اقدامی انجام دهم؟
      برای عودت مبلغ با پشتیبانی تماس بگیرید.

      20- باز کردن دسترسی برای امضای دیجیتال در گوشی های شیائومی به چه شکلی است؟
      وارد تنظیمات تلفن همراه شوید و مراحل زیر را طی کنید :
      1- Settings / تنظیمات
      2- Privacy protection / حفاظت از حریم خصوصی
      3- Special permissions / مجوزهای خاص
      4- Display over other apps / نمایش روی سایر برنامه ها
      5- انتخاب برنامه امضای تجارت
      6- فعال کردن Allow display over other apps /مجاز کردن نمایش روی سایر برنامه ها


      آخرین تاریخ به روزرسانی: مهر ماه 1402