بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۸۵/۱۰/۰۷|
      تعداد بازدید: 232
      گزارش نشست‌مطبوعاتی ـ افتتاح شعبه24 ساعته و مصاحبه اختصاصی مدیریت‌محترم عامل با گزارشگرشبکه استانی‌استان کردستان
      رأس ساعت 11 صبح روز پنجشنبه مورخ 29/4/85 نشست مطبوعاتی با حضور مدیریت محترم عامل بانک تجارت رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل بانکها نماینده استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری مدیران محترم امور بانک تجارت مدیران محترم امور شعب بانکهای منطقه ، اعضای شورای اسلامی شهر سنندج و تعدادی از مدیران کل ادارات استان و ارباب جراید و صدا و سیما برگزار گردید.
      رأس ساعت 11 صبح روز پنجشنبه مورخ 29/4/85 نشست مطبوعاتی با حضور مدیریت محترم عامل بانک تجارت رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل بانکها نماینده استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری مدیران محترم امور بانک تجارت مدیران محترم امور شعب بانکهای منطقه ، اعضای شورای اسلامی شهر سنندج و تعدادی از مدیران کل ادارات استان و ارباب جراید و صدا و سیما برگزار گردید. در این نشست در ابتدای مراسم مدیریت شعب بانک تجارت منطقه کردستان حاج آقا خضری با ذکر خیر مقدم به حضار اجرای پروژه شعبه الکترونیک 24 ساعته را پس از افتتاح شهرک بانکداری در راستای تحقق انتظارات به حق ارباب رجوع دانست. آقای حق‌وردی مدیریت محترم امور سازمان و انفورماتیک با ارائه آمارهایی از گزارش بانک جهانی ریشه بسیاری از هزینه‌ها، ضایع شدن فرصتها، عصبانیت‌ها و بیماریهای‌ناشی از آلودگی‌هوا را ناشی از ترددهای بی‌مورد دانست. با اعلام اینکه ایشان تهران‌را جز رده‌های اول ده شهر آلوده‌ جهان است‌سالانه‌خساراتی را شامل: 640 میلیون دلار خسارت ناشی از مرگ و میر آلودگی هوا (معادل 5100 میلیارد ریال برابر 57/0 درصد تولید ناخالص داخلی کشور) 520 میلیون دلار خسارت ناشی از نشانه‌های بیماری ناشی از آلودگی هوا (معادل 4100 میلیارد ریــال برابر 46/0 درصد تولید ناخالص داخلی کشور) 260 میلیون دلار خسارت از گزارش بیماریهای ناشی از آلودگی هوا (2100 میلیارد ریال) 26 میلیون ریال خسارت هزینه آموزشی در این زمینه (200 میلیارد ریال) 51 میلیون دلار خسارت ناشی از آلودگی‌های شهری به مراکز تفریحی در تهران (معادل 390 میلیارد ریال) و مجموع سالانه 11890 میلیارد ریال را هزینه تحمیلی در شهر تهران همچنین هزینه تحمیلی‌ تردد صفهای طویل به جامعه را 3000 میلیارد ریال و هزینه چاپ و نگهداری اسکناس از زمان تولید تا مبادله منهای هزینه‌هایی که به کمیت تبدیل شد را 3100 میلیارد ریال دانست. وی افزود در دولت خدمتگذار به این نتیجه رسیده است که چاره‌آی جز حرکت به سمت و سوی دولت الکترونیک ندارد و تحقق آن را منوط به اجرای تجارت الکترونیک و پیشنیاز آن دو را بانکداری الکترونیکی دانستند و اعلام نمود قدمهای مهمی در بانک تجارت با اولویت قرار دادن بانکداری الکترونیکی برداشته شده است. وی تصریح کرد : مشتریان بانکها به دو دسته تقسیم می‌شود اول کسانی که در دفاتر کار و منزل مایل به دریافت خدمات می‌باشند و دوم کسانی که به بانک مراجعه می‌نمایند برای دسته اول تلفن بانک mobile banking مهیا می‌باشد در تلفن بانک بصورت غیرمتمرکز در استانها و متمرکز در سراسر کشور مشتریان جهت انتقال وجه تا سقف بیست میلیون ریال روزانه به هر حساب و بصورت لحظه‌ای از وضعیت حساب اطلاع کسب می‌نمایند و قادر خواهند بود در صورت تنظیم تفاهم‌نامه بین شرکتهای خدمات دهنده و بانک کلیه قبوض را پرداخت نمایند و نیازی به حضور در بانک نخواهند داشت. برای دسته دوم: دستگاههایی تعبیه شده ـ خودپردازها: برای دریافت فیزیکی پول و انتقال وجه‌از حسابی به حساب‌دیگر و دریافت‌پول بصورتoff line ـ دستگاههای تحت عنوان web kiousk جهت اطلاع‌رسانی از خدمات بانک از جمله نحوه دریافت تسهیلات ـ ارزیابی بانک ـ بیلان بانک ـ pos دستگاههایی به منظور دریافت مبالغی بیش از 2 میلیون ریال و در نهایت internet banking در‌آینده نزدیک تکمیل کننده این خدمات خواهد بود. مدیریت محترم عامل بانک تجارت و رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل بانکها در این مراسم با تأکید بر وظیفه سیستم بانکی بر کاهش هزینه‌های غیر‌آشکار ناقص رفاه مردم برنامه‌های بانک تجارت را دارای وسعت و پیش‌بینی متناسب با هدف و نگاه خدمتگذاری و مردم را دارای صلاحیت بکارگیری برنامه‌ها به منظور رفاه بیشتر آنان دانست و با توجه به ضرورت تناسب خدمات با زیرساختهای کشور وجود نقصان در گام نخست را تکمیل و بهبود روند را تأکید کرد. ایشان با اعلام رضایت و قدردانی و تشکر از راه‌اندازی، تجهیز آماده‌سازی و در سرویس قرار دادن هفتمین شعبه 24 ساعته الکترونیک در استان کردستان ظرف مدت یک ماه با اراده مدیر منطقه اظهار امیدواری نمود در استانهای دیگر نیز شاهد راه‌اندازی این پروژه باشیم ایشان افزودند. نوع نگاه بانک تجارت در ساخت این گونه شعب فرهنگ‌سازی برای برآورد توقعات مردم (که به راحتی قابل اجرا می‌باشد) و شناسایی نیازهای پاسخ داده نشده مردم است. و نگاهی جدید است به محیطی برای خدمت‌رسانی در شأن مردم ایشان افتتاح شعب 24 ساعته و شهرک بانکداری الکترونیکی را کاهش هزینه‌های پنهان و فرهنگ‌سازی در جهت عدم نگهداری ، حمل و نقل پول فیزیکی و استفاده از خودپردازها ـ سیستم پایانه‌های فروشگاهی ـ و این دست سرویس‌ها در جهت رضایت مردم دانستند. در ادامه نشست مطبوعاتی پس از پذیرایی از حاضرین شعبه الکترونیکی 24 ساعته توسط مدیریت محترم عامل بانک تجارت افتتاح گردید و آقای حق‌وردی از نزدیک عملکرد دستگاه‌ها ـ سرویسهای تعبیه شده در آنها ـ نحوه کنترل امنیت فیزیکی ـ مانیتورینگ دستگاه‌ها را بصورت کامل تشریح نمودند. در پایان خبرنگاران و ارباب جراید و گزارشگر شبکه استانی استان کردستان بصورت جداگانه از مدیریت محترم عامل مصاحبه بعمل آوردند. شرح مصاحبه ایشان با صدا و سیما که بصورت زنده در گردهمایی بزرگ کارکنان بانک تجارت استان کردستان و نشست صمیمی ایشان با مدیریت محترم عامل پخش گردید ذیلاً تقدیم می‌گردد. آقای اسکندری در پاسخ به این سوال که هدف اولیه افتتاح و افق این حرکت چه می‌باشد فرمودند: هدف اولیه افتتاح توجه به یک نیاز واقعی جامعه و مردم است که هم وقت و هم فرصت‌هایی به دلیل ازدحام و شلوغی از دست می‌دهند و جلوگیری از انتقال فیزیکی پول که در سطح کشور و در سیستم بانکی (که از خزائن پول را به شعب و ATMها انتقال دهند) وجود دارد این شعب طراحی گردیده است ایشان اضافه نمودند: اگر بتوانیم یک فرهنگ‌سازی با افتتاح این شعب در استانهای مختلف صورت بدهیم مردم توجه داشته باشند می‌توانند به سهولت از طریق سیستم، انتقال وجه را از حساب خودشان به هر حساب دیگر و یا خریدها را از طریق دستگاه‌های POS بدون اینکه نیازی به دریافت و حمل پول باشد انجام دهند. شعب 24 ساعته برای این تعریف شده که در هر ساعت شبانه‌روز مردم می‌توانند به این سیستم مراجعه و نیازهای نقدی را به هر صورت دریافت نمایند.