بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • پایانه های خودپرداز

      دستگاه خودپرداز، دستگاهی الکترومکانیکی است که پس از دریافت کارت، شناسایی و تایید آن (از طریق ورود رمز) می تواند به صورت روزانه به میزان مشخصی اسکناس در اختیار دارنده کارت قرار داده و یا خدمات بانکی دیگری نظیر انتقال وجه به دیگر حساب ها، پرداخت قبوض و غیره را به دارنده کارت،ارائه دهد.
      خدمات قابل ارائه به دارندگان تجارت کارت و کارت های عضو شتاب
      ارائه خدمات عملیات بانکی شتابی و برداشت وجه برای دارندگان کارت های بانک های عضو شتاب)
      برداشت روزانه تا سقف مبلغ دو میلیون ریال (2.000.000 ریال) برای دارندگان کارت های عضو شتاب
      بند دوم (امکان انتقال کارت به کارت و انتقال سه وجهی بین بانکی توسط دستگاه خودپرداز)
      با امکان انتقال وجه سه جانبه بین بانکی، دارندگان کارت (بانک مبدا) می توانند وجه مورد نظر خود را به سایر کارت های عضو شتاب (بانک مقصد) از طریق دستگاه خودپرداز بانک ثالث (بانک پذیرنده) انتقال دهند، از این رو هر یک از دارندگان کارت های عضو شتاب می توانند با مراجعه به دستگاه های خودپرداز عضو شتاب و انتخاب منوی "انتقال وجه به کارت شتاب" نسبت به جابجایی وجه مورد نظر خود، به کارت بانک ثالث اقدام نمایند.
      توجه: به منظور انتقال وجه مورد نظر پس از ورود به منوی انتقال وجه شتابی می بایست مبلغ و شماره کارت مقصد به صورت 16 رقم کامل (شماره مندرج روی کارت) وارد گردد.
      توضیح: انتقال وجه از یک حساب تجارت کارت به حساب تجارت کارت دیگر و یا سایر حساب های نزد بانک تجارت از طریق دستگاه های خودپرداز بانک، کما فی السابق برمبنای شماره حساب صورت می گیرد و مشتری باید شماره حساب را به صورت 13 رقم کامل در سیستم ثبت نماید. لازم به ذکر است این خدمت از طریق انتخاب منوی "انتقال وجه به کارت شتاب" نیز میسر است.
      1- سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت شتابی بین بانکی توسط دستگاه های خودپرداز در هر شبانه روز مبلغ سی میلیون ریال (30.000.000 ریال) و در صورت درخواست مکتوب سقف مجاز انتقال وجه تجارت کارت به تجارت کارت (و یا حساب تجارت) در هر شبانه روز مبلغ پانصد میلیون ریال (500.000.000 ریال) امکان پذیر است.
      2- کارمزد مربوط به انتقال وجه شتابی تا مبلغ ده میلیون ریال (10.000.000 ریال)، مبلغ ثابت پنج هزار ریال (5.000 ریال) و مابقی بر اساس جدول ذیل محاسبه شده و از حساب کارت مبدا برداشت می گردد:

      برای انتقال وجه از مبلغ 10.000.001 ریال تا مبلغ 20.000.000 ریال کارمزدی معادل 7.000 ریال اخذ می گردد.
      برای انتقال وجه از مبلغ 20.000.001 ریال تا مبلغ 30.000.000 ریال کارمزدی معادل 9.000 ریال اخذ می گردد.

      توجه: انتقال وجه از حساب تجارت کارت به تجارت کارت دیگر و یا سایر حسـاب های تجارت از طریق خودپردازهای بانک، بدون اخذ کارمزد صورت می پذیرد.
      لازم به ذکر است در انتقال سه جانبه بین بانکی؛ دستگاه خودپرداز ِپذیرنده کارت مربوط به بانک مبداء (بانک صادر کننده کارت) و یا مقصد (بانک پرداخت کننده وجه) نیست و می تواند یکی از دستگاه های خودپرداز سایر بانک های عضو شتاب (بانک پذیرنده کارت) باشد.
      توضیح: کارمزدهای ارائه خدمات از حساب دارنده کارت در بانک صادر کننده برداشت شده و بین شتاب، بانک مبدا، بانک مقصد و بانک پذیرنده کارت (ارائه کننده دستگاه خودپرداز) تقسیم می گردد.
      خدمات قابل ارائه از طریق صفحه نمایشگر دستگاه خودپرداز
      خدمات قابل ارائه دستگاه خودپرداز از طریق کلید های انتخابی (چهار کلید سمت راست و چهار کلید سمت چپ صفحه نمایشگر) به شرح زیر است:
      1- درخواست موجودی
      با انتخاب این گزینه مانده واقعی و مانده قابل برداشت، در صفحه نمایشگر و یا در رسید مشتری ارائه می گردد. جهت انجام عملیات مانده گیری از طریق دستگاه خودپرداز عضو شتاب (غیر از صادر کننده کارت) به ازای هر تراکنش منجر به اعلام موجودی، مبلغ یک هزار ریال (1.000 ریال)، کارمزد از حساب دارنده کارت برداشت می گردد.
      2- انتقال وجه
      2-1- انتقال وجه به حساب تجارت کارت از طریق گزینه های "انتقال وجه به یکی از حساب های خود" و "انتقال وجه به سایر حساب های تجارت" از صفحه نمایشگر دستگاه های خودپرداز قابل ارائه است.
      2-2- انتقال وجه به کارت بانک های عضو شتاب نیز از طریق گزینه" انتقال وجه به کارت شتاب" از صفحه نمایشگر دستگاه های خودپرداز امکان پذیر است.
      توضیح: امکان واریز به حساب تامین اجتماعی، بیمه ایران و سایر انتقال وجه های شناسه دار، از طریق گزینه "واریز به حساب سازمان ها با دریافت کد شناسه" دستگاه های خودپرداز فراهم گردیده است.
      2-3- به منظور ایجاد سهولت در پرداخت اقساط و صرفه جوئی در وقت و هزینه، دارندگان تجارت کارت می توانند اقساط ماهیانه تسهیلات مربوط به عقود قرض الحسنه، جعاله، فروش اقساطی مسکن و فروش اقساطی ماشین آلات (کالا و خرید خودرو) را از طریق کلیه دستگاه های خودپرداز بانک، پرداخت نمایند. از آنجایی که مراحل "پرداخت اقساط" همانند مراحل "انتقال وجه" است، از این رو به منظور پرداخت اقساط از طریق دستگاه های خودپرداز، دارندگان تسهیلات می بایست براساس روش ذیل اقدام کنند:
      - انتخاب گزینه "پرداخت اقساط".
      - انتخاب گزینه "حسابی که می خواهند اقساط از آن حساب پرداخت گردد".
      - وارد نمودن شماره حساب تسهیلات یا حسابی که به عنوان حساب تامین قسط به هنگام اعطاء تسهیلات در اختیار تسهیلات گیرنده، قرار گرفته است به صورت (13 رقم) کامل.
      - ورود مبلغ قسط و ثبت آن.
      توضیح:
      پرداخت اقساط توسط دستگاه های خودپرداز تا ساعت 19، به عنوان عملیات روز جاری و عملیات پرداخت اقساط از ساعت 19 به بعد، به عنوان عملیات آتی تلقی و در سیستم اعمال می گردد. لذا مسئولیت پرداخت اقساط در سررسید حسب تعهدات مندرج در قرارداد فی مابین، به عهده تسهیلات گیرنده بوده و بانک حسب شرایط اعلام شده به متقاضی تسهیلات، حساب واریزی وی را به عنوان حساب پرداخت اقساط؛ مشمول اعمال ضوابط و مقررات مندرج در قرارداد، تلقی می نماید.
      3- شارژ تلفن همراه
      کلیه دارندگان تجارت کارت و دارندگان کارت‌های شبکه شتاب می‌توانند علاوه بر امکان خرید کد(پین) شارژ، نسبت به شارژ مستقیم(Top Up) سیمکارت اپراتورهای تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل و رایتل) از طریق دستگاه های خودپرداز اقدام نمایند .
      4- ده گردش آخر حساب
      دریافت ده گردش آخر حساب با انتخاب گزینه "ده گردش آخر حساب" در صفحه نمایشگر دستگاه خودپرداز امکان پذیر است.
      5- کمک های مردمی
      دریافت کمک های مردمی از طریق انتخاب گزینه های "محک"، "کمیته امداد"، "ستاد دیه"، "سازمان جهانی غذا"، "سازمان بهزیستی"، "سازمان جمعیت هلال احمر" فراهم گردیده است.
      6- پرداخت قبض
      پرداخت قبوض (آب، برق، گاز، تلفن ثابت، تلفن همراه و بیمه ملت) به دو صورت "بارکد" و یا "شناسه پرداخت" در صفحه نمایشگر دستگاه های خودپرداز امکان پذیر است.
      توضیح: امکان پرداخت قبوض تلفن ثابت و همراه اول از طریق دستگاه های خودپرداز برای تلفن های ثابت تحت پوشش مخابرات استان های تهران و البرز و مازندران و همراه اول فراهم شده است. با استفاده از این سرویس مشتریان می توانند با مراجعه به دستگاه های خودپرداز بدون نیاز به ورود شناسه های قبض و پرداخت و وارد نمودن شماره تلفن ثابت و یا همراه اول، نسبت به پرداخت قبض مربوطه به شرح ذیل اقدام کنند:
      1- انتخاب گزینه پرداخت قبض از طریق دستگاه های خودپرداز.
      2- انتخاب گزینه شماره تلفن.
      پس از وارد نمودن شماره تلفن های ثابت با کد شهر مربوطه و یا شماره تلفن همراه اول، اطلاعات شناسه قبض، شناسه پرداخت، مبلغ و شماره تلفن ثابت و یا شماره تلفن همراه نمایش داده می شود. پس از تایید شماره مربوطه عملیات پرداخت قبض انجام می پذیرد و رسید خدمات پرداخت تلفن ارائه می گردد. ضمناً گزینه پرداخت قبوض تلفن ثابت با استفاده از شناسه قبض و پرداخت کمافی السابق فعال است.
      7- تغییر حساب
      عملیات تغییر حساب در آندسته از تجارت کارت هایی که متصل به دو حساب و یا بیشتر است به منظور انجام تراکنش بدون خارج نمودن کارت و وارد نمودن مجدد آن به دستگاه خودپرداز با انتخاب گزینه "تغییر حساب" امکان پذیر است.
      8- تعیین شماره رمز دوم اینترنتی
      امکان دریافت شماره رمز دوم اینترنتی کارت با ارائه رسید از طریق انتخاب گزینه "تعیین رمز دوم اینترنتی" از صفحه نمایشگر کلیه دستگاه خودپرداز مقدور است.
      9- گزینه تغییر رمز (اول)
      عملیات تغییر شماره رمز کارت برای آندسته از تجارت کارت هایی که جدید/مجدد صادر می گردند و همچنین تغییر شماره رمز کارت های فعال دارندگان کارت، از طریق گزینه "تغییر رمز" در صفحه نمایشگر دستگاه های خودپرداز قابل ارائه است.
      10-غیر فعال سازی رمز دوم اینترنتی تجارت کارت
      امکان غیر فعال سازی رمز دوم اینترنتی کارت توسط دارنده کارت در دستگاه خودپرداز مقدور گردیده و دارندگان تجارت کارت می توانند علاوه بر امکان اخذ یا تغییر رمز دوم اینترنتی کارت، نسبت به غیر فعال سازی رمز دوم اینترنتی کارت اقدام کنند.
      11-دریافت کارت
      هرگونه انصراف از ادامه عملیات روی کارت در دستگاه های خودپرداز از طریق انتخاب گزینه "دریافت کارت" صورت می پذیرد.