بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۹/۰۴|
      تعداد بازدید: 377
      وزیر اقتصاد در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران عنوان کرد:
      فعالان حوزه ICT طلایه داران اقتصاد هوشمند هستند
      وزیر امور اقتصادی و دارایی در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران از فعالان حوزه ICT به عنوان طلایه داران اقتصاد هوشمند نام برد.

       به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی با بیان دلایل اجرای طرح اقتصاد هوشمند بعنوان یکی از مهمترین برنامه های خود اظهار داشت: روزی که بحث اقتصاد هوشمند را مطرح کردم عده ای این موضوع را آرمان گرایانه تصور می کردند.

      وی با بیان اینکه اقتصاد هوشمند یک آرمان باقی نمی ماند،  تاکید کرد: این طرح را با اشراف بر توانمندیهای نیروی انسانی تحصیل کرده و متخصص کشور در این عرصه ارائه کردم.

      دژپسند ضرورتهای اقتصادی، فناورانه و اجتماعی را دومین دلیل برای اجرای اقتصاد هوشمند عنوان کرد و گفت: این ضرورتها اجازه تعلل در هوشمند سازی اقتصاد را به ما نمی دهد.

      وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: لازمه سرعت یافتن پیاده سازی اقتصاد هوشمند در کشور، بکارگیری آن در توسعه بازارهای پولی و مالی است.

      وی با اشاره به تدوین و ابلاغ سیاستها و راهبردهای بانکداری دیجیتال به بانکها تاکید کرد: متنوع سازی خدمات بانکی، پایدار سازی درآمدها و مستمرسازی کاهش هزینه های کشور از مهمترین نتایج اقتصاد هوشمند است.

      وزیر اقتصاد با اشاره به ظرفیت های طبیعی تاکید کرد: دارا بودن رتبه های نخست ذخایر نفت و گاز خوب است ولی درآمدهای نفتی نباید باعث وابستگی بودجه به نفت و اقتصاد نفتی شود.

      وی همچنین با اشاره به سهم 1.2 درصدی ایران از نظر جمعیت و مساحت در دنیا تصریح کرد: در عرصه اقتصاد بین الملل رتبه ما با احتساب نفت فقط 2 دهم درصد است.

      وی افزود: علی رغم تمام فشارها، نسبت ایجاد اشتغال خالص در تابستان سالجاری نسبت به تابستان سال گذشته،  افزایش چشمگیری داشته و بر اساس آمارها در زمان مذکور ۸۴۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

      دژپسند همچنین اخبار رشد اقتصادی غیرنفتی، رشد 20 درصدی سرمایه گذاری خارجی، عدم استقراض دولت از بانک مرکزی، برگزاری جشنواره افتتاح طرحهای بزرگ، رشد 17 درصدی صادرات از لحاظ وزنی در هفت ماهه ابتدای سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، از جمله نشانه های روند مثبت اقتصادی کشور است.

      وزیر اقتصاد افزود: تجربه اقتصاد کشور نشان می دهد که با تکیه بر سرمایه انسانی متخصص و فارغ التحصیل زبده دانشگاهها و مراکز علمی و پژوهشی و همچنین با استقرار اقتصاد هوشمند می توان به رشد اقتصادی کشور شتاب بخشید.

      گفتنی است، پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران از امروز (28 آبان ماه) به مدت سه روز در محل نمایشگاه گفتگوی تهران در حال برگزاری است.