بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۶/۰۵|
      تعداد بازدید: 844
      گفت‌وگو با علیرضا جعفری‌نسب، مدیرعامل شرکت داروسازی فارابی
      نقش مؤثر بانک تجارت در بازگشت ما به چرخه تولید
      شرکت داروسازی‌ فارابی‌ (سهامی‌ عام‌) ازجمله بزرگ‌ترین‌ و مدرن‌ترین‌ مجتمـع‌های‌ داروسـازی‌ کشـور‌ است‌ که‌ به‌منظور تولید انبوه‌ فرآورده‌های‌ دارویی احـداث شد‌ و در دی‌ماه سال‌ ۱۳۷۱ مورد بهره‌‌برداری‌ قرار گرفت. نکته حائز اهمیت در خصوص این شرکت، مثبت شدن طراز مالی و سودآوری آن طی دو سال گذشته است. خروج این شرکت از قرار گرفتن در آستانه ورشکستگی دلایل مختلفی داشت که به اعتقاد مدیرعامل شرکت داروسازی فارابی، یکی از این دلایل، حمایت‌های مالی بانک تجارت بود. علیرضا جعفری‌نسب، در گفت‌وگوی زیر نکات بیشتری را در این خصوص بیان کرد.

      لطفاً در ابتدا شرکت داروسازی فارابی را معرفی کنید.

      طرح احداث کارخانه تولید فرآورده‌های دارویی آنتی‌بیوتیک از گروه پنی‌سیلین‌های خوراکی توسط شرکت پارس‌دارو از سال 1364 در اصفهان (در محل فعلی کارخانه) شروع و در سال 1368 زمین، ساختمان‌ها و تأسیسات به‌منظور تکمیل طرح و بهره‌برداری به شرکت تازه تأسیس داروسازی فارابی منتقل شد. این‌ مجتمع‌ در مساحتی‌ بالغ‌بر ۵۰ هزار مترمربع‌ و در زمینی‌ به‌ وسعت‌ ۴۰ هکتار در دامنه‌ کوه‌های‌ جنوبی‌ شهر زیبا و تاریخی‌ اصفهان‌ بنا شده‌ است‌.

      مجتمع داروسازی فارابی، تولیدکننده‌ انواع‌ فرآورده‌های‌ دارویی‌ و مکمل‌های رژیمی غذایی با ظرفیت‌ سالیانه یک میلیارد و 200 میلیون عدد کپسول، ‌۴۵ میلیون شیشه ‌سوسپانسیون‌ خشک ‌و ۴۶۰ میلیون عدد قرص‌ است.

      چه تعداد نیرو در این مجموعه مشغول به کار هستند؟

      470 نفر نیرو در مجموعه ما مشغول به کار هستند که در صورت نیاز این عدد تا 500 نفر نیز به دلیل افزایش تولید تغییر می‌کند.

      در شرکت داروسازی فارابی چه محصولاتی تولید می‌شود؟

      سه گروه عمده فرآورده‌های دارویی تولیدشده در شرکت داروسازی فارابی شامل انواع فرآورده‌های دارویی آنتی‌بیوتیک خوراکی، انواع فرآورده‌های دارویی غیر آنتی‌بیوتیک خوراکی و انواع مکمل‌های رژیم غذایی است.

      از بازار هدف تولیدات شرکت داروسازی‌ فارابی‌ بگویید.

      بخش عمده‌ای از محصولات تولیدی شرکت ما برای مصرف داخلی است اما درعین‌حال صادرات هم داریم. اما تاکنون انواع محصولات این شرکت به بیش از ۱۵ کشور آفریقایی، آسیای میانه، کشورهای منطقه و کشورهای همسایه صادرشده است. شرکت داروسازی فارابی بزرگ‌ترین صادرکننده نمونه دارویی کشور و استان اصفهان در سال‌های متمادی بوده است.

      بانک تجارت در موفقیت مجموعه شما چه نقش وتاثیری داشته است؟

      برای پاسخ به این سؤال باید به یک مقدمه‌ای اشاره‌کنم. شرکت داروسازی فارابی در سال 96 با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد تا عملاً با یک ضرر مالی بزرگی مواجه شود. اما با تغییر مدیریت در سال 97 و تحولات موردنیاز، وارد فضای سودآوری شدیم که این روند خوشبختانه ادامه دارد. در سال 97 سود شرکت به 95 میلیارد تومان و سود امسال نیز به بیش از 400 میلیارد تومان رسید.

      یکی از دلایل این اتفاق، اعتماد بانک تجارت به ما بود و به‌رغم اینکه شرایط خوبی نداشتیم اما مسئولان پذیرفتند به ما تسهیلات بدهند تا بتوانیم به چرخه تولید برگردیم. همین رفتار باعث شد تا به‌نوعی بانک تجارت را شریک خود بدانیم.

      لطفاً از نوع ارتباط مجموعه داروسازی‌ فارابی‌ در شرایط جدید با بانک تجارت بگویید.

      خوشبختانه پس از ورود به شرایط جدید، ارتباط ما با مدیران بانک تجارت و به‌صورت خاص مدیران منطقه خیلی صمیمی شده است، به صورتی که بعضاً خود آن‌ها با ما تماس می‌گیرند و پیگیر مسائل مالی هستند که این اتفاق برای ما بسیار ارزشمند است. تصور می‌کنم اگر دیگر بانک‌های کشور نیز مانند بانک تجارت با حوزه تولید و صنعت ارتباط برقرار کنند شاهد اتفاق خوشایندی خواهیم بود که منجر به ارتقای جایگاه بانکداری و رونق تولید خواهد شد.

      لینک ویدیوی مصاحبه