بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۶/۰۵|
      تعداد بازدید: 650
      میراسماعیلی مدیرعامل شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید:
      بانک تجارت شریک وفادار دوران تحریم است
      شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید از شرکت‌های «گروه عمران ارگ» است که در سال 1380 با هدف ارائه سرویس‌های مخابراتی و اطلاع رسانی(ICT) به شرکت‌های تابع «گروه صنایع خودرو سازی کرمان» تأسیس شد اما پس از اجرای موفق پروژه‌های ICT برای شرکت‌های تابعه گروه مزبور و مشاهده پتانسیل موجود این شرکت برای توسعه زمینه فعالیت، این شرکت به‌صورت تخصصی در پروژه‌های ICT خارج از حوزه شرکت‌های تابع به ادامه فعالیت پرداخت. مسیری را که این شرکت طی کرد و عوامل موفقیت آن، بهانه گفت‌وگو با مهرداد میراسماعیلی، مدیرعامل شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید شد که می‌خوانید.


      لطفا در ابتدا از سابقه فعالیت‌های شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید بگویید.

      شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید در سال 1380 با هدف ارائه خدمات در حوزه مخابرات تاسیس شد تا در سال 1388 به عنوان پیمانکار رتبه یک مخابرات معرفی و شناخته شود.



      در ادامه چه اتفاقاتی برای مجموعه افتاد؟

      با توجه به اهمیت بحث تولید ملی و انتقال و بومی‌سازی فناوری‌های نو، شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید در سال ۱۳۹۱ اقدام به تاسیس کارخانه تولیدی خود در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید کرد که در فاز اول با تولید تجهیزات سمت مشتری(CPE) به بهره برداری رسید و تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه مودم ADSL 2+ تولید کرده که در تمامی استان‌های کشور توزیع شده است.



      مجموعه شما چه جایگاهی در عرصه تولیدات مخابراتی کشور دارد؟

      در حال حاضر همگام با تکنولوژی روز دنیا مفتخر به تولید مودم‌های شبکه فیبر نوری (GPON) هستیم. ضمن اینکه به عنوان یکی ازموفق‌ترین مجریان پروژه‌های مخابراتی در حوزه‌های مختلف اعم از نفت و گاز، پتروشیمی، حمل‌ونقل ریلی، سازمان بنادر و کشتی‌رانی، محیط زیست و... فعالیت داریم.


      چه تعداد نیرو در شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید مشغول فعالیت هستند؟

      در کارخانه ما بالغ بر 330 نفر فعالیت دارند و 110 نفر نیز در شبکه فروش و خدمات وابسته پس از فروش فعالیت دارند تا در مجموع، 440 نفر به صورت مستقیم با ما همکاری داشته باشند.



      با توجه به شرایط تحریم با چه مشکلاتی مواجه شدید؟

      بخشی از مشکلات ما مرتبط با واردات مواد اولیه است. متاسفانه مواد و قطعات اولیه الکترونیکی در داخل کشور تولید نمی‌شود و در این بخش مشکلاتی را داریم. البته که تاکنون تولید متوقف نشده و خبر خوب این است که تمام فرآیند طراحی و تولید در داخل کشور انجام می‌شود.



      در حوزه‌های مالی چطور؟

      بزرگترین چالش ما مرتبط با تعاملات و فعالیت‌های بانکی و نبود امکان استفاده از مکانیزم‌های بانکی مانند گشایش‌های اسنادی است.



      بانک تجارت در این مقطع چه نقشی داشت و تا چه اندازه توانست راهگشا باشد؟

      مجموعه ما از سال‌های دور در حوزه‌های مختلفی چون دریافت خدمات ضمانت‌نامه‌ای، گشایش اعتبارات، خرید دیون، بازپرداخت بدهی‌ها، خدمات ارزی و تامین سرمایه در گردش ریالی با این بانک در ارتباط بوده است.

      در ایام تحریم نیز بانک تجارت در زمینه‌های مختلفی چون خطوط تسهیلات، با ما همراه بوده است تا در چنین جایگاه موفقی به فعالیت ادامه دهیم.

      بانک تجارت در دو مقطع، نقش مهمی در توسعه فعالیت‌های ما داشته است تا آن‌جا که این بانک را پس از 12 سال تعامل و همکاری، شریک تجاری خودمان بدانیم.

      لینک ویدیوی مصاحبه