بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۶/۰۵|
      تعداد بازدید: 566
      گفت‌وگو با فرشاد صبری، سرپرست شرکت کالسیمین
      بانک تجارت متخصص ارائه خدمات اعتباری به صنایع کشور است
      شرکت کالسیمین از سال ۱۳۴۳ باهدف تولید کنسانتره روی، سرب و شمش روی فعالیت تولیدی خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۷۶ در سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرفته‌شده است. کالسیمین از مشتری‌های قدیمی بانک تجارت است و باهدف آشنایی بیشتر با این واحد عظیم صنعتی با فرشاد صبری، سرپرست این مجموعه که عضو هیات مدیره هلدینگ معادن روی ایران نیز هست، به گفت‌وگو نشستیم.

      لطفاً در ابتدا کالسیمین را معرفی کنید. از چه سالی و در چه زمینه‌هایی فعالیت کرده‌اید؟

      شرکت کالسیمین از سال ۱۳۴۳ باهدف تولید کنسانتره روی، سرب و شمش روی فعالیت تولیدی خود را آغاز کرده و در سال ۱۳۷۶ در سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرفته‌شده است. فعالیت اصلی شرکت، اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری از معادن، تغلیظ و ذوب مواد معدنی، ایجاد کارخانه‌ای تبدیلی مواد معدنی و انجام کلیه عملیات بازرگانی در ارتباط با موضوع فعالیت شرکت است.

      - کالسیمین چه جایگاهی در بورس دارد؟

      همان‌طور که اشاره کردم، در سال 1376 در بورس پذیرفته شدیم و به‌عنوان یک شرکت بورسی و سهامی عام با سرمایه دو هزار میلیارد ریالی ثبت‌شده و با بیش از 123 هزار سهام‌دار، فعالیت می‌کند. البته سهام‌دار عمده، شرکت توسعه معادن روی ایران با مالکیت ۵۷.۳ درصدی سهام است.

      - چه تولیدات و فعالیت‌هایی دارید؟

      شرکت‌های مجتمع ذوب و احیای قشم، تولید روی بندرعباس، اسیدسازان زنجان، صنعت روی زنگان و آلفا ماشین پویا جز شرکت‌های زیرمجموعه شرکت کالسیمین است. ظرفیت اسمی شرکت تولید ۷۵ هزار تن کنسانتره روی پخته، ۲۱۰ هزار تن کنسانتره روی خام، ۳۵ هزار تن کنسانتره سرب، ۶۸ هزار تن شمش روی و ۱۱۴ هزار تن اسیدسولفوریک است.


      - چه تعداد نیرو با شما همکاری می‌کنند؟

      در حال حاضر بالغ‌بر 1200 نفر به‌صورت مستقیم در شرکت‌های ما فعالیت دارند. اما درعین‌حال با توجه به گستردگی فعالیت ما، در صنایع پایین‌دستی، متالوژی، دارو، فلز و... بیش از 3 هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم با ما در ارتباط هستند.

      - لطفاً از بازار هدف محصولات خود بگویید.

      شمش روی مهم‌ترین محصول تولیدی شرکت ماست که این محصول ، عمدتاً به اروپا و در آسیا نیز به چین، تایوان و سنگاپور صادر می‌شود.

      - در شرایط تحریم، نوع مواجهه شما با مسائل مالی و پولی چگونه بود؟

      درهرصورت در این ایام نگاه ما به بانک‌ها بود و یکی از بانک‌هایی که به کمک ما آمد و نقش مؤثری در گشایش تمام ال‌سی‌های داخلی داشت، بانک تجارت بود.

      - مجموعه کالسیمین چه نگاهی به بانک تجارت دارد و از کدام خدمات بانک تجارت استفاده کرده‌اید؟

      معتقدم بانک تجارت برای ما صرفاً یک بانک نیست بلکه به‌عنوان یک شریک تجاری در کنار ما قرار دارد و توانسته به ما کمک کند. بنده به‌عنوان یک صنعت‌گر و نماینده صنعت روی، از بانک تجارت بیشترین رضایت را داریم. انتخاب ما بانک تجارت است چراکه سرعت عمل بالایی در خدمات‌رسانی داشته است. مهم‌ترین خدمتی که از بانک تجارت دریافت کرده‌ایم گشایش اعتبارات اسنادی و ال‌.سی‌های داخلی و خرید دین است.

      لینک ویدیوی مصاحبه