بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۰۸|
      تعداد بازدید: 1697
      معمارنژاد:بانک تجارت در انجام ماموریت‌های خود موفق بوده است
      نشست تخصصی تشریح آخرین وضعیت عملکرد بانک تجارت در حوزه‌های مالی و بانکداری با حضور معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

       

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، عباس معمارنژاد معاون بانک و بیمه به همراه مرادپور مدیرکل بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و داریی در نشست تخصصی بررسی عملکرد بانک تجارت حاضر شدند.

      معمارنژاد در این جلسه با اشاره به نقش بانک‌ها در شرایط کنونی اقتصاد و حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی گفت: حمایت بانک‌ها از کارآفرینان از یک سو موجب ارزش‌آفرینی و افزایش تولید ناخالص شده و از سوی دیگر تاثیری مستقیم در اشتغال کشور می‌گذارد.

      معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی پس از استماع گزارش عملکرد بانک تجارت در حوزه‌های مختلف گفت: عملکرد مالی بانک تجارت با وجود تحریم‌های ظالمانه و رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا و همچنین اقدامات این بانک در طرح زمرد بانک در حوزه معاونت IT چشمگیر و موفقیت‌آمیز است و این عملکرد کارکنان و مدیران این بانک شایسته تقدیر است.

      معاون وزیر اقتصاد با اشاره به وضعیت نماد بانک تجارت در بورس اوراق بهادار ابراز امیدواری کرد با تداوم روند رو به رشد بانک تجارت و جبران زیان انباشته و سودآوری این بانک در آینده نیز اتفاقات مثبتی برای بزرگترین بانک بورسی کشور رخ دهد.

      وی وضعیت رو به رشد نماد «وتجارت» را حاصل تلاش مدیران و کارکنان این بانک در راستای بهبود پورتفوی مالی و سبد دارایی های این بانک دانست و عنوان کرد: روند کاهشی نرخ هزینه پول و افزایش سهم سپرده‌های ارزان قیمت به همراه کاهش سایر هزینه ها با وجود تنگناهای اقتصادی موجود شایسته تقدیر است و امیدواریم مسیری که بانک تجارت در آن قرار گرفته همچنان تداوم یابد.

      معمارنژاد همچنین با بررسی روند اجرای پروژه بانکداری دیجیتال در بانک تجارت تحقق بانکداری هوشمند در اقتصاد آینده را حیاتی ارزیابی و تاکید کرد: در شرایطی که بانک‌های کشور در راستای کاهش تعداد شعب خود و گسترش بانکداری الکترونیک و خدمات نوین بانکی هستند، بانکداری دیجیتال تاثیری مستقیم در سودآوری آنها خواهد داشت.

      دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت در ابتدای این نشست تخصصی با اشاره به اینکه بانک تجارت همواره سعی داشته خدمات مالی و بانکی با کیفیت و ارزنده را به مشتریان خود ارائه دهد گفت: سیر تحول در این بانک در سال‌های اخیر با سرعت بسیار بالایی در حال طی شدن است و با نگاهی به شاخص‌های مالی و عملیاتی نماد «وتجارت» در گزارش‌های حسابرسی شده سازمان بورس اوراق بهادار شاهد روند روبه رشد و حرکت به سوی سودآوری در مجموعه بانک تجارت هستیم.

      گفتنی است، اخیرا با بازگشت 32 درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران «ونیکی» به عنوان یکی از قدیمی ترین نمادهای بورسی کشور به پورتفوی بانک تجارت  که از منظر کارشناسی، سهمی ناب و ارزنده به لحاظ تکنیکال به شمار رفته و پارامترهای بنیادی بسیاری را می توان برای آن برشمرد سهامداران بانک تجارت پس از بازگشایی نماد «وتجارت» از سود قابل توجهی برخوردار شدند.

      علاوه بر این بانک تجارت اخیرا نیز سود سرشاری را از واگذاری بلوک سهام خود در شرکت فولاد مبارکه و نیروگاه فارس وصول کرده و از سوی دیگر شرکت سرمایه‌گذاری کاردان زیرمجموعه بانک تجارت نیز اخیرا بورسی شده است.

      همچنین سهام دیگر شرکت های بورسی این بانک از جمله بیمه تجارت نو و ایران کیش جزو سودآورترین شرکت های صنعت خود به شمار می روند.