بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۲|
      تعداد بازدید: 523
      مدیرعامل شرکت پکاشیمی:
      پکاشیمی بزرگ‌ترین تولیدکننده پوشش های پودری در ایران است
      شرکت تولیدی صنعتی پکاشیمی با هدف تولید انواع پوشش‌های صنعتی و رنگ پودری در اسفند سال 1374 تأسیس شد و کار مطالعه و طراحی تولید رنگ‌های پودری الکترواستاتیک را در سال‌های 1375 و 1376 به نتیجه رساند تا اکنون یکی از مهم‌ترین شرکت‌های این حوزه در کشور باشد که ارتباط و تعامل نزدیکی نیز با بانک تجارت دارد. به همین بهانه با فرامرز باریکانی، مدیرعامل شرکت پکاشیمی به گفت‌وگو نشستیم.
      • لطفا در ابتدا از روند شروع به کار و توسعه پکاشیمی بگویید.

        پکاشیمی پس از راه‌اندازی اولیه، مراحل تهیه و نصب ماشین‌آلات و تجهیزات خط تولید را در سال 1377 پشت سر گذاشت. در سال 1378 موفق به تولید آزمایشی این رنگ‌ها شد و نهایتا از اوایل سال 1379 تولید انبوه انواع رنگ‌های پودری را آغاز کرد.


      • در حال حاضر چه تعداد نیروی مستقیم دارید و چه تعداد نیرو به صورت غیر مستقیم با شما در ارتباط هستند. آیا صادرات هم دارید؟ و چه سهمی از بازار داخلی دارید؟

        ما دارای سه سایت و 15 خط تولید هستیم که برای فعالیت مجموعه از وجود 180 نفر بهره می‌گیریم. با توجه به اینکه ما تولید کننده مواد اولیه برای شرکت‌ها و مجموعه‌های متعددی هستیم بنابراین می‌توان گفت بیش از سه هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم در ارتباط با ما هستند.

        ما محصولات خود را به کشورهای شمال دریای خزر، افغانستان، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌کنیم. سهم پکاشیمی از بازار داخلی حداقل ۴۰ درصد از ظرفیت کل بازار است. ظرفیت اسمی ۱۴هزار تن در یک شیفت و در بدبینانه‌ترین وضعیت و به دلیل توقفات ناشی از تعویض برنامه تولید خطوط تولید، ۱۲ هزار تن عملیاتی در یک و نیم شیفت و ۲۴ هزار تن عملیاتی در ۲ شیفت ۱۲ ساعته است.


      • بانک‌ها چه نقشی در تامین سرمایه پکاشیمی داشتند و همکاری با بانک تجارت چه کمکی به شما کرده است؟

        همه مجموعه‌های اقتصادی و تولیدی فعالیت خود را با اتکای منابع بانکی آغاز می‌کنند. ما هم سعی کردیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

        خوشبختانه بانک تجارت حضور و نقش مطمئنی را همواره برای ما ایفا کرده به صورتی که ما برای بانک تجارت هیچ وقت غریبه نبوده‌ایم و مواجهه همکاران بانک تجارت به گونه‌ای بوده که گویی همکار و شریک هم هستیم. ما ضمن استفاده از خدمات معمول، بیشترین ارتباطی که با بانک تجارت داشتیم در زمینه گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و ارزی بوده است و درواقع صددرصد امور ارزی ما توسط بانک تجارت انجام شده است.


      • چرا بانک تجارت را انتخاب کردید و چه پیشنهادی برای تقویت این همکاری دارید؟

        بانک تجارت و پرسنل این بانک شناخت دقیقی از نیاز و دغدغه تولیدکننده دارند و حمایت و پشتیبانی خوبی از ما داشتند. بنابراین دلیلی نداشت سراغ بانک دیگری برویم. این نکته را به مدیران ارشد بانک نیز منتقل کرده‌ام؛ جاهایی در مسیر به نتیجه رساندن یک پرونده می‌توان گشایش‌هایی را اعمال کرد تا سریع‌تر به نتیجه برسیم که طبعا به نفع هر دو طرف خواهد بود.


      لینک ویدئوی مصاحبه