بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۰۳|
      تعداد بازدید: 550
      محمود فخرایی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی:
      خدمات ارزی بانک تجارت بی‌بدیل است
      رشد مصرف مواد پلاستیکی و رونق صنعت رنگ‌سازی در ایران موجب شد تا در سال 1352 شرکت سهامی ایران نیپون با مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و گروه ژاپنی میتسوبیشی و نیشیوایوایی هر یک با 50 درصد سهام و به‌منظور تولید سالانه 40 هزار تن دی اکتیل فتالات (DOP) و 21 هزار و 500 تن انیدرید فتالیک (PA) برای ارائه به مشتریان تاسیس شود. بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده شرکت ایران نیپون در سال 1347 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تغییر کرد و نام آن در سازمان اوراق بورس بهادار تهران درج شد.

      محمود فخرایی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی پس از اشاره به این تاریخچه ایجاد این شرکت گفت: در آبان ماه 1367 شرکت ملی صنایع پتروشیمی با خرید سهام شرکای ژاپنی، مالک تمامی سهام شرکت شد و شرکت ایران - نیپون به شرکت پتروشیمی فارابی تغییر نام داد. در سال 1378 با بررسی و ایجاد تغییرات فنی و فرآیندی، تولید واحد انیدرید فتالیک ( PA ) از 21 هزار و 500 به 26 هزار تن در سال افزایش یافت.

      وی افزود: در راستای سیاست گذاری های دولت جمهوری اسلامی ایران و به منظور خصوصی سازی شرکتهای دولتی، شرکت پتروشیمی فارابی از سال 1373 تا 1375 به تملک شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی درآمد.

      فخرایی در ادامه به دریافت مواد اولیه از دو مجتمع شازند و نوری توسط پتروشیمی فارابی اشاره کرد و گفت: خروجی تولیدات ما در صنایع پلاستیک و رنگ به عنوان ماده پایه استفاده می‌شود.

      وی به تولید 50 هزار تن «فتالیک انیدرید» و «دی اکتیل فتالات» در سال اشاره کرد و اظهار داشت: 70 درصد تولیدات ما به هند، ترکیه، چین و کشورهای حوزه CIS صادر می‌شود.

      این مدیر صنعت پتروشیمی کشور به کسب موفقیت‌های قابل توجه در عرصه نفت و گاز و پتروشیمی طی سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در ایام تحریم با مشکلات متعددی مواجه بودیم اما سیاست‌های مالی از سوی برخی بانک‌ها منجر به تداوم فعالیت‌ها شد که از جمله بانک‌های تاثیرگذار در این مقطع، بانک تجارت بود.

      وی، نقل و انتقال نقدینگی توسط بانک تجارت را مهم‌ترین زمینه تعامل و ارتباط پتروشیمی فارابی با بانک تجارت معرفی کرد و افزود: به عنوان یک فعال عرصه پتروشیمی نقش بانک تجارت در زمینه خدمات ارزی را بی‌بدیل می‌دانم.

      فخرایی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به ذکر خاطره‌ای از ارتباط با بانک تجارت پرداخت و گفت: اولین حقوقم را 20 سال قبل از بانک تجارت دریافت کردم و هنوز هم حقوقم را بانک تجارت می‌دهد و پیامک واریز حقوق جذاب است.

      وی در خاتمه بانک تجارت را در یک جمله و این‌گونه تصیف کرد: بانک تجارت بانکی در دسترس و قابل اطمینان.

      لینک ویدئوی مصاحبه