بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۰۴|
      تعداد بازدید: 591
      بزرگترین شرکت فولادی منطقه ، هدف 1404 جهان فولاد سیرجان
      شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در سال ۱۳۸۸ توسط شرکت توسعه و آبادانی استان کرمان که از شرکت‌های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران است، تاسیس شد که پس از تغییراتی در سهام‌داران 51 درصد سهام به شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و شرکت‌های وابسته و 49 درصد سهام نیز به صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت های تابعه واگذار شد. علی عباسلو مدیر عامل شرکت جهان فولاد سیرجان، در گفت‌گوی زیر به معرفی این شرکت تولیدی می‌پردازد.

      لطفا در ابتدا درباره تولیدات شرکت جهان فولاد سیرجان بگویید.

      شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان به طورکلی تولید کننده آهن اسفنجی، شمش فولادی و محصولات نورد است.


      شرکت دارای چه سرمایه‌ای است و سرمایه ابتدایی چگونه تامین شد؟

      سرمایه ثبتی این شرکت 960 میلیارد ریال بوده که پس از چند مرحله افزایش سرمایه به 18 هزار و 500 میلیارد ریال افزایش یافته است. در خصوص تأمین سرمایه احداث پروژه کارخانه احیا، 50 درصد آن توسط سهام‌داران و 50 درصد بقیه توسط بانک تجارت در قالب تسهیلات تأمین شد. ضمن اینکه برای تأمین سرمایه مورد نیاز کارخانه ذوب، مجوز استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی اخذ شد.


      از طرح توسعه شرکت بگویید.

      در حال حاضر دارای پنج کارخانه هستیم و در برنامه‌های خود احداث 7 کارخانه را در دستور کار داریم. از دو کارخانه احیا به ظرفیت دو میلیون تن آهن اسفنجی، دو کارخانه ذوب و ریخته‌گری با ظرفیت دو میلیون تن شمش فولادی در سال و سه کارخانه نورد و فولاد آلیاژی به ظرفیت تولید 2 میلیون تن محصولات نوردی و آلیاژی برخورداریم. ضمن اینکه در چشم انداز افق 1404، یکی از بزرگترین شرکت‌های فولادی منطقه و تکمیل کننده زنجیره فولاد در منطقه گل گهر با تولید 2 میلیون تن آهن اسفنجی، 2 میلیون تن شمش فولادی و 2 میلیون تن محصولات نوردی و آلیاژی خواهیم شد.


      - حضور بانک تجارت در کنار شرکت جهان فولاد سیرجان چه تاثیری در روند پیشرفت این شرکت داشته است؟

      برای احداث چنین مجموعه بزرگی، وجود منابع مالی که اغلب بانک‌ها تامین‌کننده آن هستند یک ضرورت است. خوشبختانه برای ایجاد و تاسیس شرکت جهان فولاد سیرجان، بانک تجارت از همان اولین روزها در کنار ما قرار گرفت و این همکاری و اعتماد تا هم‌اکنون ادامه دارد.

      شاید اشاره به اینکه ما در شرکت یک شعبه به نام جهان فولاد داریم به تنهایی بیان‌کننده نوع ارتباط و تعامل با با بانک تجارت باشد. بانک تجارت علاوه بر سهمی که در تاسیس شرکت داشته است در همه این سال‌ها خدمات مختلفی را در زمینه اعطای تسهیلات، پرداخت حقوق کارکنان، مسائل ارزی برای خریدهای خارجی و... داشته است.


      - سراغ بانک‌های دیگری هم رفته‌اید؟

      طبیعتا با توجه به گردش مالی بالا یک ضرورت است. اما بانک تجارت برای ما جایگاه خودش را حفظ کرده است. فراموش نمی‌کنم یک بار در بانکی یک پرونده درخواست وام داشتیم که دو سال طول کشید. پرونده را به بانک تجارت منتقل کردیم و در کمترین زمان به نتیجه رسید.

      لینک ویدئوی مصاحبه