بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۸۶/۰۳/۱۰|
      تعداد بازدید: 415
      اولین گردهم آیی معاونین شعب با مسئولین منطقه در سال 86
      اولین گردهمایی مشترک معاونین شعب با مسئولین مدیریت استان قزوین در روز دوشنبه مورخ 24/2/86 در ساعت 8 صبح در سالن اجتماعات بانک برگزار گردید .
      نخست تلاوت آیات کلام اله مجید زینت بخش مجلس گردید . سپس معاونت اداری منطقه آقای لشگری ضمن خوش آمدگویی به شرح مواردی از جمله سرویس کولر شعب - تعمیر درصورت خرابی آنها - عدم اعزام جانشین در ایام مرخصی همکاران با توجه به کمبود شدید پرسنل - جمع آوری مجدد اسناد امحایی - عدم معطلی بیش از حد ماشینهای خزانه در جلوی درب شعب و همکاری با آنها - جمع آوری و ارسال اموال اسقاطی به تدارکات - حضور بموقع پرسنل خدمتگزار خصوصاً در اول وقت در شعب - بستن حسابها در آخر وقت و حضور رئیس یا معاون شعب در شعبه - حساسیت در نگهداری رمز منوی مدیر توضیحاتی ارائه نمودند . در ادامه آقای شلویری معاونت اجرایی شروع به صحبت نمودند ایشان ضمن خیرمقدم به حضار و تشکر از حرکت پابه پای همکاران با مدیریت در سال 85 و تلاش همکاران و ارائه ارقام و آمار در این خصوص فرمودند در پایان سال منطقه قزوین به 99 درصد هدف خود دست یافت ولی در استان از بانکها خیلی عقب بوده و هنوز به حق خود دست نیافته و جایگاه پنجم برای بانک تجارت زیبنده نمی باشد و جای تلاش مضاعف را دارد . ایشان در ادامه به مسائل احترام به زیردستان و لزوم توجه بیشتر به مجموعه و کل سیستم و توجه بیشتر به پشت باجه و سرویس مطلوب به مشتریان و همکاری بیشتر در شعبه جهت فراغت بیشتر روسای شعب جهت انجام وظیفه اصلی خود یعنی بازاریابی و اینکه معاون شعبه بعنوان مدیر داخلی باید در این خصوص برنامه ریزی خاص داشته باشد ، پرداختند . آقای شلویری در مورد جذب مشتری - طرد و فرار مشتریان و نقش پرسنل و مسئولین شعب و نقش هریک در جذب مشتریان - کمیته اعتباری شعب و حضور پررنگ در آنها و همفکری نمودن آنها نه فقط امضاء نمودن - اهمیت بسیار زیاد گشایش اعتبار اسنادی با توجه به اینکه در سپرده های بانک آیتم سپرده گشایش اعتبار نیز اضافه گردیده و ضمانت نامه که در درجه بندی شعب نیز امتیاز بالا داشته - آمار مقایسه ای از وضعیت بانک و مطالبات معوق و سررسید گذشته و پیگیری در این خصوص توضیحاتی ارائه نمودند . سخنران بعدی آقای حسینی ویه مسئول حراست منطقه بوده که درخصوص اسکناسهای جعلی - پرهیز از دادن هرگونه اطلاعات به افراد - فاصله بین میز کار و پنجره و سرقت اسناد و اموال از این طرق و جلوگیری از رفت و آمد مشتریان به پشت گیشه و افراد مشکوک در شعبه و اطلاع سریع به حراست و پلیس 110 در مواقع ضروری اطلاع داده و همچنین درخصوص سرقت و جعل اسناد و چک پولها با دایره حراست و چک پول و ایران چک سرقتی با دایره حقوقی مکاتبه نمایند . درخصوص پانچ شبه پول و ثبت صحیح حضور و غیاب در شعبه و طرح تکریم ارباب رجوع و عدم معطلی ماشینهای خزانه و پر نمودن پرسشنامه جهت خروج از کشور توضیحاتی ارائه نمودند . در ادامه آقای شهیدی مدیریت منطقه قزوین ضمن خیرمقدم به حضار شروع به صحبت نمودند . ایشان با بیان چند نکته از جمله بیان مشکلات پرسنل به مدیریت و ثبت نکته های جلسه توسط معاونین و ارائه آن به پرسنل مطالبی ایراد نمودند . مدیریت منطقه در مورد رعایت بیت المال و هزینه جهت بازسازی شعب و اینکه تک تک پرسنل در این خصوص مسئول و جوابگو ملت بوده و هرکس به اندازی مسئولیت خود باید جوابگو باشد ایشان فرمودند اگر مسئولین بی انضباط باشند پرسنل نیز بی انضباط می شوند پس خود ما می باید دستورات را رعایت نموده تا زیردستان نیز به قوانین احترام گذاشته و رعایت نمایند مثل همین کارت طرح تکریم و یا پوشیدن کت که همگی مانند یک سرباز می باید عمل نموده و یک نفر به عنوان فرمانده باید دستور بدهد و تمکین نمودن به دستورات نیز جزء وظایف است . ایشان درخصوص رعایت بیشتر قوانین و احترام و سرویس مطلوب به مشتریان ، خصوصاً در عدم مراجعه دسته جمعی جهت صبحانه توضیحاتی ارائه نمودند و اینکه امکانات رفاهی (زائرسرا و چابکسر و ماموریت ورزشی) به پرسنل خاطی و کسانی که باعث دلسردی ارباب رجوع می شوند تعلق نخواهد گرفت و از این تاریخ تمامی وامهای پرسنل و امکانات رفاهی نیز با امضاء و دستور اینجانب صادر خواهد شد و می بایست فرقی بین پرسنل خاطی و پرسنلی که تلاش و دلسوزی برای سازمان می نمایند باشد که درصورت عدم تمایز به پرسنل فعال ظلم خواهد شد . مدیریت منطقه در ادامه صحبتهای خود به نقش پررنگتر معاونین در شعب نسبت به روسا درخصوص جذب مشتری ، اداره امور روزمره شعب اشاره نموده و فرمودند که معاونین باید آنقدر سیاست و قدرت مدیریت داشته که در زمانی که مسئول شعبه در شعبه نیز نباشد امور بهتر اداره گردد . همه ما کارمند بانک بوده و هیچ فرقی بین ما وجود ندارد و زمانی که پشت باجه شلوغ می گردد رئیس دایره ، یا رئیس شعبه و یا مدیر منطقه باید به کمک تحویلدار برود و یا اگر کارمند نبود جای او کار کند و این حرکت زیباست . درخت هرچه بالاتر و پرثمرتر باشد سرش پائین می افتد و قشنگ تر می شود . ایشان در ادامه فرمودند لازمه پیشرفت ، تحرک و فعالیت بیشتر است و کسی که به بانک لبیک نگوید رشدی نخواهد کرد . همه مطلوبها را نمی توان یکجا کسب نمود لازمه پیشرفت دل کندن از یکسری مطلوبها می باشد و می بایست از یک سری راحتی ها نیز چشم پوشی نمود . مدیریت منطقه با اشاره به بحث مطالبات و پیگیری معاونین شعب در این خصوص لازمه آن را شروع این کار از قسط اول دانسته و اهمیت طرح تشریح بخشنامه در طی هفته و ارسال صورت جلسه به مدیریت که تنها شعبه ضیاءآباد اینکار را انجام می دهد و اهمیت کمیته های اعتباری و بررسی نقاط ضعف و قوت پرونده ها و سپس تصمیم گیری در این خصوص را به کارکنان توصیه نمودند . آقای شهیدی درخصوص اجرای طرح تلرینگ از اول خردادماه و آموزش پرسنل در این خصوص و مطالعه درست بخشنامه های آن و اینکه این طرح می بایست در کل شعب تا پایان مرداد ماه اجرا و پیاده گردیده و کارکنان پشت باجه باید همه کارها را انجام دهند و برای همین باید درست آموزش داده شده و اطلاعات و مهارتهای خود را بالا ببرند ، توضیحاتی ارائه نمودند . ایشان به افت درجه هفت شعبه منطقه اشاره نموده و فرمودند که بیشترین لطمه و ضربه را اول رئیس شعبه و بعد معاون شعبات فوق خورده اند و خاطرنشان ساختند که برنامه های سال جدید بیشتر حول سه آیتم مهم گشایش اعتبار اسنادی ، ضامنتنامه و وصول مطالبات می باشد . مدیریت منطقه در خاتمه به همکاران توصیه نمودند که جهت جذب سپرده بدنبال کارهای غیرقانونی نبوده و به قیمت رعایت نکردن قانون و مقررات بانک نباشد و از پرداخت تسهیلات صوری جداً خودداری نمایند . ایشان فرمودند که هنر این است که از دل بخشنامه ها راه صحیح را بیرون آورده و به بهترین شکل حرکت نموده و نه بخود و نه بانک ضربه وارد نمایند . سپس پس از پذیرائی از همکاران مدیریت و معاونین منطقه به سوالات تعدادی از همکاران درخصوص مسائل و مشکلات مطروحه پاسخ داده جلسه با ذکر صلوات در ساعت 30/11 خاتمه پذیرفت ./چ