بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۸۹/۰۳/۲۱|
      تعداد بازدید: 1292
      امضاء تفاهم نامه همکاری بانک تجارت با سازمان حفاظت محیط زیست

      همزمان با هفته محیط زیست و در راستای تعامل دوجانبه برای گسترش طرحهای آموزشی و پژوهشی با هدف ارتقای فعالیت های زیست محیطی ، بانک تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست تفاهم نامه همکاری امضاء کردند .

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت به موجب این تفاهم نامه که به امضای دکتر داوری مدیرعامل بانک تجارت و دکتر یزدی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت از محیط زیست رسید طرفین برای گسترش همکاری در زمینه هم اندیشی و هم افزائی برنامه ها و بهره گیری از خدمات نوین بانکی با هدف دستیابی به توسعه پایدار در زمینه حفاظت از محیط زیست توافق کردند .

      مدیرعامل بانک تجارت در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به اینکه بحث حفاظت از محیط زیست یک مقوله فرهنگی است گفت: امروزه همه سازمانها و مردم به سطحی از آگاهی و دانش رسیده اند که  بحث حفاظت از محیط زیست بسیار حیاتی است ولی اقدامات عملی در این زمینه کمتر مشاهده می شود . بانک تجارت افتخار دارد به عنوان یکی از بزرگترین بنگاههای اقتصادی کشور و در راستای عمل به وظایف خود  در این زمینه از سالهای گذشته تعامل نزدیکی را با سازمان حفاظت محیط زیست برقرار کرده است .

      دکتر داوری نهادینه کردن فرهنگ استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک را گامی مثبت در راستای فعالیت های زیست محیطی برشمرد و افزود : گسترش خدمات بانکداری الکترونیک و افزایش آگاهی هموطنان از مزایای استفاده از این خدمات در کاهش رفت و آمدهای درون شهری و به تبع آن کاهش آلودگی محیط زیست تاثیرگذار است و هر اقدامی در این زمینه حرکت به سمت اهداف کلان کشور در جهت حفاظت از محیط زیست به شمار می رود .

      مدیرعامل بانک تجارت تسهیلات اعطایی این بانک به بسیاری از طرحهای عمرانی و زیربنایی از جمله شرکت مترو، مشارکت در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و ... را در راستای حمایت از طرحهای زیست محیطی دانست و گفت : بانک تجارت از سالهای گذشته اولویت اعطای تسهیلات را به صنایعی معطوف کرده که سازگاری بیشتری با محیط زیست داشته اند . همچنین عملیاتی نمودن طرح آموزش خدمات بانکداری الکترونیک در تهران و استانهای مختلف کشور از دیگر اقدامات بانک تجارت در حفظ محیط زیست به شمار می رود که مجموعه این اقدامات عنوان بانک سبز را از سوی سازمان حفاظت محیط زیست برای بانک تجارت به ارمغان آورده است .

      دکتر یزدی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت از محیط زیست هم در این مراسم با اشاره به رویکرد تعاملی این سازمان با دستگاههای مختلف کشور برای مشارکت در فعالیت های زیست محیطی خاطرنشان کرد: از آنجا که مزایای محیط زیست سالم به همه آحاد مردم باز می گردد لذا اعتقاد داریم همه دستگاههای کشور باید در این زمینه مشارکت کنند و  بانک تجارت اولین بانکی است که دراین راه پیشگام بوده و از این حیث می توان از بانک تجارت به عنوان اولین بانک دوستدار محیط زیست نام برد .

      دکتر یزدی در ادامه خواستار لحاظ نمودن دوره های آموزشی زیست محیطی در برنامه آموزش ضمن خدمت کارکنان بانکها شد و اظهار امیدواری کرد که امضای این تفاهم نامه زمینه ساز همکاری بیشتر شبکه بانکی و سازمان حفاظت محیط زیست شود .