بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۸۹/۰۴/۳۰|
      تعداد بازدید: 1298
      تصویب صورت های مالی بانک تجارت : 250 ریال سود نقدی هر سهم - 30 درصد افزایش سرمایه

       

      با تحقق 104 درصدی سود پیش بینی شده برای هر سهم ، بانک تجارت 250 ریال از 288 ریال سود هر سهم خود را به سهامدارانش پرداخت می کند.

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت درمجمع عادی و فوق العاده سالیانه این بانک که با حضور نمایندگان سهامداران عمده، صدها تن از سهامداران حقیقی و حقوقی و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک تجارت در محل هتل انقلاب تهران برگزارشد صورتهای مالی این بانک مورد تصویب قرار گرفت و سهامداران تصمیم گرفتند تا سرمایه این بانک را تا میزان 30 درصد از محل مطالبات حال شده و سود تقسیم نشده افزایش دهند.  

      در ابتدای این جلسه دکتر داوری مدیرعامل بانک تجارت به عنوان رئیس مجمع طی سخنانی با اشاره به توفیقات این بانک طی سال گذشته اظهار داشت: بنا به آمارهای سازمان بورس ، بانک تجارت طی سال گذشته در میان شرکتهای حاضر در بازار سرمایه رتبه دوم را از لحاظ نقد شوندگی و روان بودن سهم به خود اختصاص داده که نشان دهنده اعتماد قابل ملاحظه بازار به ثبات و سودآوری سهام این بانک است. ضمن آنکه عرضه های بلوکی سهام بانک تجارت در مقایسه با سایر بنگاه های مشمول اصل 44 از وضعیت بسیار بهتری برخوردار بوده است. وی با اشاره به اینکه بازده سهام بانک تجارت طی 14 ماه گذشته بیش از 70 درصد بوده یادآور شد: طی سال 88 ، سود پیش بینی شده برای هر سهم بانک تجارت به میزان 104 درصد محقق شد و در تمام روزهایی که نماد "وتجارت" باز بود معامله صورت گرفته است .

      دکتر داوری به برخی از مهمترین توفیقات بانک تجارت طی سال 88 اشاره کرد وگفت : در طول سال گذشته حجم سپرده های بانک بیش از 30 درصد رشد داشت که با توجه به رشد 25 درصدی نقدینگی در کشور از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است. در اعطای تسهیلات با بیش از 35 درصد رشد ، سهم بانک تجارت از مجموع تسهیلات اعطایی نظام بانکی را بیش از دو درصد افزایش دادیم. در تعهدات اعتبارات اسنادی خارجی از رتبه سوم به رتبه دوم در شبکه بانکی صعود کردیم و در گشایش اعتبارات اسنادی داخلی نیز اکنون بانک اول کشور هستیم . به طور کلی در طول سال 88 درآمد بانک 5/21 درصد و سود خالص بانک 2/8 درصد رشد داشت که موجب شد عایدی هر سهم بانک بیش از 9/7 درصد رشد داشته باشد.

      دکتر داوری ترکیب مناسب منابع و تسهیلات را یکی از مهمترین دلایل موفقیت بانک تجارت طی سال گذشته برشمرد و افزود : در مقایسه با سایر بانکهای تجاری کشور ، نسبت منابع ارزان قیمت مانند سپرده های جاری از وضعیت بسیار بهتری در بانک تجارت برخوردار است ، ضمن آنکه تغییر ترکیب تسهیلات اعطایی بانک و رساندن نسبت تسهیلات مشارکتی به 55 درصد از کل تسهیلات باعث شده تا بتوانیم منافع بیشتری برای سهامداران عزیز حاصل کنیم.

      مدیرعامل بانک تجارت در ادامه با اشاره به توسعه ابزارهای بانکداری الکترونیک و ارائه خدمات جدید این بانک طی سال 88 اظهار داشت : امیدواریم با ارتقاء سطح خدمات ، میزان رضایتمندی مشتریان بانک تجارت را افزایش داده و خود را به استانداردهای بین المللی صنعت بانکداری نزدیکتر کنیم.

      دکتر ابوالحسنی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان نماینده دولت هم طی سخنانی با تشکر از زحمات تک تک کارکنان و مدیران بانک تجارت به جهت توفیقات کسب شده اظهار داشت: بانک تجارت به عنوان یکی از بانکهای موفق و بالنده کشور در حالی موفق به حصول چنین دستاوردهای ارزشمندی شده که سال گذشته صنعت بانکداری بین المللی همچنان دوران رکود را پشت سر می گذاشت و ادامه بحران مالی جهانی وضعیت صنعتگران و بازرگانان ایرانی را نیز تحت تاثیر قرار داده بود.

      معاون وزیر اقتصاد در امور بانک ، بیمه و شرکتهای دولتی با اشاره به اینکه اجرای اصل 44 و خصوصی شدن بنگاه های اقتصادی کشور ، رقابت در نظام بانکی و بخصوص در میان بانکهای بزرگ تجاری را افزایش داده است یاد آور شد : حفظ روند موفق و رو به رشد بانک تجارت نیازمند تداوم همدلی و سختکوشی کارکنان و مسئولین خدوم و متعهد این بانک است، ضمن آنکه با توجه به پیشینه و پتانسیل خوب بانک تجارت در ارائه خدمات ارزی ، گسترش شعب خارجی و عملیات بانکی در خارج از کشور می تواند و باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

       دکتر ابوالحسنی با تقدیر از کاهش قابل قبول میزان مطالبات معوق بانک تجارت خواستار توجه بیشتر مدیران و مسئولین نظام بانکی در شتاب بخشیدن به وصول مطالبات شد . وی با اشاره به لزوم پیشرو بودن بانک تجارت در ارائه محصولات بانکی جدید و افزایش تنوع خدمات اظهار داشت : خوشبختانه ظرفیت های عالی نظام بانکداری اسلامی این امکان را در اختیار بانکهای کشور می گذارد تا از ابزارهای کارا و جدید مالی بیشتر استفاده کنند. معاون وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به افتتاح شرکت صرافی بانک تجارت افزود : از نگاه ما بانک باید یک سوپرمارکت مالی باشد.

      وی در پایان سخنان خود با اشاره به اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها از نیمه دوم سالجاری اظهار داشت : مشارکت بانکها در این طرح بزرگ ملی ، خدمتگزاری به آحاد مردم در اقصی نقاط میهن عزیز بوده و منافع مناسبی نیز برای نظام بانکداری کشور به همراه دارد.

      در ادامه این مراسم گزارش نماینده سازمان حسابرسی درباره صورت های مالی بانک تجارت قرائت شد که پاسخ های لازم از سوی دکتر داوری مدیرعامل این بانک درخصوص موارد مطرح شده در گزارش حسابرسی ارائه گردید. سپس حاضران در مجمع با توجه به کسب 288 ریال سود برای هر سهم بانک تجارت طی سال مالی گذشته در خصوص نحوه تقسیم این سود میان سهامداران به بحث و تبادل نظر پرداختند که تصمیم گرفته شد به هر سهم معادل 250 ریال سود پرداخت شود.

      پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه ، مجمع عمومی فوق العاده بانک تجارت نیز برگزار شد که با توجه به لزوم افزایش سرمایه بانک برای تطابق با استانداردهای کمیته بال تصمیم گرفته شد سرمایه بانک از 10437 میلیارد ریال به 13،568میلیارد ریال معادل 30 درصد از محل مطالبات حال شده و سود انباشته افزایش یابد.

      گفتنی است بانک تجارت یکی از 3 بانک تجاری کشور بود که به دنبال اجرای ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص اصل 44 قانون اساسی ،  سهام آن در بازار بورس عرضه شد. تا پایان تیرماه 1389 ، 6/30 درصد از سهام بانک تجارت متعلق به دولت ، 40 درصد در اختیار سهام عدالت ، 4/24 درصد در اختیار سهامداران حقیقی و حقوقی و پنج درصد از کل سهام نیز متعلق به کارکنان این بانک است.