بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۸۹/۰۶/۲۲|
      تعداد بازدید: 1548
      نرخ بازده سهام بانک تجارت افزون بر 119 درصد بوده است
       

      سود دهی مناسب ، شفاف بودن صورتهای مالی و وضعیت عالی نقد شوندگی سهام از جمله مهمترین دلایل اطمینان بازار به سهام بانک تجارت و ارتقاء جایگاه این بانک در بورس از زمان عرضه اولیه تاکنون بوده است .

      سید مجتبی فهیم هاشمی عضو هیات مدیره بانک تجارت روز دوشنبه با بیان این مطلب خاطرنشان ساخت : قیمت هر سهم بانک تجارت از 1200 ریال در نخستین عرضه در تاریخ 28/2/1388 به 1847 ریال در تاریخ 21 شهریورماه سالجاری رسیده است . در آن تاریخ ارزش بازار سهام بانک 12 هزار و 500 میلیارد ریال بوده که با احتساب 30 درصد افزایش سرمایه به 25 هزار و 61 میلیارد ریال رسیده و با توجه به دو نوبت پرداخت سود 215 و 250 ریالی به هر سهم ، بازده سهام بانک برای خریداران طی مدت کمتر از 16 ماه به 119 درصد رسیده است .

      فهیم هاشمی افزود : بانک تجارت هم اکنون به لحاظ میزان سرمایه بین 330 شرکت حاضر در بورس در رتبه پنجم قرار دارد و سومین بانک بزرگ بازار سرمایه کشور از این لحاظ محسوب می شود ، این در حالی است که به لحاظ ارزش بازار از رتبه پانزدهم در شهریور 1388 به رتبه نهم صعود کرده ایم . در حال حاضر کل ارزش بازار هفت بانک حاضر در بورس 142 هزار و 740 میلیارد ریال است که بانک تجارت 25 هزار و 61 میلیارد ریال از ارزش بازار بانکی را در بورس به خود اختصاص داده  و سهم خود را از 16 درصد در فروردین ماه و5/16درصد در اردیبهشت ماه با روندی رو به رشد به 56/17 درصد رسانده است .

      عضو هیات مدیره بانک تجارت با اشاره به اهمیت نقدشوندگی سهام در بازار سرمایه اظهار داشت :   نقدشوندگی به این معناست که سهامدار هر زمان که بخواهد بتواند سهامش را در کوتاهترین زمان تبدیل به پول کند . به عبارت دیگر بالابودن ضریب نقدشوندگی به معنای اطمینان بازار به ثبات و سودآوری شرکت و شاخص اعتبار سهام است. بانک تجارت از لحاظ نقدشوندگی سهام همواره روندی رو به رشد داشته و در مقاطعی رتبه دوم را در میان کل شرکت های حاضر در بورس به دست آورده است که البته در میان بانکها مقام نخست را در اختیار داشتیم.

      وی با اشاره به موضوع افزایش سرمایه خاطر نشان ساخت : با توجه به لزوم افزایش سرمایه برای تطابق با استانداردهای کمیته بال ، با تصمیم مجمع عمومی فوق العاده بانک در تیرماه گذشته مقرر شد سرمایه بانک از 10437 میلیارد ریال به 13568 میلیارد ریال معادل 30 درصد ، از محل مطالبات حال شده و سود انباشته افزایش یابد و برآورد ما این است که اکثریت قریب به اتفاق سهامداران بانک در این افزایش سرمایه مشارکت کرده و میزان حق تقدم های استفاده نشده بانک در پایان مهلت تعیین شده 60 روزه ناچیز خواهد بود .

      عضو هیات مدیره بانک تجارت درباره میزان مطالبات این بانک از دولت اظهار داشت : طبق گزارش سازمان حسابرسی مطالبات تائید شده بانک تجارت از دولت در پایان سال 88 بالغ بر 20 هزار و 640 میلیارد ریال بوده است که این رقم با در نظر گرفتن مطالبات دولت از بانک بابت وجوه اداره شده و حساب ذخیره ارزی محاسبه شده است .